דור רביעי: שלוש חברות כבר מתחרות בשוק הבריטי, הרביעית בדרך

שתי חברות - O2 ו-וודאפון - מצטרפות היום (ה') ל-EE, שכבר מציעה שירותים אלה ● החברה הרביעית, Three, תצטרף אליהן בדצמבר ● על פי מומחים בממלכה, "בעקבות הכניסה של המתחרות החדשות יואץ קצב ההתפתחות של השוק בבריטניה ויהיה מהיר בהרבה מזה שבמדינות אחרות באירופה"

בריטניה נכנסת היום (ה') באופן רשמי לעידן התחרות בדור רביעי, כאשר לחברה היחידה שסיפקה עד כה תקשורת סלולרית G4 בשוק הבריטי, EE, מצטרפות שתי חברות נוספות – O2 ו-וודאפון (Vodafone). המצטרפות החדשות מציעות תקשורת בקצב מהיר ביותר מפי חמישה מהתקשורת בדור שלישי – קצב שמתאים לצפייה בווידיאו בדרכים. בדצמבר הקרוב תצטרף אליהן חברה רביעית, Three.

יצוין, כי EE היא מיזם משותף בבריטניה של אורנג' (Orange) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom), וכי היא החלה להציע שירותי דור רביעי בערים גדולות בממלכה באוקטובר האחרון, בדרך של שימוש חוזר בתדרים קיימים. כחברה הראשונה שמציעה שירותים מדור רביעי גבתה EE מחירים גבוהים ב-10%-20% ממתחרותיה שסיפקו שירותים מדור שלישי. עד סוף יוני היא גייסה 687 אלף מנויים – קצב שאמור היה להבטיח לה מיליון מנויים עד סוף השנה. אתמול פורסם, כי היא מכסה 105 ערים בבריטניה וכי שירותיה זמינים לכ-60% מתושבי הממלכה.

השירותים החדשים של O2 ו-וודאפון מוצעים במחירים דומים לאלה של EE, אך כדי לבדל את עצמן הן מציעות תכני מוזיקה וספורט, שנכללים בחבילות התקשורת שלהן מדור רביעי ללא תוספת מחיר. בשלב ראשון מוצעים השירותים של O2 בלונדון ובשתי ערים נוספות, בעוד שאלה של וודאפון מוצעים רק בבירה הבריטית.

החברה הרביעית שתצטרף לשוק הדור הרביעי בבריטניה, Three, היא המפעילה הקטנה ביותר במדינה ותציע את שירותיה החדשים במחיר דומה לזה של השירותים מדור שלישי. החברה, שבבעלות הצ'יסון, הודיעה היום, כי תציע שירותים מהדור הרביעי החל מדצמבר – בלונדון, בירמינגהם ומנצ'סטר. עד סוף 2014 מקווים בחברה לכסות 50 ערים ועד סוף 2015 – להגיע לכיסוי של 98% מאוכלוסיית בריטניה.

רונן דה רנסה, אנליסט ראשי בחברת הייעוץ Analysys Mason, צופה ששוק התקשורת מדור רביעי בממלכה יגיע עד סוף 2014 להיות השלישי בגודלו באירופה, אחרי צרפת וגרמניה, וכי הוא יכלול קרוב לשמונה מיליון מנויים. הוא חוזה, כי "בעקבות הכניסה של המתחרות החדשות יואץ קצב ההתפתחות של השוק בבריטניה ויהיה מהיר בהרבה מזה שבמדינות אחרות באירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים