פרשת סנואודן הביאה לביטול יוזמה להגנה על מחשבים פרטיים

ה-NSA החלה לגלגל יוזמה לסרוק את תעבורת האינטרנט כדי להסיר איומים שונים - הן על המגזר הפרטי והן על המגזר העסקי, אולם חשיפותיו של סנואודן גרמו לממשל לקחת צעד אחורה

פרשת אדוארד סנואודן הביאה לא רק לחשיפת דרכי הפעולה השנויות במחלוקת של ה-NSA, אלא גם לביטולן של כמה יוזמות של הסוכנות, שיש שיחשיבו אותן טובות.

כך, למשל, מפרסם הלוס אנג'לס טיימס (Los Angeles Times) על יוזמה של מנהל ה-NSA היוצא, הגנרל קית' אלכסנדר, לחפש איומים על המחשבים הפרטיים במרחב הקיברנטי בארצות הברית עם היכולות הרבות שיש לסוכנות, בהן ניטור תעבורת האינטרנט כולה. אלכסנדר העלה את היוזמה בתחילת 2013 וקיווה להרחיב אותה בהמשך לכלל הרשת העולמית, אולם היא בוטלה לאחר שסנואודן פרסם את גילוייו מאוחר יותר אשתקד ועורר את הסערה שבאה בעקבות זאת.

אם התוכנית של ה-NSA הייתה יוצאת לפועל, ייתכן שהמחשבים הפרטיים, כמו גם בנקים, התעשיות הביטחוניות, מגזר הטלקומוניקציה ומגזרים נוספים בארצות הברית היו מוגנים, לפחות חלקית, מפני מתקפות קיברנטיות.

אלא שכאמור, כל מה שה-NSA עושה בימים אלה נראה חשוד – והסוכנות משתדלת להתנהג בהתאם. "כלל היוזמות האלה של ה-NSA היו נחשבות כיום רדיואקטיביות, אף על פי שמדובר ברעיונות טובים", אמר ג'יימס לואיס, מומחה לאבטחת מידע מהמרכז לאסטרטגיה ולימודים בינלאומיים בוושינגטון. מייק פומפאו, חבר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני מטעם הרפובליקנים, ציין כי "סנואודן הביא להאטה של הכול".

המומחים טוענים שכתוצאה מההאטה בתוכניות של הממשל האמריקני והביטול של חלקן בעקבות פרשת סנואודן, מומחי הממשל נאלצו להדוף מתקפות יומיות שהגיעו מרוסיה, סין ומקומות אחרים. על פי סוכנויות המודיעין האמריקניות, המתקפות האלה חמורות יותר מטרור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים