מטה גוני, מסטרקארד: "השימוש בכרטיסי אשראי בישראל – הגבוה באירופה"

"בעוד שבארצות אירופה השימוש הממוצע בתשלומים בכרטיסי אשראי עומד על 37%, הרי שבישראל הוא מגיע למעל 50%", אמר אמר גוני, מנכ"ל אזור דרום מזרח אירופה בחברה, במהלך תחרות חברות ההזנק של מסטרקארד והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ● לדבריו, "מתוך 11 המדינות שבאחריותי, הצמיחה בישראל היא הגדולה ביותר, מכיוון שיש בה חדשנות עם מוניטין" ● הסטארט-אפ CallVU זכה במקום הראשון בתחרות ויקבל 25 אלף דולר

"ישראל היא כר פורה של חדשנות טכנולוגית. מתוך 11 המדינות שבאחריותי, הצמיחה בישראל היא הגדולה ביותר. המניע לכך הוא חדשנות עם מוניטין", כך אמר מטה גוני, מנכ"ל אזור דרום מזרח אירופה במסטרקארד (MasterCard), לאנשים ומחשבים. לדבריו, "ישראל מתקדמת מאוד בשימוש בכרטיסי אשראי ומשמשת סמן ימני למדינות אחרות בתחום. בעוד שבארצות אירופה השימוש הממוצע בתשלומים בכרטיסי אשראי עומד על 37%, הרי שבישראל הוא מגיע למעל 50%".

הראיון התקיים במסגרת תחרות החדשנות שערכו מסטרקארד והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) אתמול (ג') בתל אביב. הסטארט-אפ CallVU זכה בתחרות במקום הראשון וקיבל 25 אלף דולר.

הוא ציין כי "יש כיום בעולם שני מיליארד כרטיסי אשראי, אולם 85% מהעסקות והעברות הכספים נעשות במזומן. החזון שלנו הוא לעשות את החיים קלים יותר – הן עבור הצרכנים והן עבור הארגונים. לצורך זה משתמשים בטכנולוגיה שנדרש שתהיה מאובטחת ומהירה. זאת הסיבה שבגללה אני מגיע לישראל מדי כמה שבועות. המטרה שלי היא לבחון עם אילו עוד סטארט-אפים ישראליים אנחנו יכולים לשתף פעולה. אנחנו מחפשים ומוצאים פה חדשנות, שיכולה לתרום לסטארט-אפים ברחבי העולם וגם, כמובן, לנו".

"החדשנות הישראלית לא עוצרת"
דניאל כהן
, מנכ"ל מסטרקארד ישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "ישראל מהווה שוק חשוב לחברה העולמית". הוא הוסיף כי "התחרות שלנו מסמלת את כל מה שאנחנו רואים בשוק ורוצים להתחבר אליו – חדשנות ויזמות. אירועים שכאלה מדגימים את דרך החשיבה היצירתית והחדשנות שיש בקהילת הסטארט-אפים, לא רק בישראל אלא בעולם כולו. זאת, כיוון שחברות אלה נעזרות בטכנולוגיה מתקדמת על מנת לפתור בעיות עסקיות אמיתיות בדרכים חדשות ומעניינות. לכן, הן מוכנות לנסות, להסתכן ולנוע בקצב מהיר. התחרות מעלה על נס את הרוח היזמית".

דניאל כהן, מנכ"ל מסטרקארד ישראל. צילום: מורג ביטןלדבריו, "מעבר לפרס הכספי, החברה הזוכה מקבלת תנאי חממה טכנולוגית, עם ליווי וחשיפה ללקוחות מסטרקארד בעולם". כהן אמר כי "כמות המיזמים שניגשו לתחרות השנה ואיכותם המצוינת מעידים שהחדשנות הישראלית לא עוצרת. זוכת התחרות בשנה שעברה, KitLocate, כבר עושה חיל בעסקיה, ובינה לבין מסטרקארד נוצרו קשרים פוריים שיתרמו לשני הצדדים. אני בטוח שגם CallVU, שזכתה השנה, תיהנה מאותה הצלחה".

קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI, אמרה: "החל מאינטל (Intel) ועד ל וייז (Waze) – מישראל יצאו בשנים האחרונות בשורות טכנולוגיות המשולבות במיליונים של מכשירים ומחשבים ברחבי העולם ולכן, אין לי ספק שהחיבור עם מסטרקארד העולמית יכול לקדם פיתוח טכנולוגי ישראלי, שיביא בשורה עולמית בתחום התשלומים הדיגיטליים".

הזוכה – בת כשנה בלבד
החברה הזוכה, CallVU, נוסדה ב-2012 על ידי אורי פארן, המשמש כמנכ"ל, דורון רוטשטיין ורועי חלפון. היא פיתחה טכנולוגיה שמוסיפה מימד ויזואלי לשיחת טלפון של לקוחות למוקד שירות וכך מאפשרת ללקוחות לקבל מידע עשיר יותר ואילו לספק השירות – לצמצם את עלויות השירות האנושי. החברה גייסה כ-850 אלף דולר מחברת ההשקעות Explore Dream Discover, מענק מטעם המדען הראשי במשרד הכלכלה, BATM ומשקיעים פרטיים.

קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATIהיה זה המחזור השני בתחרות החדשנות של מסטרקארד ו-IATI. התחרות נועדה למיזמים ישראליים המצויים בשלבי הפיתוח הראשוניים של מוצרים ופתרונות בתחום התשלומים האלקטרוניים. 46 חברות התמודדו ו-11 מהן הציגו את המיזם שלהן באירוע הגמר.

CallVU תתקבל לתוכנית המאיץ (Accelerator) של ענקית הפיננסים סיטי (Citi), שם, במשך כארבעה חודשים, תקבל חשיפה לידע ממומחי החברה בתחומים רלוונטיים. בנוסף תצטרף CallVU לאיגוד IATI ותיחשף לרשת החברים של האיגוד.

צוות השופטים בתחרות כלל את כהן ורובינשטיין, ולצידם את גארי ליונס, מנהל החדשנות העולמית של מסטרקארד; קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI; לירון וורמן, מנהל מעבדת החדשנות של סיטי; אורנית שנער, מנהלת המאיץ של סיטי בתל אביב; ערן ברקת, שותף ב-BRM היי-טק מקבוצת BRM; יפעת אורון, שותפה בקרן ורטקס; רמי קסטרשטיין, מייסד שותף ומנכ"ל Everything.me; ויובל טל, מייסד ונשיא Payoneer.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים