ביום פתיחת אולימפיאדת החורף: גוגל מחתה נגד היחס לגייז ברוסיה

החברה הקדישה את עמוד הבית שלה למאבק של הקהילה הגאה הרוסית לשוויון ופרסמה דודל בצבעי הגאווה ● בכך היא הצטרפה ל-AT&T, נותנת חסות למשלחת האמריקנית למשחקים, שפרסמה הצהרה ברוח דומה ● בקהילה הגאה קוראים ליתר נותנות החסות להצטרף למחאה

גוגל (Google) בחרה "לקדם" את פניה של אולימפיאדת החורף בסוצ'י במחאה: החברה פרסמה בעמוד הבית שלה שלשום (ו'), יום פתיחת המשחקים, דודל שמוחה על היחס של רוסיה לקהילת הלהט"ב. בדודל נראות שש האותיות של שם החברה צבועות בששת צבעי דגל הגאווה, כשמעל כל אחת מהן מצויר אדם העוסק בספורט חורף.

מתחת לשורת החיפוש פרסמה החברה ציטוט מתוך האמנה של הוועד האולימפי: "התעסקות בספורט היא זכות אדם. כל אדם חייב לקבל את האפשרות להתעסק בספורט, ללא אפליה מכל סוג שהוא ועל פי הרוח האולימפית, שמחייבת הבנה ברוח של חברות, סולידריות ומשחקים הוגנים".

בכך הצטרפה ענקית הרשת ל-AT&T, אחת מנותנות החסות למשלחת האמריקנית לאולימפיאדת סוצ'י, ששחררה לפני ימים אחדים הודעה המגנה את המדיניות המפלה של רוסיה נגד קהילת הלהט"ב.

לא נמסרה התייחסותה של גוגל למחאה שלה, אולם בקהילת הגייז מיהרו לברך. הארגון הגאה HRC (ר"ת Human Rights Campaign) כינה את הדודל של גוגל "הבעת הזדהות עם הספורטאים הלהט"בים ובני הקהילה ברוסיה". נשיא הארגון, צ'אד גריפין, אמר כי "גוגל שוב הוכיחה שהיא שותפה מובילה למאבק לשוויון". הוא שיבח גם את צעדה של AT&T ואמר כי שתי החברות מצהירות "הצהרה ברורה וחד משמעית שהאפליה נגד להט"בים שרוסיה נוקטת בה לא ניתנת להצדקה. עכשיו זה הזמן של כל אחת מהחברות נותנות החסות למשחקים להצטרף. השעון מתקתק והעולם צופה".

הדודל המוחה - והגאה - של דודל

65 מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית וקנצלרית גרמניה, כמו גם ספורטאים רבים, החרימו את טקס הפתיחה של אולימפיאדת סוצ'י, בגלל המצב מול רוסיה בכלל והיחס שלה לקהילת הלהט"ב. באחרונה חוקקו במדינה שורה של חוקים מפלים, בין היתר חוק שאוסר על להט"בים ותומכיהם להפגין, כדי למנוע "תעמולה לילדים". החוק הזה נאכף גם ביום הפתיחה של המשחקים עצמו, כאשר ארבעה פעילי זכויות גייז נעצרו בסנט פטרסבורג לאחר שהניפו כרזה ובה מצוטט אותו משפט שצוין בגוגל, ובמוסקבה נעצרו 10 פעילים שהניפו את דגל הגאווה וניסו לשיר את ההמנון הרוסי. בנוסף, מקרי אלימות קשים נגד הומואים הפכו שכיחים ברוסיה, והתוקפים מעלים לעתים סרטונים המתעדים את המעשים הללו לרשת, על מנת "להתגאות" בהם.

הטבעות הכלואות. אחד הממים שפורסמו בפייסבוק נגד האולימפיאדה בסוצ'י

מחאת רשת נוספת נגד השלטונות במוסקבה והוועד האולימפי הגיעה מהרשתות החברתיות – בצורה של ממים וסטטוסים, כמובן. באחד הממים מוצגות חמש הטבעות האולימפיות מוכתמות בדם, ובאחר הן כבולות באזיקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים