איש עסקים סיני הודה בהפצת תוכנות גנובות בשווי של יותר מ-100 מיליון דולרים

על פי החשד, האיש הפיץ תוכנות גנובות שפותחו בארצות הברית ומשמשות בענפי ההגנה, החלל והתעשייה ● הוא נתפס לאחר מבצע עוקץ ראשון מסוגו שניהלו הרשויות בארצות הברית, במסגרתו הוא פותה על ידי סוכנים חשאיים של משרד ההגנה האמריקני להגיע מסין לארצות הברית – ושם נעצר ● הוא הודה רק במקרים בודדים של קשירת קשר להפרה של זכויות יוצרים והונאה בתקשורת ואף חולק על הסכום

מתקפות גאות בטוויטר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

בתיק "ראשון מסוגו", על פי הרשויות בארצות הברית, הודה אתמול (ב') איש עסקים סיני, כי הפיץ תוכנות גנובות שפותחו בארצות הברית ומשמשות בענפי ההגנה, החלל והתעשייה, בשווי כולל שמוערך ביותר מ-100 מיליון דולרים.

האיש, קסיאנג לי, נאשם בארצות הברית ולפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט על ידי התביעה, התוכנות המתקדמות נגנבו מכ-200 יצרניות אמריקניות ונמכרו בשוק השחור ל-325 קונים מ-61 מדינות, בין השנים 2008 ל-2011. בארצות הברית קנו את התוכנות לקוחות מ-28 מדינות, ובכלל זה מהנדס בנאס"א (NASA) והמדען הראשי של חברה שפועלת בקבלנות עבור משרד ההגנה ורשויות אכיפה. דובר מטעם הממשל האמריקני מסר, כי על קורבנות הפרשה נמנות, בין השאר, מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), רוקוול, סימנס (Siemens) וסאפ (SAP).

הרשויות בארצות הברית והפרקליט של הנאשם, מינגלי צ'ן, ציינו שזו הפעם הראשונה שבה הופעל מבצע עוקץ שכזה. במסגרת המצבע פותה האיש על ידי סוכנים חשאיים של משרד ההגנה האמריקני להגיע מסין לארצות הברית – ושם נעצר. לי בן ה-36, תושב צ'נגדו, נעצר ביוני 2011 באי סייפאן שבאוקיינוס השקט, שהוא טריטוריה אמריקנית.

כתב האישום המקורי שהוגש נגד לי כלל 46 סעיפי אישום, אך לי הודה רק במקרים בודדים של קשירת קשר להפרה של זכויות יוצרים והונאה בתקשורת. "אני רוצה לומר לבית המשפט שטעיתי, עברתי על החוק ואני מצטער על כך", אמר לשופט ליאונרד פי. סטרק במהלך דיון שנערך בבית המשפט הפדרלי של ארצות הברית.

התובעים טענו, כאמור, כי המחיר הקמעוני הכולל של התוכנות שהפיץ לי בשוק השחור עולה על 100 מיליון דולרים. אולם, לי חולק על סכום זה ופרקליטו הסביר לאחר הדיון שלי לא העלה על דעתו שהתוכנות שהוא מוכר הן כה יקרות. הפרקליט הוסיף, כי לי יציג הערכה משלו לגבי שווי התוכנות בדיון על גזר הדין, שנקבע ל-3 במאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים