פול מריץ, פיבוטל: "הסניף המקומי והתעשייה הישראלית – חשובים מאוד לאור המהפך בעולם ה-IT"

"אנחנו נישאר חברה עצמאית, כמו VMware. שתי החברות הללו מוכרות ועובדות עם כל הספקים בעולם, כולל מתחרותיה העזות ביותר של EMC עצמה", אמר מנכ"ל החברה בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים בעת ביקורו בישראל ● היעד – מחזור מכירות שנתי של מיליארד דולר בתוך חמש שנים

08/12/2013 14:01

פול מריץ, מנכ"ל פיבוטל (Pivotal HD), החברה הבת החדשה של EMC, הגיע בשבוע שעבר לביקור קצר בישראל. זאת, במטרה לפגוש את סניף הפיתוח המקומי של החברה, שנוצר עם רכישתה של גרינפלאם (Greenplum), חטיבת ה-Big Data של EMC, את More IT Resources, לפני כשנה. אלירן מלכי, לשעבר מנכ"ל MoreVRP, אותה הוביל יחד עם שלושת שותפיו – אילון רוסמן, עירד דויטש ותום קידר – משמש כיום כמנכ"ל פיבוטל ישראל.

מריץ רואה במרכז הפיתוח בישראל, אשר מעסיק כ-30 עובדים ומובל בראשותו של מלכי, חשיבות רבה. לדבריו, בנוסף לחשיבות של איכות כוח האדם הגבוהה ביותר בישראל, הוא מסתמך גם על תרומתה של התעשייה עצמה – לרבות המשתמשים, הספקים והשותפים העסקיים של החברה. "הם חדשנים, חרוצים ויצירתיים ביותר, רכיבים חשובים להצלחה בתקופה זו של 'מהפכים' אמיתיים בעולם ה-IT הגלובלי", אמר. למרכז הפיתוח בישראל הוא חוזה עתיד מזהיר, שישתלב ביעד החברה – לרשום מחזור מכירות שנתי של מיליארד דולר בתוך חמש שנים מהיום. "פיבוטל תישאר חברה עצמאית, כפי שהענקית VMware נשארה כך. שתי החברות הללו מוכרות ועובדות עם כל הספקים בעולם, כולל מתחרותיה העזות ביותר של EMC עצמה".

פול מריץ (מימין), מנכ"ל פיבוטל העולמית, ואלירן מלכי, יד ימינו בישראל ומנכ"ל מרכז הפיתוח של פיבוטל בארצנו. צילום: פלי הנמר

מריץ, כאמור, הגיע לישראל במטרה להתרשם מקרוב ובפעם הראשונה מהסניף המקומי, להכיר את הצוות המסור ולפגוש שותפים ולקוחות נבחרים. לפי תגובותיהם של הנלהבות של הלקוחות, נדמה כי עשה זאת בהצלחה רבה. המנכ"ל החרוץ לכד את תשומת לבי עוד ב-14 שנות שירותו במיקרוסופט (Microsoft), בה עבד עד שנת 2000 והיה המנהל הבכיר ביותר אחרי הצמד "גייטס-בלמר", בהיותו אחראי על כל מערכות ההפעלה למחשבים שולחניים ולשרתים.

מדינת ישראל ותעשיית ההיי-טק המקומית לא זרות למריץ. הוא מכיר אותנו היטב, ולא רק בגלל אשתו הישראלית יפה, אלא בגלל ביקוריו התכופים בישראל כבר יותר מ-20 שנה. הפעם הראשונה הייתה כבר ב-1991, עת קידם את ירון שמיר, מנהל בכיר במיקרוסופט, שרצה בכל נפשו לחזור ארצה לאחר שנים אחדות בתפקידי פיתוח ברדמונד, וושינגטון. מריץ נעתר וניצל ההזדמנות להקמת מעבדות התוכנה הראשונות של ענקית התוכנה מחוץ לארה"ב. אלו הוקמו בחיפה, בניהולו של שמיר, כאמור.

בפגישה עמו חסכתי לשנינו את השאלה "מה השבת לפניות שבוודאי קיבלת לעמוד בראשה של מיקרוסופט, לאחר שסטיב באלמר הודיעה על פרישתו (והחיפוש עוד בעיצומו – פ"ה)". בתעשייה שכזו, ברור שמריץ, כבעל חזון וכושר ביצוע, הוא מועמד ברור וראוי ביותר – עוד מימיו באינטל (Intel), וכמובן גם ב-EMC וב-VMware לאחר מכן. אך עוד יותר ברור שאין לו מה להשיב. אז לא שאלתי והוא לא נמנע.

העתיד על פי מריץ
לאחר שפרש ממיקרוסופט, ממש לפני התפוצצות בועת חברות הדוט.קום, הוא הקים את Pi – סטארט-אפ שהוקם במימון וארבורג-פינקוס, קרן הון פרטית אמריקנית, שהציעה תוכנות למערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס (Linux), שמרכז הפיתוח שלו היה בהודו. כעבור שמונה שנים, רכשה EMC את החברה שלו ומיד מינתה אותו לתפקיד מנכ"ל VMware, חלוצת ומלכת הווירטואליזציה שנרכשה על ידה ארבע שנים לפני כן. מריץ החליף את דיאן גרין, המנכ"לית המייסדת, וביסס את החברה כמובילה של ווירטואלזיציה של כל משאבי המיחשוב: לא רק שרתים, הווירטואליזציה הקלאסית, בה החלה, אלא עבור באחסון ורשתות וכלה במרכז הנתונים מוגדר התוכנה (SDDC).

פט גלסינגר, שמונה למנכ"ל VMware לפני יותר משנה, מוביל את השלבים המתקדמים. מריץ חזר ל-EMC כמי שיאתר בה את מימוש החזון הבא שלה, המתאים לעולם החדש שנוצר מהצטלבות של ארבע מגמות בלתי תלויות אך מזינות ומשלימות הדדית: מובייל, ענן, Big Data ורשתות חברתיות. כך, בתוך 15 חודשים בלבד, הוא "מצא את השוק הבא", המקביל לדבריו כמו VMware שמצאה את הווירטואליזציה כפתרון לנקודת הכאב של ניהול משאבי IT בזבזני ולא יעיל.

פיבוטל תציע פתרון בשניים מהשווקים הגדולים: Big Data וענן. לדבריו, הפתרון המדובר יהיה Paas (פלטפורמה כשירות). "מערכת ההפעלה החדשה של העננים כיום, היא בבחינת מחשבי המיינפריים, שמאז שנות השישים הגדירו כיצד פועלים מרכזי המיחשוב של הארגונים", אמר מריץ. מדבריו ניתן להבין כי צפויה פלטפורמה חדשה לפיתוח היישומים המתחייבים בעולם בו כל המשתמשים מחוברים 24/7 במובייל ורשתות חברתיות. המערכת של פיבוטל (ששמה, איך לא, הוא Pivotal One) תציע את Cloud Foundry יחד עם פלטפורמה מתקדמת לסביבת HADOOP לניהול כל מבנה קבצים של עולם ה-Big Data (מה שמריץ מכנה Data lake). היא עתידה להיות מוכרזת לקראת סוף שנה, בימים אלה ממש.

EMC הקימה את פיבוטל בשותפות עם החברה הבת שלה, VMware, לצד השקעה מסיבית של חברת התעשייה הגלובלית GE, שהזרימה אליה 105 מיליון דולר. הסיבה לכך היא תחזיתה של GE, לפיה ישנו גל חדש העומד לשטוף את רשת האינטרנט העולמית, תופעה המכונה M2M; המידע שיזרום ברשת יהיה התשדורות של מכונות למכונות, כשלכל מכונה כתובת IP משלה. זה גל המכונה גם "האינטרנט של הדברים" (The Internet Of Things), כשהתחזית מדברת על עשרות מיליארדי מכשירים מחוברים ומשדרים ללא הפסקה. GE הייתה בטוחה שחייבת להיות דרך חדשה לפתח יישומים אלה.

דרך חשיבה זו מאפיינת את צורת ניהול ה-IT ופיתוח היישומים על ידי החברות החדשות, שנולדו לתוך הרשת וצמחו לממדי ענק, בהן אמזון (Amazon), גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook). זאת בניגוד לעולם הישן של המיחשוב הארגוני, שמנהל ומפתח את יישומיו. קונצרן GE החליט שבמקום לפתח את הסביבה החדשה הזאת לפיתוח היישומים החדשים, עדיף כי ישקיע את המשאבים בשותפות עם פיבוטל, וזו האחרונה תתרכז בפיתוח הפלטפורמה העתידית של "פיתוח יישומים מהיר" – החזון המוכר בתעשייה בשם RAD Rapid Applications Development.

פול מריץ מסביר ללקוחות נבחרים ולשותפים לאן העולם צועד, פיבוטל כבר תספק את הפתרונות. צילום: פלי הנמר

הירושה של טוצ'י
כיום יש לפיבוטל 1,600 עובדים בעולם ומחזור מכירות של כ-300 מיליון דולר. ברור שזה לא נעשה "יש מאין", מאז הוכרז על הקמתה בחודש אפריל השנה, אלא על בסיס הנכסים, החברות, הצוותים והטכנולוגיות המרובות שג'ו טוצ'י, המוביל את EMC זה יותר מעשור, קיבץ עבור מריץ, ממבחר החברות שנרכשו על ידי החברה האם בתקופתה האחרונה. אין לטעות: זה לא ערב-רב של פתרונות שעשוי להיראות ולהיקרא באנגלית Hodge-podge, אלא יותר מלאכת מחשבת, Mix and match, עליה אמונים צוותי פיבוטל. בכך הכוונה לרכישות ומוצרי Cloud Foundry ,GemFire ,GreenPlum ,SpringSource ,Cetas וכמובן Pivotal Labs, הרכישה שהחברה החדשה נושאת את שמה, זו גם מטמיעה אצל הלקוחות של פלטפורמת הפיתוח האגי'לי החדשה. במילים אחרות, פיבוטל אינה רק מוכרת טכנולוגיות לפיתוח היישומים החדשים, אלא גם מציעה שירותים להטמעת הטכנולוגיות החדשות אצל הלקוחות.

פלטפורמת הענן הפתוחה Cloud Foundry זוכה לקבלת פנים חמה בתעשייה. היא עובדת על עננים שונים של יצרנים שונים, בהם גם זה של אמזון, שמטילה צל ענק על כל עולם הענן. אך מריץ, כהרגלו, מגמד את הצל ואומר שאמזון היא בכלל רק ספק IaaS, כלומר תשתיות כענן, וכי CF תומך גם בה – כשהענן של אמזון עצמה נועל את משתמשיו הבלבדיים. מריץ מוסיף שענן Pivotal CF כבר זוכה לאימוץ נרחב על ידי ענקי התעשייה כמו יבמ (IBM), סאפ (SAP) ו-וריזון (Verizon), שהכריזו על כך רק לאחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים