קרן ההשקעות ויסטה תרכוש את וובסנס תמורת מיליארד דולרים

בעקבות הרכישה, שאושרה על ידי הנהלת וובסנס ושצפויה להסתיים ברבעון השלישי של השנה, תהפוך זו לחברה פרטית, ובעלי המניות שלה יקבלו כ-25 דולרים במזומן למנייה - פרמיה של כ-29% לעומת השער בסוף השבוע ● החברה מסרה, כי הרכישה לא תוביל לשינויים בהנהלתה וכי המטה שלה יישאר בסן דייגו ● וובסנס פועלת בארבעה שדות בעולם אבטחת המידע: אבטחת ווב, אבטחת מייל, מניעת אובדן מידע והגנה על מידע בעולם הנייד, ובראש הסניף הישראלי שלה עומד גיא אילון

קרן ההשקעות האמריקנית הפרטית ויסטה (Vista Equity Partners) תרכוש את חברת אבטחת המידע וובסנס (Websense) תמורת מיליארד דולרים. בעקבות הרכישה תהפוך וובסנס לחברה פרטית. העסקה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לאישורים רגולטורים.

הנהלת וובסנס אישרה את העסקה, שתניב לבעלי המניות שלה 24.75 דולרים במזומן עבור כל מנייה שברשותם – נתון המשקף פרמיה של כ-29% לעומת מחיר המנייה בסוף השבוע. ג'ון קרינגטון, יושב ראש החברה, אמר ש-"הסכם הרכישה מניב לבעלי המניות ערך מיידי ומשמעותי, שמסמל לחברה שווי הוגן".

בהודעת הרכישה מסרה וובסנס, כי לא צפויים שינויים בהנהלתה וכי מטה החברה יישאר בסן דייגו.

לדברי ג'ון מק'קורמק, מנכ"ל וובסנס, "ויסטה חולקת חזון הדומה לזה של החברה שלנו, לרבות מיקוד בפיתוח אבטחה לסייבר ברמה הגבוהה ביותר. יש ל-ויסטה משמעת תפעולית, שתאפשר לנו להמשיך להשקיע בחדשנות עסקית וטכנולוגית".

רוברט סמית, מייסד ומנכ"ל ויסטה, אמר ש-"אנחנו משקיעים לטווח ארוך בחברות תוכנה שמחויבות להוביל בשווקים בהם הן פועלות".

וובסנס פועלת בארבעה שדות בעולם אבטחת המידע: אבטחת ווב, אבטחת מייל, מניעת אובדן מידע והגנה על מידע בעולם הנייד. בראש הסניף הישראלי של החברה עומד גיא אילון, מנהל מכירות אזור דרום מזרח אירופה.

ב-2006 רכשה וובסנס את פורטאוטוריטי הישראלית והיא אוחזת בשל כך ב-95% משוק הכלים למניעת דלף מידע בארץ.

עד 2011 מצאה החברה בממוצע 641 נוזקות חדשות ביום, על בסיס ניתוח התנהגות. באותה השנה היא חתמה על הסכם עם פייסבוק (Facebook) לפיו היא תסרוק את תעבורת הרשת החברתית. "קיבלנו בכך יתרון מהותי – מ-60 מיליון משתמשים קפצנו למיליארד", אמר אז אילון. הוא הוסיף, כי ההסכם הקפיץ את מספר הנוזקות שמגלה החברה ביום ל-1,600-1,700 וטען שאלה "נוזקות ששבע חברות האנטי וירוס הגדולות לא מזהות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים