טלטלה בשוק הסלולר: פלאפון, סלקום וגולן טלקום איחדו כוחות לקבלת תדרים לדור 4 ולשיתוף אתרים

החברות יקימו תאגיד חדש שיתפעל את הרשת ● מספר האנטנות הסלולריות ברחבי המדינה צפוי לרדת

תוכניות לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פלאפון, סלקום וגולן טלקום ישתפו פעולה בקבלת תדרים לדור הרביעי, במסגרת הסכם אליו הגיעו. ההודעה על ההסכם יצאה פחות משבוע לאחר ששלוש החברות הודיעו לרשות לניירות ערך על המגעים ביניהן.

עוד עולה מההסכם כי יוקם תאגיד חדש, בבעלות משותפת של פלאפון וסלקום, שיקים ויתפעל את רשת הדור הרביעי של שלוש החברות. תפקח על פעילות התאגיד ועדת היגוי שתורכב מנציגים של שלוש המפעילות, והיא תקבל החלטות אסטרטגיות ביחס לרשת ברוב קולות. בנוסף, כל חברה תקים מרכז רשת משלה והעלויות יחולקו באופן שווה בין שלושתן, בכפוף למגבלות ותנאים מסוימים שנקבעו בהסכם. תקופתו של ההסכם היא לפחות 15 שנים.

נוסף על הקמת רשת דור רביעי, פלאפון וסלקום ישתפו ביניהן ברכיבים הפסיביים של אתרים קיימים. המשמעות היא שלקוחות פלאפון יוכלו להשתמש גם במכשירים שתומכים בתדרים שהיו לסלקום, וגם בדורות סלולר קודמים. התאגיד החדש ינהל ויתחזק את כל הרכיבים הפסיביים של האתרים, יאחד אותם באתרים סלולריים של שתי החברות, שכיום משמשים את רשתות הדור השני והשלישי, וכן ינהל ויתחזק את רשתות הרדיו הקיימות והאתרים הקיימים שלהן. העלויות יחולקו באופן שווה בין שתי החברות, בכפוף להתאמות מסוימות, וכל אחת מהמפעילות תישא בהוצאות שלה על השירותים ותמשיך להפעיל את מרכז הרשת שלה. גם כאן, מדובר על הסכם לתקופה של לפחות 15 שנים.

סלקום וגולן טלקום הסכימו ביניהן כי החברה הוותיקה תעניק לצעירה זכות שימוש ברשתות הרדיו לדורות השני והשלישי לתקופה של לפחות חמש שנים וכל עוד הן פעילות. הסכם זה מחליף את הסכם הנדידה הפנים ארצית שנכרת בין שתי החברות. גולן טלקום תמשיך להפעיל את רשת הליבה שלה.

"למרות ההסכם, התחרות תישמר"
כניסת כל ההסכמים הללו לתוקף כפופה לאישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים, ואין כל ודאות שהאישורים הללו יינתנו. עם זאת, שר התקשורת, גלעד ארדן, בירך על ההסכם וציין כי הוא "תואם את המגמות ואת עקרונות השיתוף הנהוגים באיחוד האירופי ובעולם. הוא יאפשר לשמור על כמה חברות סלולריות שיתחרו ביניהן על המחיר לצרכן, כמו גם על מגוון השירותים שיוצעו לו, ולצד זה יסייע בצמצום מספר האנטנות הפזורות ברחבי המדינה וימנע הצפה מיותרות של אנטנות חדשות ופגיעה שלא לצורך במרחב הציבורי".

לדבריו, "אין בעולם מדינה בגודלה של ישראל שיש בה חמש תשתיות סלולר עצמאיות ונפרדות, ופריסת רשת עצמאית על ידי כל אחת מהחברות משמעותה תוספת של אלפי אנטנות שאינן חיוניות".

"לאור הגידול ההולך וגובר בתעבורת מידע על גבי רשתות הסלולר, רשת דור רביעי מתקדמת בישראל היא צו השעה", אמר ארדן. "אנחנו נמצאים בימים אלה בעיצומו של תהליך הבחינה באשר לשאלה מהו המתווה הנכון ביותר לעשות זאת, תוך שאנחנו מביאים בחשבון את מכלול הגורמים הרלוונטיים. כל הסכם אמנם צריך לעבור את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אבל שיתופי פעולה בין חברות בתחום רשתות הדור הרביעי יביאו לחיסכון בעלויות".

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון , אמר כי ״רשת הדור הרביעי שנקים יחדיו תהיה מהמתקדמות בעולם ותאפשר מהירויות גלישה של עד 100 מגה-ביט לשנייה. ההסכם יאפשר, בפעם הראשונה מזה 25 שנים, לצמצם משמעותית מתקני שידור סלולריים ולהפחית מאות אתרים תוך שלוש עד ארבע שנים. אנחנו מאמינים שהוא יצמצם את הצורך בהקמת מתקנים חדשים ויאפשר חיסכון בעלויות תפעול לאורך זמן, ובכך יסייע בשימור היכולת התחרותית של החברות״.

לדברי ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, "ההסכמים מאפשרים שמירת התחרות בשוק מרובה שחקנים והורדת אתרים סלולריים מהמרחב הציבורי".

מגולן טלקום נמסר כי ההסכם "יקדם את התחרות בצורה מרבית ויאפשר ניהול וחיסכון של המשאבים. כמו כן, ההסכם פותח דלת להקמת רשת דור 4, שתאפשר לישראל ליישר קו עם המדינות המובילות בעולם בתשתיות תקשורת".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסף חאדד

    1/2014 – GOLANTELECOM – מיכאל גולן איש עסקים מזן שאנחנו לא מכירים. אין רגולטור שהוא לא מקרקס. .. אם להתנסח בעדינות, הרישיון והמחויבות שלקח על עצמו הוא סתם נייר של פקידי ממשלה. אבל מכיוון שמשרד התקשורת מתנהל לעיתים כקרקס, אז גם המפעילים יכולים להתנהג כמו בקרקס. גולן לקחה על עצמה מחויבות לפרוס רשת בפריסה ארצית מלאה בתוך שבע שנים. בכיר בחברה אומר היום שמראש היה ברור שGOLANTELECOM לא תמלא אחר החובה שלה וטען שהיה ברור שGOLANTELECOM יחפשו מודל של איחוד רשתות ושהרגולטור יוותר לו. יש למייקל גולן פשוט ביצים ואומץ לעשות את מה שאף איש עסקים ישראלי אחר לא יעשה. להגיד "כן כן", ואחר כך פשוט להמשיך ולעשות מה שהוא רוצה איך שהוא רוצה…. מיכאל גולן בואו נודה על האמת. האיש עשה צחוק מכולנו. נזכור לו היטב את העובדה שהיה הראשון בשוק ונעריך אותו, אבל עד כאן. עד הרגע שהתחיל לדבר על איחוד רשתות, גולן אמר בעבר..שהוא יעמוד במחויבותו לפרוס רשת , הוא אפילו התגאה בכך שהוא פרס 700 אתרים. היום 2014 מייקל גולן מסביר מדוע איחוד הרשתות יציל את התחרות…. ומתגלה קבל עם והציבור כ"צדיק מתחזה " קבל עם והציבורי בישראל . סליחה מר גולן, התחייבת להקים רשת, קיבלת ממשרד התקשורת תדרים, אז איך אתה יכול עכשיו לבכות שאתה לא מסוגל לעמוד במשימה? אם אתה לא יכול לעמוד במשימה שלקחת על עצמך, קח אחריות. אבל שמנו לב לבעיה עוד יותר גדולה. מייקל גולן הצרפתי מנהל מו"מ מול משרד התקשורת על קבלת הכסף שהפקיד במכרז שבו זכה וזאת כשברור שהוא לא מתכוון לעמוד במחויבות. איזו מדינה שפויה מחזירה את הכסף של הערבות לפני שהיא בכלל קבעה אם לגולן טלקום מותר להקים רשת משותפת במקום רשת עצמאית? טייקון מייקל גולן מתקיים בישראל על גב "סוכריות רגולטוריות " כל הדרך לבנק ולפיטום בור השומן לחברת גולןטלקום. האם משרד התקשורת מתקיים בזכות קבלת " ארוחות שחיתות " מטייקונים כאן ? מעניין … פעם בשנה מפרסם המשרד דו"ח המסכם את התלונות. מכיוון שהניתוח מפורסם רק פעם בשנה, עד היום גולן יותר משנה וחצי מאז נכנסו לשוק – לא פרסם משרד התקשורת נתונים רשמיים על מספר התלונות על חברות הסלולר החדשות, גולן טלקום. !!!! למה ?????????? האם משרד התקשורת מתנהל בשקיפות ? האם משרד התקשורת מתקיים מתוך דאגה לצרכנים ? האם משרד התקשורת מפקח ומיישם תקנות וקנסות מול מפירי כללי/תנאי הרשיון ? האם משרד התקשורת מתקיים בזכות קבלת " ארוחות שחיתות " מטייקונים כאן ?מעניין גולן מפרקת אתרים על מנת לחסוך בשכר דירה, סכום שמגיע לאלפי שקלים בחודש לאתר!! בקו גולן הקליטה והגלישה אפססססס לאחרונה !!! איפה השקיפות , ההגינות , והדאגה כלפי הצרכנים מצד משרד התקשורת ? איפה שר התקשורת ???? מנויי גולןטלקום זועקים הצילו מר ארדן !!

  2. עידו

    זה לא עושה שום דבר טוב לצרכנים. רק חיסכון בכסף שצריכות חברות הסלולר להשקיע בדור 4. אין לזה כל קשר לכמות הקרינה וכ'.

  3. שלומי

    מקווה מאוד שאנחנו נזכה מכך ולא נבנה כאן על מול עינינו קונגלומרט חדש. עוגנים בירוק עדיין קיים ??

אירועים קרובים