חברות האינטרנט חושפות: ממשלת ארצות הברית ביקשה פרטים על עשרות אלפי חשבונות

פייסבוק, מיקרוסופט, יאהו! וגוגל חוייבו למסור פרטים על משתמשים בעקבות החוק למעקב מודיעיני אחר גורמים זרים

פייסבוק (Facebook) , מיקרוסופט (Microsoft), יאהו! (!Yahoo) וגוגל (Google) החלו לפרסם ביום ב' פרטים על מספר הבקשות החשאיות שקיבלו מהממשל של ארצות הברית למסירת מידע על משתמשים. הפרסום נועד להמחיש עד כמה מוגבלת מעורבותן של חברות אלה בפעילות המעקב השנויה במחלוקת.

החברות לחצו להגביר את השקיפות ביחס לבקשות של הממשל למסירת מידע על משתמשים, בעקבות ההדלפות של אדוארד סנואודן. הממשל הודיע בחודש שעבר על הקלות בכללים שמגבילים את הפרטים שמותר לחברות לפרסם ביחס לצווי בית משפט שהן מקבלות למסירת פרטים על משתמשים על פי החוק למעקב מודיעיני אחר גורמים זרים (חוק FISA).

מספר חברות, ובהן גוגל ומיקרוסופט, הגישו בשנה שעברה תביעה כנגד הממשל לבית המשפט לביקורת על בית המשפט הפועל על פי חוק FISA, בדרישה להתיר להן לפרסם פרטים רבים יותר.

היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, בראד סמית, אמר כי מהנתונים האחרונים עולה שהמידע שביקש הממשל מחברות האינטרנט למסור לא היה רב, כפי שהיו מי שחששו. "לא קיבלנו בקשות למסירת נתונים בהיקף נרחב, כפי שעלה מהדיון על הנתונים שהתבקשו חברות הטלפון למסור" סיפר סמית. "זה מה שטענו מאז הקיץ האחרון, ואנו שמחים שהותר לנו סוף סוף לפרסם את הנתונים הנכונים".

בשישה החודשים הראשונים של שנת 2013 קיבלה מיקרוסופט צווים על פי חוק FISA ביחס ל-15,000 עד 15,999 חשבונות של משתמשים, מסרה החברה. עם זאת, סמית הוסיף, על סמך דיווחים שפורסמו במדיה, כי יתכן שאנשי הממשל יירטו מידע על משתמשים של החברה ללא ידיעתה או מעורבותה של מיקרוסופט, באמצעות התחברות לכבלי תקשורת המובילים למרכזי הנתונים של יאהו! וגוגל.

מגוגל נמסר כי החברה קיבלה צווים שהתייחסו ל-9,000 עד 9,999 חשבונות של משתמשים, פייסבוק מסרה שהמספרים עומדים על בין 5,000 ל-5.999. יאהו! הייתה זו שקיבלה את מספר הצווים הרב ביותר לפי המידע שנמסר ממנה, והוא עומד על בין 30,000 עד 30,999 חשבונות.

ביחס למספרן של הבקשות עצמן (בניגוד למספר המצטבר של החשבונות שאליהם מתייחסות הבקשות) מסרו ארבע החברות – פייסבוק, מיקרוסופט, יאהו וגוגל – כי כל אחת מהן קיבלה בין 0 ל- 999 בקשות למסירת נתונים על פי החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים