צה"ל יוצא למכרז לבניית תשתיות מיחשוב ענן פרטי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

המכרז יצא לדרך בשבועות הקרובים ותוצאות הזכייה בו צפויות להיוודע בהמשך השנה ● גורמים ביטחוניים העריכו כי הטמעת הענן תביא לצמצום ההשקעה בכוח אדם איכותי לצורך תחזוקה של עשרות דטה סנטרים ברחבי הארץ

צה"ל יוצא למכרז לבניית תשתיות מיחשוב ענן פרטי – כך נודע לאנשים ומחשבים. המכרז יצא לדרך בשבועות הקרובים ותוצאות הזכייה בו צפויות להיוודע בהמשך השנה. היקפו הכספי עומד על עשרות מיליוני שקלים.

כשלב הראשון בפרויקט, צה"ל ירכוש מ-VMware שרתים ומוצרים שונים, בהם vCloud Suite, שישמשו בחלקם כתשתית לבניית מיחשוב הענן. למרות זאת, הדגישו גורמים ביטחוניים בפני אנשים ומחשבים כי זהות ספקית ה-IT של הענן הצה"לי טרם נסגרה ולא מן הנמנע כי היא לא תהיה זו של ענקית הווירטואליזציה – אלא של גוגל (Google), יבמ (IBM) או מיקרוסופט (Microsoft).

הגורמים הביטחוניים העריכו כי לצד המניע הכלכלי שבהטמעת מיחשוב ענן תגיע תועלת נוספת: צמצום ההשקעה של אלפי שנות עבודה של כוח אדם איכותי לצורך תחזוקת עשרות דטה סנטרים ברחבי הארץ. לדבריהם, המעבר לעבודה בתצורת מיחשוב ענן יפנה חלק ניכר מכוח האדם האיכותי הזה למשימות פיתוח. זאת, לצד הגדלת הרציפות התפקודית, הגדלת יכולות הפיתוח הפנימיות ושיפור הקישוריות והחיבוריות בצבא.

בראיון הפרישה שלו ב-2011 אמר תא"ל נחום בסלו, קצין קשר ותיקשוב ראשי וראש מטה אגף התיקשוב בצה"ל, כי "ה-IT בצבא, במהותו, לא שונה מכל IT אחר בעולם, והולך עם המגמות הטכנולוגיות. כמות השרתים בצה"ל גדלה ואנחנו מחפשים טכנולוגיות שתאפשרנה לנו לצמצם בעלויות התחזוקה ובאנרגיה של הדטה סנטרים. לאחר שעברנו תהליכי קונסולידציה ו-וירטואליזציה, אנחנו הולכים לשלב הבא, והוא העלאת מיחשוב ענן פרטי בצה"ל. בשל השימוש בענן פרטי, נביא את מערך ה-IT הצה"לי עם יכולות שרידות וגיבוי טובות יותר, עם אירוח של יישומים וניצול טוב יותר שלהם, וכך נצמצם את כמות הדטה סנטרים בצבא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים