סא"ל חנן איסרוביץ' ימונה למפקד ממר"ם; יחליף את אל"מ נועם רוזנפלד, שמונה לרמ"ח

סא"ל איסרוביץ' יהיה מפקדה ה-16 של יחידת המיחשוב הוותיקה, ויועלה לדרגת אלוף משנה ● שני המינויים עברו את אישור הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וצפויים להתבצע בחודשים הקרובים

סגן אלוף חנן איסרוביץ' ימונה למפקד יחידת המיחשוב של צה"ל, ממר"ם – כך נודע לאנשים ומחשבים. אל"מ נועם רוזנפלד, מפקד ממר"ם הנוכחי, ימונה לראש מחלקה באגף התיקשוב. שני המינויים עברו את אישור הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וצפויים להתבצע בחודשים הקרובים. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים.

סא"ל איסרוביץ' יהיה מפקדה ה-16 של יחידת המיחשוב הוותיקה, ויועלה לדרגת אלוף משנה. רוזנפלד יעזוב את ממר"ם בתום שלוש שנות כהונה כמפקד היחידה. לפני מינויו לתפקיד, ב-2010, היה מפקד שוהם – מחלקה בלוט"ם האחראית על פיתוח מערכות מידע לניהול משאבים.

אל"מ רוזנפלד החליף בתפקיד מפקד ממר"ם את תא"ל אילה חכים, שמונתה למפקדת לוט"ם – היחידה לתיקשוב וטכנולוגיות המידע. חכים הייתה האישה השניה בתפקיד מפקדת ממר"ם, והועלתה באחרונה לדרגת תת אלוף בשל מינויה החדש. תא"ל חכים הייתה המפקדת השלישית של לוט"ם. היא האישה הראשונה שהגיעה לדרגת תא"ל במערך המיחשוב הצה"לי והשלישית בדרגה זו בצה"ל בכלל. היא מונתה לתפקיד ב-2009 ולפני כן שימשה מפקדת יחידת ממר"ם. היא צפויה לפרוש מהצבא בחודשים הקרובים לאחר יותר מ-30 שנות שירות.

מחליפה של חכים בלוט"ם יהיה אל"מ דני ברן, המשמש כיום ראש מחלקה באגף התיקשוב ויועלה עם מינויו לדרגת תת אלוף. טרם ידוע מתי בדיוק ייכנס לתפקידו החדש. אל"מ ברן, שמשמש כיום כראש מחלקה באגף התיקשוב, שימש קודם לכן כמפקד מצו"ב (ר"ת מרכז צופן וביטחון) – המרכז הלאומי להגנת המידע באגף התיקשוב.

לוט"ם הוא בית התוכנה והתקשורת הצה"לי – יחידה טכנולוגית, הפועלת להעצמת יכולות צה"ל על ידי פיתוח יכולות ופתרונות תיקשוב כלל צה"ליים, ואחראית לתפעול מערכי התיקשוב של צה"ל. לוט"ם מורכבת מכמה גופים ומכילה שני מערכי תפעול מרכזיים, האחד בתחום המיחשוב – ממר"ם, והאחד בתחום התקשורת, חושן. בלוט"ם שני בתי תוכנה: האחד מפתח יישומים בתחום המבצעי – שוהם, עליו פיקד אל"מ רוזנפלד, והשני מפתח יישומים לניהול משאבים – לשם. עוד פועלים ביחידת לוט"ם שלושה גופי תשתיות מטריציוניים – תשתיות הנדסיות (מעו"ף), תשתיות הגנת המידע (מצו"ב) ותשתיות תוכנה ומיחשוב (ממר"ם).

לוט"ם (ר"ת היחידה לתיקשוב וטכנולוגיות מידע) באגף התיקשוב של צה"ל, מונה בקירוב 3,000 חיילים, קצינים ונגדים, ועוסקת בניהול מאות פרויקטים במקביל, ובעשרות פעילויות מחקר ופיתוח במקביל. ממר"ם מהווה את מרכז תשתיות המיחשוב של לוט"ם, ואחראית על פיתוח והפעלת מרכזי המחשבים, פיתוח מערכות תשתית המיחשוב והפעלת מערכות המידע המרכזיות של צה"ל.

ממר"ם, ראשי תיבות של מרכז המחשבים ומערכות המידע, היא יחידת המחשב הראשונה שנוסדה בצה"ל, ובתור שכזו נתנה שירותי מחשב לחילות צה"ל ולאגפי המטה הכללי. היחידה נוסדה ביולי 1959, לקראת רכישת המחשב הראשון לצה"ל. פירושם המקורי של ראשי התיבות ממר"ם היה "מרכז מחשבים ורישום ממוכן", אולם במשך השנים חדלו המילים "רישום ממוכן" לשקף את עיקר פעילות היחידה, ולראשי התיבות ניתנו משמעויות חדשות מדי זמן מה, בהתאם לשינוי תחומי פעולותיה של היחידה.

תגובות

(25)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר דור

    "אחד שיודע" אני לפחות כותב בשמי ועומד מאחורי דבריי. אתה "אחד שיודע" ככל הנראה רוזנפלד בעצמו משתמש בכינוי פתטי המשמש טוקבקיסטים המבקשים לזרוק אמרות בלתי מבוססות אל חלל האוויר. היו לממר"ם מפקדים טובים ומעולים כמו מלאך , גלייכמן וקדמיאל רוזנפלד אינו אחד מהם אלא הגרוע מהם. יש למה להשוות ואיני זורק אמרות לא מבוססות. נועם (המכנה עצמו כ- "אחד שיודע") מאחל לך שתפנים את הלקחים בתפקידך החדש ולא תתנהל כך כאשר אתה ממלא תפקיד רוחב. צר לי עלייך!

  2. "אחד שיודע"

    יאיר, נועם הינו קצין עתיר זכויות בממר"ם בפרט ובצה"ל בכלל. כל שירותו תרם רבות לבטחון המדינה. אני סמוך ובטוח שאמירותייך הבלתי מבוססות והמנותקות באות מקום טוב, אך לצערי אינן נכונות. נועם הביא את ממר"ם לחזית התקשוב! מאחל לך הצלחה ומקווה שתצליח להתנער מהטינה בה אתה מחזיק כלפיו.

  3. יאיר

    מציע ל"אחד שיודע" קרי, נועם הנרקיסיסט או בני משפחתו להרפות ממשקעים אישיים וללמוד להפנים הביקורת במקום להיכנס למיגננה ולחדול מלהפריח אמרות על מאריכי החתימה כאשר ידוע שיותר אנשים בחרו לעזוב את היחידה בתקופת נועם הואיל והפנימו כי משפחת ממר"ם איננה עוד משפחה ומכיון ויחסי האנוש מדורדרים אין סיבה להישאר בממר"ם ואין מה שיחזיק את האנשים שם עוד, כאשר אפשר מבחינה כלכלית להרוויח יותר בשוק הפרטי.

  4. יאיר

    אחד שיודע או אולי ה"משפחה" של נועם כפי שמודה לימור שהיא המשפחה. או נועם בעצמו.... לנועם קוראים ה"ספינקס" כינוי כזה איננו כינוי של מי ש"פעם פספס להגיד שלום" מדובר באנטיפת רציני שזרע הרס רב בארגון. מה אתה יודע על שביעות הרצון? גם אני וגם מילואימניקים אחרים נתקלים כל פעם בשברון לב לראות מה קורה ליחידה שבה גדלנו. כל פעם אנו מקווים שהמצב ישתפר ורואים כי ההיפך הוא הנכון. היחידה אולי תהיה במצב מעולה בלי נועם... ברוך שפטרנו.

  5. אייל

    מספיק לראות איזה אנשים הביא איתו נועם ולהבין את מצבה של ממר"ם. הרבה הצלחה לחנן !

  6. "אחד שיודע"

    מצב היחידה הרקיע שחקים בתקופתו של נועם ולראיה כמות מאריכי החתימה ואלו שרתמו עצמם לשירות ארוך טווח הינו עצום (דבר שלא היה קודם לכן). מי שניתלה על היעדר יחסי האנוש כדאי שיחפש תירוץ אחר כי היחידה במצב מצוין וגם שביעות הרצון של המשרתים בה לכן גם אם פיספס להגיד למישהו שלום, מציע לא לבנות תורה שלמה על בסיס זה כי אין תימוכין לכך. השינוי הארגוני לא היה פיצול איום אלא מהלך מבריק שהביא את ממרם לעלות כיתה ולמקד את עשייתה באתגרים הטכנולוגים המהותיים, במקום בסוגיות תמיכה והטמעה חסרי חשיבות של ממש. "יאיר" ו"חיים" ניכר המירמור שלכם, מציע לכם לטפל בעצמכם ולהרפות מהמשקעים האישיים..... נועם מפקד מצוין והיחידה במצב מעולה גם בלעדיכם :-)

  7. חיים

    אין הנחתום מעיד על עיסתו. אם התגובות מטעם וודאי וודאי שזה משנה. ואני מניח כי רובן ככולן של התגובות בשבח רוזנפלד מגיעות מאותה כתובת IP . חבל שלא מפרסמים את הכתובת כמו באתר רוטר. נט. ואז רוזנפלד היה מתגלה במערומיו. מידע אישי, כעניין של עובדה, רבים בחרו לסיים את שירותם בתקופתו של רוזנפלד על רקע יחסי אנוש עכורים. וברור כי הפיצולים האיומים שהוא יוצר מבחינה ארגונית ביחידה אין מה לדבר שהם לרעת היחידה.

  8. יאיר

    ל"ארנון" - התבלבלת בסדר הדברים - רוזנפלד לקח יהלום נוצץ והפך ליחידה מקרטעת. ני מאחל לחנן שידע לתקן את אשר רוזנפלד קלקל. ושידע לשמור על יחסי אנוש עם הסובבים אותו. רוזנפלד לא נכח אך כאשר נכח לא ענה אפילו לברכת שלום וזלזל באנשי המילואים. עליו ללמוד כי דרך ארץ קדמה לתורה. גם תורה לא היתה , בתור איש מילואים עם עבר בענף הפעלה ומידע אישי יש רק תלונות על כל ההרס שרוזנפלד זרע בארגון.

  9. יאיר

    בהמשך ל"מירב" או נועם או "אחד שיודע …. אני מאחל לחנן שידע לתקן את אשר רוזנפלד קלקל. ושידע לשמור על יחסי אנוש עם הסובבים אותו. רוזנפלד לא נכח אך כאשר נכח לא ענה אפילו לברכת שלום וזלזל באנשי המילואים. עליו ללמוד כי דרך ארץ קדמה לתורה. גם תורה לא היתה , בתור איש מילואים עם עבר בענף הפעלה ומידע אישי יש רק תלונות על כל ההרס שרוזנפלד זרע בארגון. ריבוי ביקורות מפרגנות יממה לאחר פרסום הכתבה מעלות ספק רב לגבי האותנטיות שלהם. רוזנפלד מטקבק שבח עצמי כי אין מי שישבח אותו בזמן אמת. לאט לאט אנו רואים שממר"ם יורדת מגדולתה. בתחילה לפני כעשור - ביטול המשק הסגור ופגיעה באוטונומיה , אחר כך ממר"ם מתפרקת מנכסי ההון האנושי שלה ואנשים מוכשרים מסיימים להיות חלק ממנה ורוזנפלד מוסיף חטא על פשע וגורם לבריחה נוספת על ידי כל מיני פיצולים ביחידה. שלא נדבר על יחסי האנוש הגרועים. אנשים שעזבו מצאו עבודות טובות יותר בשוק הפרטי אז אין שום מרירות (בתגובה ל- "אחד שיודע" )

  10. ארנון

    רוזנפלד יזכר כאחד ממפקדי ממר"ם הטובים ביותר בהיסטוריה , לקח יחידה מקרטעת והפך אותה ליהלום נוצץ

  11. "אחד שיודע"

    מציע לכל חסרי ההבנה או הבקיאות שלא לרשום פה את דברי הבורות שלהם. רוזנפלד העלה את ממר"ם לגדולה והפכה ליחידה טכנולוגית מבצעית המובילה באגף בפרט ובצה"ל בכלל. הנ"ל אינו סיסמה אלא עובדה מוכחת! כל האמירות הקטנוניות מעידות על חוסר היכרות. כמובן שהשיטה הכי קלה לבטל את העובדות האלו היא להגיד שזה נכתב "מטעם...", זה עדיין לא משנה את העובדה כי בעידן של קיצוצים לצד אתגרים משמעותיים ממר"ם נמצאת בחזית הטכנולוגית ובחזית ההובלה! כל כותבי הביקורת מעידים על קטנוניות ומרירות אישיים ויטב לכולם אם ישמרו זאת לעצמם. כל הכבוד לרוזנפלד ושיהיה בהצלחה לחנן להיכנס לנעליו הגדולות!

  12. יאיר

    בהמשך ל"מירב" או נועם .... אני מאחל לחנן שידע לתקן את אשר רוזנפלד קלקל. ושידע לשמור על יחסי אנוש עם הסובבים אותו. רוזנפלד לא נכח אך כאשר נכח לא ענה אפילו לברכת שלום וזלזל באנשי המילואים. עליו ללמוד כי דרך ארץ קדמה לתורה. גם תורה לא היתה , בתור איש מילואים עם עבר בענף הפעלה ומידע אישי יש רק תלונות על כל ההרס שרוזנפלד זרע בארגון.

  13. מירב

    נועם , עשית שינוי ארגוני מדהים ביחידה , החזרת אותה למפה , היית חזק גם מול כאלה שהתנגדו לך והבאת להישגים עצומים , אני מאחלת לחנן שלפחות ישמור על מה שקיים .

  14. יאיר

    לנועם רוזנפלד או "עופר" או "מיכל" או איך שלא תקרא לעצמך בטוקבקים מטעמך... לא היית בממר"ם ונתת לבלאגן לחגוג וכולם מברכים על חילופי המפקדים כי אולי עכשיו חנן יהיה יותר בארגון ויעשה סדר - כולל תיקון כל העיוותים שנוצרו בתקופת רוזנפלד.

  15. ניר

    נועם כל הכבוד, בהצלחה בתפקדך החדש היית יחיד ומיוחד, גם מבחינה אישית, מלח הארץ במלוא מובן המלה. יישר כוח.

  16. מיכל

    נועם ,מלח הארץ בהצלחה בתפקדך החדש , בטוחה אני שתדע למנף את יחידתך החדשה להישגים מרשמים כמו שהובלת את ממרם להיות יחידה טכנולוגית מובחרת ומשובחת!!! כבוד גדול מאוד היה לי להיות תחת פיקודך...! עלה והצלח

  17. יעקב

    בהצלחה לחנן- הוא יצטרך את זה - יידרש הרבה לתקן את כל הפיצולים וההריסות שרוזנפלד השאיר ולנסות להחזיר את האווירה המשפחתית החמה שהיתה בממר"ם לפני רוזנפלד ולפני שהוא נתן ל"עוזרו" לנהל משימה קשה נטלת על עצמך חנן אבל אם תהיה יותר בארגון ותפקח על מר אסלן אולי תצליח לשפר דברים עלה והצלח.

  18. עופר

    בהצלחה לחנן. הוא יצטרך את זה נכנס לנעליים גדולות...

  19. עופר

    חבל שאנשים ממומרמרים מעווטים עובדות קיימות שיחידת ממרם לא היתה אף פעם בתפראתה כמו שהיא היום בפיקודו של מר רוזנפלד.זה שהוא עינייני ולא "מחייך" למישהו ספציפי לא מעיד על ניהול ותפקוד. יעידו השבחים וההתקדמותו של מר רוזנפלד. יישר כוח נועם!

  20. אורן

    נועם תודה , הפכת יחידה רדומה ליחידה מבצעית טכנולוגית , עשית שינוי אדיר

  21. אמיר

    קשה לרוזנפלד לחייך .... גם בתמונה הוא לא מצליח .. אין דבר כזה חיוך אצלו ולא פרגון או יחסי אנוש. נורמאליים ברכות למפקד החדש בתקווה שלא ילך בדרכו של רוזנפלד

  22. אמיר

    אפילו בתמונה רוזנפלד נראה כמו "ספינקס". המפקד שייזכר לדורות כמפקד שלא התייחס לחיילים. תמיד אותו מבע חלול, קפוא ולא מביע כלום

  23. אבי

    למה הקדשתם את הכתבה לרוזנפלד? מה עם כמה מילים על המפקד החדש? תנו לו את הכבוד! היו עוד רבים וטובים כמו יהודה איתן ששמם עלה לתפקיד והקרב על המינוי הזה היה צמוד אז תנו כבוד למפקד החדש. אני מאחל לחנן שיצליח להרים את הארגון ולטפח את ההון האנושי בארגון, משימה בה רוזנפלד לא צלח. ומשירותי במילואים בממר"ם אני רואה שההון האנושי בממר"ם ישמח על חילופי המפקדים.

  24. יאיר דור

    בשעה טובה! רוזנפלד הוא הגרוע במפקדי ממר"ם הוא נהג להיות כל היום בפגישות חוץ, לא טרח להיות ביחידה ונתן ל"עוזרו" אבי אסלן לנהל ולהרוס את המורל המצוין שתמיד היה בממר"ם ולפיכך הרבה מאוד אנשים בחרו להשתחרר בתקופתו. טוב שנסתיימה תקופת שפל לממר"ם מאחל לחנן הרבה בהצלחה בתפקידו החדש וממליץ לו לפקח על הנעשה ביחידה יותר מקודמו .

אירועים קרובים