תם עידן: מיקרוסופט העבירה את אחרוני המשתמשים בהוטמייל ל-Outlook.com

שירות הדואר הוותיק, שנוסד ב-1996, עתיד בקרוב להחזיר את נשמתו לבוראו - מיקרוסופט ● זאת, לאחר שבחברה השלימו באחרונה מהלך להעברת כל משתמשי הוטמייל לשירות הדואר החדש שלה ● מיקרוסופט נפרדה מהוטמייל באמרה, כי "זה היה מסע מופלא ולכבוד היה לנו לספק לכם חוויה נפלאה של דואר אלקטרוני במשך שנים כה רבות"

הוטמייל (Hotmail), שירות הדואר הוותיק של מיקרוסופט (Microsoft), נופח את נשמתו: החברה השלימה באחרונה את ההעברה של 300 מיליון חשבונות המשתמשים בו לשירות החדש והמודרני Outlook.com והוטמייל, משירותי הדואר האלקטרוני הראשונים בעולם, יחדל בקרוב מלפעול.

דיק קרדוק ממיקרוסופט כתב בסוף השבוע בבלוג של החברה, כי "אנחנו מבקשים להודות לכל מי שתמך בהוטמייל לאורך השנים, מאז 1996 ועד היום. זה היה מסע מופלא ולכבוד היה לנו לספק לכם חוויה נפלאה של דואר אלקטרוני במשך שנים כה רבות".

ההעברה של המשתמשים לשירות Outlook.com החלה ביולי האחרון, כאשר למשתמשים ניתנה בתחילה אפשרות לשוב להוטמייל, במידה שלא יהיו מרוצים מהשירות החדש. בפברואר הודיעה מיקרוסופט, כי שלב המבחנים של השירות החדש הסתיים וכי מספר המשתמשים בו עומד על 60 מיליון. עם זאת, מאות מיליוני משתמשים עדיין נותרו בהוטמייל.

מיקרוסופט הודיעה לכל המשתמשים, כי בסופו של דבר יועברו חשבונותיהם ל-Outlook.com, מבלי לנקוב במועד שבו זה יקרה. זאת, משום שההעברה של כל הנתונים של מאות מיליוני המשתמשים רחוקה מלהיות משימה של מה בכך. "המשמעות היא יצירת קשר עם מאות מיליוני משתמשים, שדרוג של כל תיבות הדואר, שכוללות יחד נתונים בהיקף של יותר מ-150 מיליון גיגה-בתים (או 150 פטה-בתים), וחייבים לוודא שכל הדואר האלקטרוני, רשומות היומן, אנשי הקשר, התיקיות וההגדרות האישיות יישמרו כפי שהם", ציין קרדוק.

"כמובן", הוסיף, "הפרויקט כולו חייב להתבצע כשהשירותים ממשיכים לפעול כרגיל, ומבוצעות בהם מיליארדי פעולות מדי יום". מרגע שניתן האות, הושלם כל פרויקט ההעברה של משתמשי הוטמייל ל-Outlook.com בתוך כשישה שבועות.

עם זאת, ראוי להזכיר שהפרויקט לא עבר, מבחינת המשתמשים, בצורה חלקה לחלוטין ולא מעט שיבושים ממושכים נרשמו במהלך התקופה בשני השירותים. משתמשי הוטמייל רבים דיווחו, כי לא הצליחו להיכנס לחשבון שלהם כאשר מיקרוסופט העבירה אותו לשירות Outlook.com. כעת, לאחר שפרויקט ההעברה הושלם, יש לקוות שהשיבושים והתקלות הם נחלת העבר.

בסך הכול, על פי קרדוק, מספר המשתמשים ב-Outlook.com עומד כיום, לאחר שהושלמה ההעברה של משתמשי הוטמייל, על 400 מיליון – כולל 125 מיליון משתמשים שמגיעים דרך מנגנון Exchange ActiveSync.

אירועים קרובים