מטריקס הטמיעה מערכות של BMC לניהול ה-IT במגדל; ההיקף: עשרה מיליון שקלים

מערכות ה-BSM וה-ITSM של BMC יאפשרו למגדל ניטור פרו-אקטיבי של התשתיות, השרתים והרשת הארגונית ● במסגרת הפרויקט אף הוטמעה תשתית CMDB, שהינה בסיס נתונים מורכב שמכיל מידע עדכני על רכיבי מערכות המידע ותשתיות ה-IT בארגון, בשילוב מערכת לאיסוף וגילויי מצאי ● לדברי יגאל שחק, מנהל אגף ניהול מערכות במטריקס, "היישום המלא של BSM מאפשר למגדל להשיג מענה מהיר ואוטומטי לתקלות, מתן פתרון הולם לרגולציה ושקיפות מלאה של תשתיות המיחשוב בארגון"

מטריקס הטמיעה מערכות של BMC בחברת הביטוח מגדל, לניהול מערך המיחשוב שלה. הפרויקט החל בינואר השנה ושלביו העיקריים הסתיימו בימים האחרונים. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו ביותר מעשרה מיליוני שקלים.

מערכות ה-BSM וה-ITSM של BMC, שהוטמעו במסגרת הפרויקט, יאפשרו למגדל ניטור פרו-אקטיבי של התשתיות, השרתים והרשת הארגונית. מערכת ה-ITSM תאפשר ליחידת ה-IT של החברה לשפר את רמת השירות והתמיכה שלה, באמצעות ייעול מערך התמיכה ויכולת לבצע זיהוי מהיר ומדויק של מקור התקלה ולטפל בה. בנוסף, החברה תוכל, באמצעות מערך השליטה והבקרה, לנצל בצורה יעילה את משאבי ה-IT בארגון ולהתאימם למערכות העסקיות שלה.

במסגרת הפרויקט הוטמעה גם תשתית CMDB (ר"ת Configuration Management Database), שהינה בסיס נתונים מורכב שמכיל מידע עדכני על כל הרכיבים השונים של מערכות המידע ותשתיות ה-IT בארגון, בשילוב מערכת לאיסוף וגילויי מצאי. תשתית ה-CMDB מתעדת את הקשרים בין ה-IT לתהליכים העסקיים ומספקת מידע המסייע בהמשכיות ורציפות השירותים שה-IT נותן לארגון. היא אף משמשת כתשתית למאגר מידע ארגוני, לטובת מגוון שירותים, כגון שליטה ובקרה, ניהול נכסים, ניהול שינויים ושירותים עסקיים. בנוסף, היא מאפשרת ניטור פרו-אקטיבי על תשתיות השרתים והרשת, וכן ניטור של יישומי תשתית מערכת ה-ERP של סאפ (SAP) שקיימים בארגון. כמו כן, ניתן לבצע באמצעותה ניהול מרכזי של אירועים בצורה טובה יותר, קבלת התרעות על תקלות באמצעות הודעות SMS ודואר אלקטרוני וכן אינטגרציה למערכת ה-Service Desk, לפתיחת תקריות על אירועים משמעותיים.

במהלך 2013 תטמיע מגדל את כלי המיכון וההקצאה האוטומטית של משאבי המיחשוב, לטובת ניהול מרכזי הנתונים שלה.

לדברי שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות ומשנה למנכ"ל מגדל, "אנחנו מקפידים הקפדה יתירה על דרישות הרגולציה. מכאן החשיבות הרבה שמגדל רואה בהטמעה של מערכות השו"ב על מערך התפעול ותשתיות התיקשוב. יכולות שו"ב אלה מבוססות על תהליכי ITIL תקניים ומספקים מענה אינטגרטיבי – החל מניהול מצאי נכסי התיקשוב, דרך ניהול שינויים ותקלות, ניטור זמינות וביצועים של מערכות ושירותים עסקיים ועד למדידת רמת השירות הטכנולוגי. הפרויקט מחייב קשב והיערכות ארגונית תומכת".

יורם אלול, מנהל אזור ישראל ותורכיה ב-BMC, אמר ש-"בפרויקט הוטמע פתרון BSM מלא, שמאפשר לחברת הביטוח להוציא לפועל אסטרטגיית תמיכה מאוחדת במערך ה-IT בארגון, על מנת להיות מתואמת עם התפיסה העסקית הארגונית שלה".

יגאל שחק, מנהל אגף ניהול מערכות במטריקס, ציין ש-"היישום המלא של BSM מאפשר למגדל להשיג שלוש מטרות מרכזיות: מענה מהיר ואוטומטי לתקלות, מתן פתרון הולם לרגולציה ושקיפות מלאה של תשתיות המיחשוב בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים