החל מהיום: כל קנסות היציאה מבוטלים

לקוח שירצה לעבור מחברה לחברה, או לבטל את ההתקשרות שלו עם חברת הסלולר, לא ישלם כל קנס על התנתקותו מהחברה או מהתוכנית שהיה כלול בה ● החוק תקף לגבי מנויים חדשים וכן לגבי מנויים קיימים שהתקשרו עם החברה הסלולרית לאחר ה-1 בנובמבר 2011 ● החוק אינו חל לגבי תשלום על ציוד, והחברה תוכל להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן עבור חובות עבר שצבר

סופו של עידן: החל מהיום (ב') לא יורשו יותר חברות הסלולר לגבות קנסות יציאה מלקוחותיהן. זאת, בעקבות כניסתו לתוקף של החוק המבטל אותם לחלוטין. כך, כל לקוח שירצה לעבור מחברה לחברה, או לבטל התקשרות עם חברת הסלולר – לא ישלם כל קנס על התנתקותו מהחברה או מהתוכנית שהיה כלול בה.

החוק תקף לגבי מנויים חדשים וכן לגבי מנויים קיימים שהתקשרו עם החברה הסלולרית לאחר ה-1 בנובמבר 2011. לגבי מנויים שהתקשרו עם החברה הסלולרית לפני המועד הזה, יחול ההסדר הקודם, והם ישלמו תשלום סמלי בלבד, לפי ההסדר הקיים מאז ה-1 בפברואר 2011. הסדר זה, כזכור, הגביל את קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר לתשלום של 8% מסך התשלום החודשי לפי התוכנית, כפול מספר החודשים שנותרו עד לסיומה לפי ההתחייבות.

החוק החדש יחול על לקוח של חברת סלולר שיש לו עד 100 קווים. לקוח שמקבל  שירות עבור יותר מ-100 קווי סלולר יהיה חייב בתשלום לחברה על פי הסכם ההתקשרות שלו. ראוי לציין, כי חוק זה אינו חל לגבי תשלום על ציוד, והחברה תוכל להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן  עבור חובות עבר שצבר.

בנוסף, לקוח שנהנה מהטבת החזר על רכישת מכשיר יפסיק לקבל את ההטבה אם יעזוב את התוכנית או את החברה, שכן בדרך כלל תלויה ההטבה בשימוש בזמן אוויר, או בסוג התוכנית שבחר, ויוצרת זיקה בין השימוש הסלולרי ורכישת המכשיר. בהקשר זה, יזם ח"כ כרמל שאמה הכהן את חוק "ניתוק זיקה מלא", שייכנס לתוקף ב-2013.

ממשרד התקשורת נמסר, כי "הצעד הנוכחי הוא חלק נוסף ממהלך כולל שמוביל משרד התקשורת, בראשות השר משה כחלון, שמטרתו צמצום חסמי מעבר בין החברות והעברת הכוח ללקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים