גדי גילאון, מוביסק: "ארגון שלא יתכנן היום מדיניות למובייל – ימצא את עצמו בעוד שנה עם מעט חמצן"

עולם המובייל משתנה במהרה וכולל מגוון דילמות ואתגרים שיש לתת להם פתרון, אמר גילאון, יו"ר החברה ● לדבריו, "זהו התחום החם ביותר שעומד לפתחו של המנמ"ר ומי שאומר שקיים פתרון אחד לבעיות שיש בו - משלה"

"ארגונים חייבים להקדיש כבר היום זמן לתכנון המדיניות בכל הנוגע למובייל, אופי העבודה של המשתמשים, מגמת ה-BYOD ואפליקציות. ארגון שלא יעשה זאת ימצא את עצמו בעוד שנה עם מעט מאוד חמצן לנשימה", כך אמר גדי גילאון, יו"ר מוביסק. לדבריו, "על ארגונים להבין שאין פתרון אחד אלא יש הרבה מאוד פתרונות. מי שאומרים לו שיש פתרון אחד כולל – משלים אותו, כי מאחורי כל חומה שנפרצת יש עוד חומה. בנוסף, כל ארגון נראה אחרת וכל פתרון מתאים לארגון בצורה אחרת, ולכן יש להתחיל ללמוד את הדברים, וכמה שיותר מהר".

גילאון דיבר בכנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

בדבריו עמד גילאון על דילמות נוספות בעולם המובייל, בהן הפרטיות. "זה אתגר לא פשוט וכדי לפתור אותו, אנחנו ממליצים לבחור פתרונות שעברו אישורים של הגורמים המוסמכים", אמר. הוא ציין כי "מגמת ה-BYOD היא הדוגמה הבולטת ביותר לנושא הפרטיות".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"בין האתגרים האסטרטגיים של המנמ"רים ל-2014 על פי גרטנר (Gartner) נמצאים אפליקציות מובייל, כתיבה פנים ארגונית, מיחשוב ענן בכלל וענן היברידי בפרט, והיכולת לשלב בין מידע שנמצא בתוך הארגון למידע בענן", אמר גילאון. "ככלל, עולם המובייל משנה תפיסות. זהו התחום החם ביותר שנמצא לפתחו של המנמ"ר. יש מעבר ממערכות הפעלה הומוגניות להטרוגניות, מקביעה מוחלטת של הארגון באילו מכשירים ישתמשו העובדים בעבודתם לקבלה הרבה יותר גמישה של מכשירים. אי אפשר להגביל את המשתמשים".

"המושג שצריך להשתמש בו: EMM"
"יש כיום מגמת מעבר מניהול מכשירים ניידים (MDM – ר"ת Mobile Device Management) לניהול מובייל בארגוני אנטרפרייז, EMM (ר"ת Enterprise Mobility Management). זה המושג שצריך להשתמש בו", אמר גילאון. לדבריו, "MDM, ההיבט הטכנולוגי, הוא רק רכיב אחד, שאנחנו לא רוצים להתייחס רק אליו. המשחק כבר לא רק שם, הגבינה זזה למקום אחר. במקום זאת, אנחנו מדברים על הבנה רב שכבתית של ערוץ המובייל ועל בחירה טכנולוגית מאוד מורכבת. צריכים לטפל בדברים רבים, כגון הפצת אפליקציות, הפצת תוכן, BYOD, ריבוי מכשירים וגרסאות שונות, שכל אחת מהן מאפשרת תמיכה מסוג אחר".

הוא ציין כי "עולם המובייל דוהר קדימה. ביולי 2011 התכנס פורום Mobility של אנשים ומחשבים והנושא המרכזי במפגש היה MDM. משנה שבה כמעט שלא הכרנו את השינויים הארגוניים שמביא עימו עולם המובייל, בשנה שעברה כבר עברנו לדבר על אפליקציות והשנה, הנושא החם הוא שיתוף מידע. כמו כן, פתרונות שחשבנו לנכונים אינם תמיד כאלה. כשארגונים ואנשי טכנולוגיה בוחרים באיזה כלי להשתמש, הם בוחנים כל פיצ'ר אפשרי בו – מה נתמך ומה לא. אחר כך הם עלולים להביא מכשיר מסין ולגלות שחלק מהפונקציות לא נתמכות, למרות התיאוריות שבנו. התחום רץ כל כך מהר כך שגם כשארגונים עושים את כל ההחלטות הנכונות בקשר אליו, ייתכן שהם טועים".

גילאון חוזה שהטאבלט עומד להיות "המכשיר היחיד שאיתו נעבוד וצריך לבנות שיטה נכונה איך לעבוד אתו. אנשי השטח עובדים כל אחד בשיטה שלו ומסובך לפתח יישומים לפלטפורמות השונות. בנוסף, לעתים מגיעים למקומות בהם אין קליטה או שאסור להשתמש בהם בתקשורת חיצונית, וגם לזה צריך למצוא פתרון. בעיה נוספת היא למצוא פתרון לדומיין, שבעבר היה בתוך הארגון בלבד וכיום יוצא מחוצה לו. כמו כן, כשמדברים על פתרון דומיין, לא לוקחים בחשבון את המשתמשים. זה לא נכון, מפני שכשהמוצר לא נוח, אנשים לא ישתמשו בו, למשל, מחוץ לשעות העבודה הרגילות. השימושיות היא המלכה ולכן צריך להסתכל על הדברים בצורה הרבה יותר נרחבת".

לסיכום אמר גילאון כי "אנחנו מצויים בתהליך של מתיחת גבולות הארגון. מי שמציע את כל הפתרונות למובייל בסל אחד לא מבין את העולם הזה. עולם המובייל מכריח אותנו לחשוב אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים