דני שומרון, מרכז ה-SaaS הישראלי: "לענן יש גם צד אפל – הנראות"

"הקלות הבלתי נסבלת בה כל מנהל עסקי יכול לצרוך תוכנות עסקיות בלי ליידע את ארגון ה-IT היא אחד הדברים הבעייתיים בתחום", אמר שומרון, המנכ"ל והמייסד של חברת Katepano ושל מרכז ה-SaaS הישראלי ● הוא הציג תוצאות סקר שנערך בקרב מנמ"רים בצפון אמריקה ובישראל לפיו יש נתק בין ה-IT לבין מה שמטריד ומעניין את היחידות העסקיות ושבע מתוך שמונה חברות משתמשות ב-SaaS

"למיחשוב ענן יש גם צד אפל – יש לו בעיה של נראות. הקלות הבלתי נסבלת בה כל מנהל עסקי יכול לצרוך תוכנות עסקיות בלי ליידע את ארגון ה-IT היא אחד הדברים הבעייתיים בתחום", כך אמר דני שומרון, המנכ"ל והמייסד של חברת Katepano ושל מרכז ה-SaaS הישראלי.

שומרון פתח את כנס מכרז ענן 2 – CloudCon 2013, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והתקיים היום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הציג שומרון תוצאות סקר שנערך בחודש מאי בקרב 80 מנמ"רים בצפון אמריקה ובישראל. "תוצאה מעניינת במיוחד מראה שיש נתק בין ה-IT לבין מה שמטריד ומעניין את היחידות העסקיות", ציין.

"בסקר לא הייתה הפתעה בכל הנוגע לחדירה של טכנולוגיות ענן", אמר שומרון. "ה-SaaS (תוכנה כשירות), נסיך הענן, הוביל: שבע מתוך שמונה חברות (87.5%) משתמשות ב-SaaS. כל החברות שבהן יותר מ-500 עובדים הן צרכניות SaaS, לאו דווקא דרך מחלקת ה-IT". הסקר העלה, כי כ-70% מהארגונים צורכים SaaS, כ-38% – תשתית כשירות (IaaS), ולאחר מכן 26% מהארגונים שצורכים פלטפורמה כשירות (PaaS), כ-20% – גיבוי כשירות – ו-9% שצורכים רשת תקשורת כשירות".

עוד העלו הממצאים, כי ל-6% מהארגונים יש יותר מ-20 תוכנות כשירות, ל-11% מהם – 10-20 תוכנות, ל-20% – בין 6 ל-10 תוכנות כשירות, 23% מחזיקים ב-3-5 ול-15% – תוכנה אחת או שתיים כשירות.

לדברי שומרון, "אחד היתרונות הגדולים של SaaS הוא הקלות שבה ניתן להתחיל להפיק ערך מהיישום בלי התיווך של ה-IT. תכונה זו מהווה גם את אחד הצדדים הבעייתיים של ה-SaaS. כל מנהלת מחלקה עסקית יכולה לארגן ל-100 העובדים שלה יישום, מבלי שהיא מדווחת על כך למחלקת ה-IT. לפיכך, נשאלת השאלה כמה תוכנות חינמיות צפות בארגון, שחלקן מכילות מידע עסקי, מבלי שאף אחד בארגון יודע באמת אילו יישומים קיימים ומי משתמש במה".

שומרון הוסיף, כי "שאלנו את המשתתפים בסקר אילו נושאים הטרידו אותם ביותר בהתייחסות ל-SaaS. לא מפתיע ששלושת הנושאים בראש הרשימה היו אבטחה, אינטגרציה ותאימות לתקנים (Compliance). עוד נושאים שבאופן טיפוסי מטרידים את יחידות ה-IT: ביצועים, ROI ושליטה".

"טכנולוגיות הענן כבר כאן והן רק ילכו ויצמחו עם הזמן", סיכם שומרון. "אולם, אין ארוחות חינם. עם החדירה של הענן לתוך הארגון יגדל הצורך בנראות ובכלי ניטור וניהול. כיוון שאין בשוק כמעט פתרונות קיימים, סביר שנראה דור חדש של כלים אלה שהותאמו לצרכים החדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים