החברה לאוטומציה מחפשת קונה לרכישת 51% ממניותיה

הנהלת מרכז השלטון המקומי אישרה את המהלך לפני מספר שבועות, אולם רק אתמול החליטה החברה להודיע על כך באופן רשמי ● גורמים בשוק מעריכים, כי שוויה של החברה נאמד בכ-50 מיליון שקלים ● אריה מצליח, מנכ"ל החברה לאוטומציה, במכתב לעובדים: "הגענו למסקנה שכדי לשפר את יכולתה של החברה להתמודד עם התחרות בשוק המוניציפאלי, יהיה נכון לבחון מכירה של גרעין השליטה (51%) לגורם עסקי מתאים"

החברה לאוטומציה מחפשת שותף עסקי מהשוק הפרטי שירכוש 51% ממניותיה – כך נודע לאנשים ומחשבים. החברה מצויה כיום בבעלות מלאה של מרכז השלטון המקומי, שרכש לפני כשנה וחצי את מחצית המניות שהיו באחזקת הממשלה.

במכתב ששיגר אמש (ד') מנכ"ל החברה לאוטומציה, אריה מצליח, לעובדי החברה, נכתב בין היתר: "הגענו למסקנה שכדי לשפר את יכולתה של החברה להתמודד עם התחרות בשוק המוניציפאלי, יהיה נכון לבחון מכירה של גרעין השליטה (51%) לגורם עסקי מתאים".

הנהלת מרכז השלטון המקומי אישרה את המהלך לפני מספר שבועות, אולם רק אתמול החליטה החברה להודיע באופן רשמי, כי פתחה במגעים למכירת מניות השליטה בה. בכך אישרה שמועות שפורסמו בכלי התקשורת על כוונת מרכז השלטון המקומי למכור אותה על רקע מצבה הכספי. גורמים בשוק מעריכים, כי שוויה של החברה לאוטומציה נאמד בכ-50 מיליון שקלים. מחזורה השנתי עומד על כ-150 מיליון.

במכתבו לעובדים התייחס מצליח גם לפרסומים לפיהם החברה היא "חדלת פירעון": "מדובר בעובדות לא נכונות שאינן עולות בקנה אחד עם מצבה הכספי של החברה", כתב. בתחילת השנה הוביל יו"ר החברה לאוטומציה, משה אלקסלסי, תוכנית הבראה שנועדה לחסוך 18 מיליון שקלים, ובמרכזה פיטורי 60 עובדים עד סוף 2013 – חלקם על בסיס פרישה בתנאים משופרים.

גורמים מקצועיים מעריכים, כי ברכישת החברה עשויים להתעניין כמה ממתחרותיה הגדולות של החברה לאוטומציה כמו מלם-תים, טלדור וחברות קטנות יותר. החברה לאוטומציה משרתת בסיס לקוחות גדול ברשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ, למרות שבשנים האחרונות החלו כמה ערים גדולות, בהן ירושלים, להתנתק משירותי החברה ולפרסם מכרזים פרטיים.

לא ניתן היה לקבל את תגובת החברה לאוטומציה.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמחה

    מי יקנה חברה מסואבת עם 500 פרזיטים שיונקים חלב ועטיני הפרה כבר יבשים? עובדי הרשויות לא מטומטמים!!!! חברת טימטומציה

  2. פינוקיו

    הכלבים נובחים והשיירה עוברת - אלקסלסי הביתה !!!!!

  3. ט.

    כולם יודעים מי אשם במצב הקשה מאד מאד של החברה לאוטומציה ושותקים

  4. צחי

    זה המחסום האחרון העומד בפני הרשויות המקומיות לעשות קפיצה ענקית בתחום ניהול המידע. עם מנהיגות וניהול נכון, ניתן יהיה על חשבון משלם המיסים לשדרג את המערכות של כל הרשויות והעיריות בשלטון המקומי. כולנו נראה 30% תוספת לארונונה שלנו....והכל הכל ילך לרשיונות SAP. איזו מדינה?

אירועים קרובים