סיכום 2012 בטוויטר: האולימפיאדה נבחרה לאירוע השנה ואובמה רשם שיא חדש של הפצה חוזרת

הבחירות בארצות הברית והמשחקים האולימפיים היו האירועים הפופולריים ביותר בטוויטר בשנה שעומדת להסתיים ● ההודעה על בחירתו מחדש של אובמה קודמה 226 אלף פעמים בתוך 22 דקות בלבד והאולימפיאדה הניבה, במשך כל ימי קיומה, כ-150 מיליון ציוצים ● אירועים נוספים שעניינו השנה את הגולשים בטוויטר הם גמר יורו 2012 ומותה של ויטני יוסטון

האולימפיאדה ובחירתו מחדש של ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית היו האירועים שמשכו את תשומת הלב הרבה ביותר של גולשי טוויטר (Twitter) – כך עולה מהסטטיסטיקה השנתית שמפרסמת הרשת החברתית זו השנה השלישית ברציפות.

על פי הנתונים, ההודעה של צוות מסע הבחירות של הנשיא האמריקני על ניצחונו בבחירות הפכה בנובמבר, תוך דקות ספורות, ל-"הודעה שזכתה למספר הגדול ביותר של קידומים (הפצה חוזרת)" בהיסטוריה הקצרה יחסית של טוויטר. עם זאת, בקטגוריית "האירוע שזכה לעדכוני הטוויטר הרבים ביותר" ניצחה אותו האולימפיאדה.

הציוץ שרשם את השיא פורסם דקות ספורות לאחר האישור הרשמי על ניצחונו של אובמה בבחירות ועל כך שזכה בתקופת כהונה שנייה. ההודעה כללה שלוש מילים בלבד: Four more years (ארבע שנים נוספות), וכן תמונה של הנשיא הנבחר מחבק את אשתו. בתוך 22 דקות קודמה ההודעה בין המשתמשים 226 אלף פעמים, ובסך הכול זכתה ל-810 אלף קידומים. בכך שברה ההודעה של אובמה את השיא שרשם אליל הנוער ג'סטין ביבר, שנמצא במקום השני עם 220 אלף קידומים.

לעומת זאת, יום הבחירות עצמו עניין את גולשי טוויטר פחות. בסך הכול נרשמו במהלכו 31 מיליון ציוצים שקשורים לאירוע (ברגעי השיא עמד הקצב על 327,452 הודעות לדקה). האירוע שמשך את תשומת הלב הרבה ביותר של המצייצים הוא האולימפיאדה, שנערכה השנה בלונדון וכיכבה בלא פחות מ-150 מיליון הודעות טוויטר, במשך 16 הימים בהם התרחשה. טקס הנעילה של המשחקים, בו הופיעה להקת הספייס גירלז, רשם שיא עם 115 אלף הודעות לדקה, ומדליית הזהב של יוסיין בולט בריצת ה-200 מטרים זיכתה אותו גם ב-80 אלף ציוצים לדקה.

סוריה הייתה השנה המדינה המדוברת ביותר בטוויטר, נוכח הקרבות העקובים מדם המתנהלים בה, ואילו סופת ההוריקן סנדי, שהשתוללה בין 27 באוקטובר ל-1 בנובמבר, הייתה הנושא של יותר מ-20 מיליון הודעות.

אירועים בולטים נוספים שעניינו את הגולשים ברשת החברתית היו משחק הגמר של יורו 2012 בין ספרד לאיטליה, שהניב בשיאו 267,200 הודעות לדקה, ומותה של ויטני יוסטון, עליו כתבו הגולשים יותר מ-10 מיליון הודעות. Think Like a Man היה הסרט המצויץ ביותר השנה בטוויטר, לאחר שהביס את משחקי הרעב, הנוקמים ועלייתו של האביר האפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים