חזרה לשגרה: הכנסת חזרה לפעול – ללא יו"ר לוועדת המדע והטכנולוגיה

הוועדה, המורכבת כמעט כולה מחברי כנסת חדשים, לא תחל היום (ב') את פעילותה עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת – זאת מתוך מה שנראה כחוסר עניין מצד הסיעות השונות ● רונן פלוט מונה למנכ"ל הכנסת ויחליף בתפקידו את דן לנדאו, שהוביל מהפכת תיקשוב בכנסת הקודמת

ועדת הכנסת אישרה את הרכבה החדש של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת – אולם סיעות הבית, בעיקר מהאופוזיציה, טרם שיבצו מועמד משלהן לתפקיד יו"ר הוועדה. נראה גם שלרוב סיעות הבית, כולל ליו"ר החדש, לא אצה הדרך – וכמו בכל קדנציה השיבוצים לוועדה זו הם בדרך כלל האחרונים, לאחר שמסתיימת חלוקת התפקידים בין כל חברי הבית. לפיכך עבודת הוועדה לא תחל היום, במקביל לחידוש פעילותה של הכנסת.

מלבד חבר הכנסת אברהם מיכאלי מש"ס, כל יתר חברי הוועדה הם חדשים, כאשר לחלקם זו הקדנציה הראשונה בכנסת. חברי הוועדה הם: שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו) ניצן הורוביץ (מרצ), בועז טופורובסקי (יש עתיד), משה פייגלין (הליכוד ביתנו) מירי רגב (הליכוד ביתנו) ומרדכי יוגב (הבית היהודי). חבר כנסת נוסף שהודיע כי הוא מצטרף לוועדה הוא אראל מרגלית (העבודה), אולם ועדת הכנסת טרם פרסמה את שמו באופן רשמי.

ועדת המדע והטכנולוגיה היא הוועדה שעוסקת ישירות בתחומי ההיי-טק, מיחשוב וטכנולוגיה. עוד היא עוסקת במדיניות המחקר אזרחי, בטכנולוגיות מתקדמת ובחינוך טכנולוגי בהשכלה הגבוהה, וכן מטפלת במדענים הראשיים במשרדי הממשלה, ועוד. הוועדה עוקבת ומקבלת דיווחים שוטפים בכל נושא המיחשוב והתיקשוב הממשלתי, המופקד כעת בידיה של כרמלה אבנר. בקדנציה האחרונה הייתה הוועידה פעילה מאוד בזכות שני היו"רים שכיהנו בה, חבר הכנסת מאיר שטרית וחברת הכנסת רונית תירוש.

השניים עסקו רבות בקידום חקיקה, כאשר החוק המפורסם שוועדת המדע עסקה בו בתקופת שטרית הוא החוק הביומטרי השנוי במחלוקת, שעורר סערה ציבורית גדולה. למרות שהחוק עבר את כל האישורים והקריאות – גם לתחילת הפיילוט, הוא טרם מומש. כך גם פרויקט תעודות הזהות החכמות, שתקוע במשרד הפנים מזה כמעט 11 שנים.

ועדת נוספת שעוסקת בנושאי ההיי-טק היא ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, שבקדנציה הקודמת עמד בראשה חבר הכנסת רוברט אילטוב. גם ההרכב הסופי של ועדה זו טרם נקבע, וטרם פורסם מי יעמוד בראשה. על סדר יומה מונחים שורה של הצעות ובעיות שקשורות בענף, כפי שהועלו על ידי איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בראשותו של אלישע ינאי.

בתוך כך, מינתה אתמול הכנסת את רונן פלוט לתפקיד מנכ"ל הכנסת. הוא מחליף בתפקידו את דן לנדאו, שהודיע על סיום תפקידו בתום ארבע שנות כהונה. לנדאו הוביל מהפכת תיקשוב בכנסת, שהביאה להטמעת מערכות המידע והמיחשוב בכל תהליכי החקיקה והעבודה של הכנסת. כמו כן, לנדאו הוביל ארגון מחדש באגף מערכות המידע של הכנסת, הקים יחידות חדשות והתווה את אופי הפעילות יחד עם HP וחברות אחרות המעניקות שירותים לכנסת. הציפייה היא שהמנכ"ל החדש ימשיך בתנופה, ויהפוך את הכנסת הנוכחית למתוקשבת בצורה מלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים