קובי ביטר, מיה מחשבים: "המנמ"רים מסוגלים לספק את הסחורה – השאלה היא איך למצב את עצמם טוב יותר"

"על המנמ"ר להבין את הארגון, יעדיו ומגבלותיו ועליו להעביר להנהלה ולמנכ"ל מסר לפיו ה-IT מסוגל לספק פתרונות עסקיים, וכי עליהם לפעול במשותף להשגת יעד זה", אמר ביטר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "לא שינוי תואר המנמ"ר לסגן נשיא לסיוע טכנולוגי הוא שיביא את הישועה, אלא העובדה שהמנמ"רים יסתובבו בשטח, ייזמו ויסתייעו בניסיונם של אחרים"

"כל הטכנולוגיות קיימות ואנחנו, המנמ"רים, מסוגלים לספק את הסחורה למנכ"לים ולארגונים. נותרה השאלה איך נמצב עצמנו טוב יותר", כך אמר קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל. לדבריו, "על המנמ"ר להבין את הארגון, יעדיו ומגבלותיו ועליו להעביר להנהלה ולמנכ"ל מסר לפיו ה-IT מסוגל לספק פתרונות עסקיים, וכי עליהם לפעול במשותף להשגת יעד זה".

ביטר דיבר בכנס KickOff 2013, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2013 ובמסגרתו חולקו אותות הערכה והצטיינות ל-21 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי, בשל פועלם בשנת 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בתחילת השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

התייחסותו של ביטר לנושא נובעת מניסיונו בן שלושת העשורים כסמנכ"ל מערכות המידע של דלק, מנמ"ר מירס, סמנכ"ל מערכות מידע ותקשורת בתדיראן-אמפא ותפקידו ביחידת מחשב בצה"ל. הוא אמר, כי "במהלך השנים הצרכים משתנים, לכל אחד מאיתנו יש מנכ"לים 'מעניינים'. כל הדיבורים הם טכנולוגיים, אלא שהטכנולוגיה פחות חשובה".

הוא הציג שקף שכתב בשנת 2000, לפיו על המנמ"ר ומערך ה-IT בארגון "לתמוך ביעדים העסקיים, להביא לחסכון בעלויות התפעול". "ה-IT", נכתב בשקף, "מספק שלושה דברים: שירות, שירות, שירות. הסיבה לקיום ארגון ה-IT היא שמערכות המידע הן הנכס הארגוני".

"כיום, המנמ"ר צריך לדאוג לרווחיות ואל לו לטבוע בים הטכנולוגיות והנתונים. מנכ"לים לא תופסים את חשיבותן של מערכות המידע, ולכן, כאמור, השאלה היא כיצד נמצב עצמנו טוב יותר", אמר.

הוא ציטט את הביטוי מספר במדבר שאמר משה רבנו ליתרו "והיית לנו לעיניים" ואמר ש-"לא שינוי תואר המנמ"ר לסגן נשיא לסיוע טכנולוגי הוא שיביא את הישועה, אלא העובדה שהמנמ"רים יסתובבו בשטח, ייזמו ויסתייעו בניסיונם של אחרים".

"על המנמ"רים לחשוב אחרת, במונחים עסקיים"
"הטכנולוגיה לכשעצמה אינה מעניינת", אמר ביטר. "מה שמעניין זה תמחורים, עלויות ורווחיות. צריך שלא רק מנהל השיווק יאמר למנהל מערכות המידע, אלא גם ההיפך. המנמ"ר נדרש לדבר בשפת אנשי הארגון".

"מחסני נתונים ומערכות ה-BI הפכו למעין מוצרי צריכה", ציין. "השאלה היא איך הם מסייעים להיבטים העסקיים בארגון. זאת עוד אחת מהסיבות מדוע על המנמ"רים לחשוב אחרת, לא במושגי טכנולוגיה אלא במושגים עסקיים. הם לא צריכים להתבייש להסתכל בנתונים. החוכמה היא להביט בנתונים, בדפוסי הנתונים ובתחזיות אנומליות שלהם, ולהפיק מהם בינה עסקית".

"המנמ"ר נדרש לדעת לעשות דברים מעבר ל-IT", אמר ביטר. "למשל, אם מנהל שיווק מדבר על ניהול קמפיין, המנמ"ר יביא את הערך המוסף שלו בכך שיקבע את הערוץ הנכון לקמפיין". "לא להתבייש, לא הכול טכנולוגיה. תבינו ותתחילו לעשות", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים