יוני גדג', איחוד הצלה: "יש חשיבות לרציפות התפקודית בהיבט הגעת המידע לשטח"

"החשיבות בכך באה לידי ביטוי בחירום ובשגרה כאחד", אמר אל"מ (מיל') גדג', מנכ"ל הארגון, ברב שיח לקראת כנס DRP לאומי ● הוא ציין את פעולותיו של הארגון ואמר, כי הוא משלים את מגן דוד אדום ● "ממוצע ההגעה שלנו עומד על ארבע דקות, בעוד שאנשי מגן דוד אדום מגיעים אחרי 15-13 דקות", הוסיף גדג'

"יש חשיבות לסוגיית הרציפות התפקודית בהיבט של הגעת המידע לשטח – בחירום ובשגרה", כך אמר אל"מ (מיל') יוני גדג', מנכ"ל איחוד הצלה.

גדג' היה בין הדוברים ברב שיח שנערך לקראת כנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ורציפות תפקודית. רב השיח נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. הכנס ייערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ב-30 באפריל.

לדברי גדג', איחוד הצלה הוא ארגון כונני רפואת חירום שמונה 2,000 מתנדבים. הוא ציין ש-"מטרת העל שלנו היא להגיע ראשונים לאירוע חירום. הפעילות שלנו משלימה את זו של מגן דוד אדום. ממוצע ההגעה שלנו עומד על ארבע דקות, בעוד שאנשי מגן דוד אדום מגיעים אחרי  15-13דקות". עוד הוא אמר, כי הארגון עורך שיתופי פעולה עם מכבי האש ועם ארגוני חילוץ.

איחוד הצלה, הוסיף, הוקם לפני כ-20 שנים על ידי קבוצת אזרחים שהחליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה, במטרה לטפל בהתנדבות, עד להגעת אמבולנס, במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם. חברי הקבוצה עברו הכשרות מתאימות והחלו לפעול ברחבי הארץ. עם השנים התרחב, התפתח והתמסד הארגון. גדג' ציין, כי הארגון הוא איחוד של ארגוני הצלה מקומיים, שהתאגדו בשנים האחרונות לאיגוד גג אחד.

הוא הוסיף שהחובשים של הארגון מטפלים בפגיעות ובפציעות שונות המתרחשות בשגרה בכל עת בכל מקום בארץ – למשל התקפי לב, תאונות דרכים, חולים וקשישים שנקלעו למצוקה, תינוקות שנחנקו, ועד פיגועי טרור קשים. לדבריו, "במקרי חירום רפואיים, הרגעים הראשונים הם הקריטיים ביותר לצורך ייצוב מצבו של החולה או הפצוע. ככל שחובש יגיע מהר יותר להעניק את הטיפול הראשוני, עם ציוד רפואי מתקדם, כך יגברו סיכויי החולה או הפצוע להחלים ולהימנע מנזק בלתי הפיך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    כל המערך של איחוד הצלה מתבסס על תקשורת של מירס (הוטמובייל) , במצב של הוטמובייל היום וע"פ היכרות עם שוק התקשורת , הוט מתכננת להפסיק את רשת מירס הפועלת בטכנולוגיית הIDEN, לכן על הממשלה להשתלט על ה"חטיבה" של IDEN,רוב שוק הביטחון מתבסס על הרשת הזו ואסור שבצע כסף ישפיע על הביטחון.

אירועים קרובים