מוטי סדובסקי, מיה מחשבים: "ה-BI מראה את מה שהיה – האנליטיקה מראה את מה שיהיה"

"מנהלי ארגונים ומפקדים בשדה הקרב רוצים שיציידו אותם במידע יותר חכם, שיעזור להם לקבל את ההחלטות הנכונות", אמר סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחון בחברה, נציגת סאס בישראל ● לדבריו, "האנליטיקה מאפשרת לחסוך בכסף ולשפר את רמת הביטחון"

"האנליטיקה לוקחת אותנו כמה צעדים קדימה. ה-BI מראה לנו את מה שהיה, האנליטיקה מראה לנו את מה שהולך להיות. זה מה שמנהלי ארגונים ומפקדים בשדה הקרב רוצים. הם מעוניינים שיציידו אותם במידע יותר חכם, שיעזור להם לקבל את ההחלטות הנכונות. האנליטיקה מאפשרת לחסוך בכסף ולשפר את רמת הביטחון", כך אמר מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחון במיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל.

סדובסקי דיבר בכנס C5 Israel, שהתקיים באחרונה בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחה אבנר פרנק והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע מצה"ל ומהתעשייה האזרחית.

הוא אמר ש-30% ממערכות האנליטיקה בעולם בנויות על פלטפורמות של סאס ושהפתרונות שלה מוטמעים בצבאות רבים, בהם האמריקני והבריטי. "אנחנו מצויים גם בצה"ל, במקומות מרכזיים: אכ"א, חיל האוויר, מפקדת קצין רפואה ראשי וממר"ם, ובבחינה בחמש יחידות נוספות", הוסיף. סדובסקי ציין כדוגמה את המנילות, אותן מקבל כל מועמד לשירות ביטחון על מנת שירשום באילו מקומות הוא מעדיף לשרת, ואמר ש-"הן מבוססות על המערכת שלנו. כך גם קורסים בצבא ומחקרים רפואיים".

"אנליסטים מ-STKI ומגרטנר (Gartner) אומרים שסאס היא חברה מובילה, עם פער של שנים קדימה מהמתחרים", אמר. הוא ציין את מודל ארבע השכבות: יעדים; תהליכי עבודה לביצועם; מידע, שאם הוא לא יגיע למקום הנכון ברגע הנכון, התהליכים יהיו משובשים; וכדי שיגיע ברגע הנכון, יש להשתמש בתשתית טכנולוגית של מחשבים, תקשורת, תוכנות ועוד.

ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת הפריסייל והענן ב-HP ישראל. צילום: ניב קנטורסדובסקי הוסיף ש-"גולת הכותרת של המוצרים של סאס היא כלים אנליטיים לחקר מידע, חיזוי ואופטימיזציה של תהליכים. אנחנו ממפים רשתות חברתיות על ידי תוכנה ש-'זוחלת' בהן, אוספת מידע ומצביעה על הקשרים בין גופים שונים בקשר לזה. כמו כן, אנחנו עוקבים אחרי האקרים ומקבלים את מפת הקשרים שלהם. זה דבר מסובך, שאי אפשר לראות אותו בעין אנושית. בעין ממוחשבת ניתן לראות את הקשרים ואם הם מתגברים – לזהות שמשם מגיעה הרעה ולדעת איך להתגונן. זה תורם משמעותית לשמירה בין היתר על ביטחון המדינה".

"השלב הבא – מחקר התפתחותי"
ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת הפריסייל והענן ב-HP ישראל, אמר ש-"השינויים מאתגרים מאוד את ה-IT ואת מקבלי ההחלטות, אבל קיים בהם פוטנציאל משמעותי. יש סגנון חדש של ניהול ה-IT. צריך ראייה רחבה, שמתחילה מעולם התשתיות. אם הן לא יעבדו כמו שצריך, גם מה שייבנה מעליהן לא יעבוד כמו שצריך ואי אפשר יהיה להתקדם.

הוא הוסיף ש-"HP מובילה תפיסה שאומרת שהדטה סנטר צריך להיות פתוח, כדי לאפשר את הגמישות של התשתיות ואת המעבר בהסתכלות מהתשתיות לאפליקציה. האפליקציה הולכת להיות הרבה יותר חשובה". עציוני דיבר על גישת ה-Software define data networking ואמר ש-"כיום מכניסים בארון כ-1,600 שרתים שניתן למצוא אותם בסמארטפונים".

"מי שחושב שהוא יכול להמשיך לפתח אפליקציות כמו כיום – טועה. צורת הפיתוח משתנה, אפליקציות לא יכתבו את עצמן משרת ספציפי אלא ממערכת ההפעלה", ציין.

עציוני הוסיף ש-"השלב הבא הוא מחקר התפתחותי. החוכמה היא להשקיע לטווחים ארוכים, לעוד 20 שנים. HP מבצעת השקעות כאלה, באמצעות גורמים פנימיים וחיצוניים. אם לא ניערך – לא נשרוד". לדבריו, HP השקיעה אשתקד במו"פ 3.3 מיליארד דולרים. "זה המון כסף, משהו כמו המחזור של בנק הפועלים – החברה הרביעית בגודלה במשק הישראלי", אמר.

HP היא המעסיק הזר השני בגודלו בישראל, עם 6,000 עובדים של החברה בארץ, וגוף הפיתוח הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית נמצא ביהוד, ציין ד"ר עציוני. "אנחנו תורמים מהידע שלנו בענייני חדשנות והליכה קדימה ללקוחות כמו בנק ישראל וחיל האוויר", הוסיף.

פתרונות וידיאו בהתבסס על VMware
אנריקו לופרדי
, מנהל מכירות לדרום EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ב-LifeSize, אמר ש-"אנחנו היינו הראשונים להציג את ה-HD, ששינה את העולם. אנחנו נוכחים בכל העולם ומספקים פתרון כולל לאנשים לתקשר זה עם זה ממקומות שונים ברחבי תבל".

אנריקו לופרדי, מנהל מכירות לדרום EMEA ב-LifeSize. צילום: ניב קנטורלופרדי הוסיף שרוב הלקוחות של LifeSize הם רב לאומיים, גלובליים ושמוצריה משווקים על ידי חברת Avicom. "מספר הלקוחות שלנו בישראל הוא יותר מ-100, בהם כמה לקוחות גדולים שמשתמשים בטכנולוגיית הווידיאו שלנו", ציין.

לדבריו, "כל פורטפוליו המוצרים שלנו משולב עם מיקרוסופט (Microsoft). פתרונות הווידיאו שלנו, כמו ועידות וידיאו, יכולים להתבסס על סביבות כמו VMware. אפשר להקליט באמצעותם ולהעביר את הדברים ב-Live Streaming, מה שמסייע לפעולות כמו e-Learning. ניתן לראות את התוצרים של הפתרונות שלנו בכל מכשיר סלולרי. הרבה עובדים יכולים להשתתף בוועידה באמצעות הטכנולוגיה שלנו".

אחד הפרויקטים החשובים של החברה אותו ציין לופרדי בוצע בצי של איטליה. "הטמענו שם פתרונות שלנו, לצי בכלל ולספינות ספציפיות. הטמענו את המוצרים גם ביחידות אחרות של הצבא האיטלקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים