דיווח: האקרים סיניים גנבו חומרים סודיים ממחשבים של צבא ארצות הברית

במתקפה המקוונת הצליחו ההאקרים הסינים להניח יד על תוכניות של 29 מערכות נשק, בהם מטוס הקרב F-35, ומחקרים מתקדמים ב-21 תחומים - כך עולה מדו"ח של הפנטגון ● לפי מומחים, "ההיקף של הגניבות מזעזע; מדובר במערכות נשק קריטיות, בעלות חשיבות מכרעת לביטחון הלאומי"

תוכניות של מערכות נשק מתקדמות, ובכלל זה מטוס הקרב F-35, מערכות לתקשורת לוויינים, כלי נשק בטכנולוגיה של אנרגיה ישירה ומערכות להגנה מפני טילים – כל אלה טכנולוגיות שגנבו האקרים סיניים ממחשבים של סוכנויות ממשל וקבלנים של משרד ההגנה האמריקני. הדברים פורסמו בדו"ח שהוכן עבור הפנטגון בינואר השנה והגיע לוושינגטון פוסט (Washington Post). מחברי הדו"ח הם מומחים אזרחיים שמונו לייעץ למשרד ההגנה.

"ההיקף של הגניבות מזעזע", כתב אלן וודוורד, חוקר אבטחה ופרופ' במחלקה למדעי המחשב של אוניברסיטת סוריי, בהודעה שפרסם בטוויטר (Twitter) בתגובה לידיעה.

"מדובר במערכות נשק קריטיות, בעלות חשיבות מכרעת לביטחון הלאומי", אמר מרק סטוקס, מנהל בכיר ב-Project 2049 Institute, צוות חשיבה שמתמקד בסוגיות של אבטחת מידע באסיה, לכתב הוושינגטון פוסט.

במועד מוקדם יותר פורסמה גרסה חלקית של הדו"ח, שבה לא פורטו הרשימה של מערכות הנשק שהמידע אודותיהן נגנב, מועדי הגניבה, מידת החשיבות של המידע שנגנב וממי הוא נגנב – מקבלנים או ממשרד ההגנה עצמו. על פי הגרסה המלאה של הדו"ח, חלק מהגניבות אירעו כבר לפני מספר שנים. כך, למשל, המידע על מטוס הקרב F-35 נגנב בפריצה שאירעה ב-2007 ופרטים אודותיה פורסמו בעבר.

אדם מאיירס, מנהל מודיעין בחברת האבטחה Crowdstrike, ציין שהמתקפה של הריגול התעשייתי שמקורה בסין התנהלה, ככל הנראה, במקביל לתוכנית חומש למודרניזציה של התשתיות במדינה, ובכלל זה תגבור של היכולות הצבאיות המשמשות ללוחמה בלב ים. דבריו צוטטו בידיעה שפורסמה לא מכבר בניו-יורקר (New Yorker). לשם כך זקוקים בסין לטכנולוגיות של לוויינים, טורפדו, רדאר, מערכות אלקטרומגנטיות לשיגור ומערכות הגנה מפני טילים. כל אלה נכללו ברשימה שהופיעה בדו"ח של משרד ההגנה.

הסיכון כתוצאה מהגניבה לא נובע רק מתגבור יכולותיה הצבאיות של סין אלא גם "מההשלכות החמורות על הכוחות של ארצות הברית שנמצאים כעת בשדה הקרב", צוין בדו"ח, משום שאויב שתוכניות אלה מצויות בידיו יוכל ליהנות מיתרון. כך, למשל, על פי פרסומים זרים, כשמטוסי ישראל נכנסו לשטח האווירי של סוריה ב-2007, נפרצו מחשבים על מנת לשתק את כל מערך המכ"ם הסורי ולמנוע גילוי של המטוסים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים