Citizens תטמיע פלטפורמה של הסטארט-אפ הישראלי BOLT למכירת ביטוח; ההיקף: 45 מיליון דולר

השתיים חתמו על הסכם לחמש שנים עם אופציה להארכה ● המוצר של החברה הישראלית, שגייסה עד כה 50 מיליון דולר ממספר קרנות הון-סיכון אמריקניות, משמש כזירת מסחר של מוצרי ביטוח ללקוחות פרטיים ועסקיים ● ארי כץ, מייסד BOLT, אמר לאנשים ומחשבים: "נגייס עוד עובדים למרכז הפיתוח שלנו"

10/02/2014 17:40

הסטארט-אפ הישראלי BOLT חתם על הסכם עם CPI (ר"ת Citizens Property Insurance), חברת ביטוח אמריקנית, בסך 45 מיליון דולר לחמש שנים, שבמסגרתו תטמיע החברה את הפלטפורמה של BOLT כפתרון לרכישת ביטוח באינטרנט. הצדדים חתמו על אופציה להארכת החוזה בחמש שנים נוספות.

BOLT הוקמה ב-2000 על ידי ארי כץ וארז גבירצמן, במטרה לפתח פתרונות לשוק הפיננסי וביתר שאת לשוק הביטוח האמריקני. משרדיה ממוקמים בניו-יורק והפתרונות שלה מפותחים במרכז בישראל. המוצר של החברה הוא פלטפורמה ייעודית לעולם הביטוח, שמשמשת כזירת מסחר אינטרנטית בין ספקים של מוצרי ביטוח ללקוחות פרטיים ועסקיים. כך, היא מציגה בפני לקוחות השוואה בין מגוון פוליסות ומקלה עליהם בתהליך ההחלטה והרכישה.

עם לקוחות החברה נמנות עשרות חברות ביטוח ענקיות, בהן AIG ,Liberty Mutual ,HISCOX ו-AON. החברה גייסה כ-50 מיליון דולר במספר סבבי גיוס, בין היתר מקרנות ההון-סיכון האמריקניות ICG ו-Inter Atlantic.

ארי כץ, מייסד ונשיא החברה, וסיני זילבר, מנהל התפעול הראשי, סיפרו בשיחה עם אנשים ומחשבים על הפריצה הגדולה של BOLT בשנה וחצי האחרונות. "בפרק זמן זה חיברנו את הפלטפורמה לעשרות חברות נוספות ולעשרות אלפי סוכנויות", אמרו השניים. "הרעיון הוא לאפשר ללקוח לקנות ביטוח בכל דרך שיבחר – דרך הסוכן או דרך החברות השונות. מספר עסקאות גדולות שנעשו באחרונה הרחיבו את החברה ב-50% ועתה אנחנו מגייסים עוד 15 עובדים". אלה יצטרפו ל-70 המהנדסים המועסקים במרכז הפיתוח בישראל, שממוקם במגדלי קונקורד.

לדברי השניים, הבחירה בשוק האמריקני נראית טבעית. "בעוד שבישראל השוק קטן וכולל 10 שחקנים מרכזיים, בארצות הברית יש אלפי חברות עם מגמת אונליין שהולכת ומתחזקת", אמרו. "צריך לזכור שלא מדובר במוצר מדף רגיל, אלא כזה הדורש הבנה מעמיקה ונתון לרגולציות שונות במדינות שונות. נכון לעכשיו, משתמשים בפלטפורמה שלנו עשרות אלפי משתמשים באמצעות אלפי סוכנויות". הם הוסיפו כי "הפלטפורמה מגשרת בין הפערים של החברות ומאפשרת לקטנות ולבינוניות להתחרות מול הגדולות".

המערכת החדשה של Citizens עלתה לאוויר בשבוע האחרון והיא תשרת את תושבי פלורידה שמחפשים פוליסת ביטוח עבור ביתם. הבחירה בפתרון של BOLT היא בעיקרה תולדה של חוק חדש שחוקק במדינת פלורידה, לפיו התושבים חייבים לנסות להשיג פוליסת ביטוח עבור ביתם בשוק הפרטי, לפני פנייתם לחברה ללא מטרות רווח. מ-BOLT נמסר כי כבר ביום הפעילות הראשון של המערכת, יותר מ-2,500 סוכני ביטוח השתמשו בה ושלחו יותר מ-1,000 הצעות ביטוח דרך המערכת.

בארי גילוואיי, מנכ"ל Citizens, אמר כי "במקרים רבים, זירת המסחר החדשה תאפשר למחזיקי פוליסות לרכוש כיסוי ביטוחי חלופי במחיר זול יותר או זהה. בה בעת, לנו תסייע המערכת לממש את היעד שלנו להיות המוצא האחרון של תושבי מדינת פלורידה בתחום הביטוח".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים