בעקבות העסקה עם סימנס: S&P הפחיתה את דירוג האשראי של נוקיה

החברה מדרגת עתה את האשראי של נוקיה +B, במקום -BB ● ההחלטה התקבלה בעקבות כוונת נוקיה לרכוש את המחצית שמחזיקה סימנס במיזם המשותף ● S&P חוזה ש-"בעקבות העסקה, היקף המזומנים בקופתה של נוקיה יפחת ל-1.3 מיליארד דולרים עד סוף השנה" ● גם בחברות דירוג אשראי אחרות לא מביעים אופטימיות לגבי מצבה של החברה, לשעבר יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם

נוקיה

חברת דירוג האשראי S&P הפחיתה את הדירוג של נוקיה (Nokia), שהגיעה כעת למחוזות של "אג"ח זבל", והזהירה שהכוונה של החברה הפינית להשתלט על חלקה של סימנס (Siemens) במיזם המשותף נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) לייצור של ציוד טלקום תכביד מאוד על מצבה הכספי.

ההחלטה של S&P התקבלה בעקבות ההודעה של נוקיה מהשבוע שעבר על כוונתה לרכוש את חמישים האחוזים שמחזיקה סימנס במיזם המשותף. כתוצאה מכך, היא הפחיתה את דירוג האשראי של החברה הפינית, שהיה -BB, לדירוג הנוכחי, +B. בנוקיה מהמרים שהחברה תצליח יותר כספקית של ציוד לרשתות מדור רביעי, לאחר שעד כה לא הצליחה לנסוק בשוק של הטלפונים החכמים, בו שולטות אפל וסמסונג ביד רמה, וצברה הפסדים כבדים.

ב-S&P ציינו, כי "אנחנו צופים שבעקבות העסקה, היקף המזומנים בקופתה של נוקיה יפחת ל-1.3 מיליארד דולרים עד סוף השנה". תחזית זו מבוססת על ההנחה שהפסדיה של נוקיה יפחתו ושנתח השוק שלה יגדל.

בתגובה להודעה של S&P נמסר מהחברה הפינית, לשעבר יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, כי מצבה הכספי איתן וכי יש לה גישה למזומנים נוספים באמצעות מכשיר אשראי שלא נוצל עד כה. על פי נוקיה, "נוסיף לנהל את משאבי המזומנים שלנו בקפידה גם לאחר העסקה".

מחברת דירוג האשראי Fitch, שגם היא מדרגת את נוקיה ברמה של -BB, נמסר שיש היגיון אסטרטגי בעסקה, אך התחזית לגבי עסקי המכשירים הסלולריים של החברה הפינית אינה ורודה.

בחברת דירוג האשראי Moody's ציינו, כי העסקה תשפיע לרעה על האשראי של המיזם המשותף נוקיה-סימנס עצמו, נוכח האפשרות שיימשכו ממנו דיבידנדים על מנת לסייע במימון העסקה, בתקופה שבה המצב הכספי של המיזם חייב להישאר איתן כדי לממן מהלכים לארגון מחדש. ב-Moody's מעניקים לנוקיה-סימנס דירוג של B2, בעוד שלנוקיה מעניקים דירוג של Ba3 עם אופק שלילי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים