נמשך גל הקיצוצים: טקסס אינסטרומנטס תפטר 1,100 עובדים

המפוטרים, שמהווים 3% מכוח האדם של החברה, יבוצעו בארצות הברית, הודו ויפן, אולם בשלב זה לא בישראל ● המטרה לחסוך 130 מיליון דולר בהוצאותיה עד סוף 2014 ● טקסס אינסטרומנטס היא יצרנית השבבים השנייה שמודיעה על פיטורים נרחבים השבוע - אחרי אינטל

טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) תפטר 3% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם – כ-1,100 עובדים, כך הודיעה החברה אמש (ג'). הפיטורים יבוצעו בארצות הברית, הודו ויפן, אולם בשלב זה לא בישראל.

מהחברה נמסר כי מטרת הפיטורים היא לחסוך 130 מיליון דולר בהוצאותיה עד סוף 2014. קווין מארץ', סמנכ"ל הכספים שלה, אמר כי "השווקים הטכנולוגיים מגיעים לעתים לבשלות ונדרש לבצע איזון מחודש של ההוצאות הכספיות בארגון. השוק ביפן, למשל, מצוי במגמת ירידה כבר כמה שנים".

גל הפיטורים הנוכחי בטקסס אינסטרומנטס הוא השני בתקופה האחרונה: בנובמבר 2012 הודיעה יצרנית המעבדים ופתרונות התקשורת משובצי המחשב כי תפטר 5% מכוח האדם שלה – 1,700 עובדים, שיגיעו מכל החטיבות ברחבי העולם, ובכלל זה בישראל. הפיטורים אז היו תוצאה של החלטה אסטרטגית שקיבלה החברה לפיה היא לא תתמקד יותר בפיתוח פתרונות לעולם המובייל, כי אם בפתרונות הקישוריות האלחוטית בשווקים חדשים ובמגוון יישומים תעשייתיים לשוק הרחב בתחומים אחרים.

טקסס אינסטרומנטס היא יצרנית השבבים השנייה שמודיעה השבוע על פיטורים נרחבים, לאחר שאינטל (Intel) מסרה כי תקצץ במהלך השנה כ-5% מ-107 אלף המשרות של עובדיה, כלומר: מצבת כוח האדם שלה תצטמצם ביותר מ-5,000 עובדים. זאת, לאחר שעברה עליה שנה רעה מבחינת ההכנסות והרווח הנקי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים