ה-FCC תקים רשת שתאפשר גלישה בפס רחב בטיסות בארצות הברית

רשות התקשורת האמריקנית מעוניינת לשנות את המצב הקיים כיום, בו בטיסות רבות אין כלל שירותי גלישה ובכאלה שכבר יש, מהירות הגלישה איטית ● הרשות פנתה בבקשה להשתמש ברצועת התדרים שבין 14 ל-14.5 ג'יגה-הרץ - ספקטרום שכבר נמצא בשימוש בידי שירות הלוויינים האמריקני - ובודקת האם לאפשר את הגלישה בשני גושים של 250 הרץ או בגוש יחיד של 500 הרץ ● ההערכה היא שמדובר בתהליך ארוך ועד שתתאפשר גלישה מהירה בטיסות ייקחו כמה שנים

גלישה באינטרנט בזמן טיסה היא עדיין לא דבר של מה בכך. לא כל החברות תומכות בכך, וגם בטיסות בהן קיימת האפשרות, הגלישה לעתים איטית למדי. כעת, הרשות האמריקנית לתקשורת (FCC) רוצה לשפר את המצב, ובאופן משמעותי. בסוף השבוע הציגה הרשות תוכניות להקמת רשת אלחוטית ניידת מבוססת קרקע, שאמורה לשפר את חוויית הגלישה בעת טיסה באופן ניכר. הגלישה תיעשה תוך שימוש ברשת לוויינים שתתקשר באופן יעיל יותר עם המטוסים, לפחות בתחומי ארצות הברית.

כבר כיום קיימות כמה מערכות קרקעיות שמספקות שירותי גלישה למספר חברות תעופה אמריקניות, בהן דלתא (Delta) ויונייטד אירלנייס (United Airlines). החברות הללו מספקות שירותים בתמחור שמשתנה לפי אורך הטיסה. ב-FCC רוצים להרחיב זאת באופן ניכר, ואולי גם להוזיל על הדרך את העלויות.

הרשות אף פנתה באחרונה בבקשה להשתמש ברצועת התדרים שבין 14 ל-14.5 ג'יגה-הרץ – ספקטרום שכבר נמצא בשימוש בידי ה-FSS, שירות הלוויינים הקבוע של ארצות הברית, בו יש לממשל זכויות משניות. עם זאת, מערכת חדשה שתותקן באותו תחום תדרים תצטרך להגן על המשתמשים הקיימים מפני הפרעות.

בנוסף בודקים ב-FCC האם לאפשר את הגלישה בשני גושים של 250 הרץ או בגוש יחיד של 500 הרץ. החברה אף פנתה לתעשייה במטרה לקבל עצות לגבי הנושאים הטכנולוגיים שקשורים בכך וכיצד לנהל את המכירה.

ההערכה היא שמדובר בתהליך ממושך למדי ועד שייצא לפועל יכולות לעבור מספר שנים.

ראש הרשות, אג'יט פאי, אמר ש-"כמו אמריקנים רבים אחרים, אני מתוסכל מהחוסר בשירות גלישה בפס רחב במהירות גבוהה בטיסות. חלק מהטיסות לא מציעות זאת בכלל ובאחרות שכן, המהירות הרבה יותר איטית ממה שאנחנו רגילים על הקרקע והשירות יקר. זה מוביל לפרודוקטיביות נמוכה יותר של אנשי עסקים שטסים ולטיסות פחות מהנות לתיירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים