דיווחים: פייסבוק תרכוש את וואטסאפ

המגעים בין שתי החברות נחשפו בבלוג הטכנולוגי טק-קרנאץ', אולם טרם התקבל אישור רשמי על הפרטים ● אם אכן ישולב יישום המסרונים הפופולרי בפייסבוק, הוא עשוי להוות תשובה לחלק מן הביקורת הנשמעת כלפי האופן שבו מתנהלת החברה בנושא הפרסום ברשת החברתית שלה

עדכון ווטסאפ חדש

פייסבוק (Facebook) מנהלת מגעים לרכישת וואטסאפ (WhatsApp) – כך מדווח הבלוג הטכנולוגי טק-קרנאץ' (TechCrunch), בידיעה שטרם קיבלה אישור רשמי מאחת החברות.

וואטסאפ הוא שירות מסרונים פופולרי הזמין עבור משתמשי כל הפלטפורמות הסלולריות. השירות שמספקת החברה יכול להוות תוספת הגיונית לפייסבוק, שיספק לה דרך נוספת להרחיב את נקודות המגע שלה עם הצרכנים הסלולריים. בנוסף, מתאימה וואטסאפ גם למיקוד של פייסבוק בהתרחבות גלובלית ובשווקים מתפתחים: שירות המסרונים משרת מדי יום 100 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, ביותר ממאה מדינות, על גבי 750 רשתות סלולריות. באוקטובר האחרון דיווחה וואטסאפ, שמדי יום מועברים באמצעות היישום שלה מיליארד מסרונים.

שלא כמו פייסבוק, יישום וואטסאפ הוא יישום שבדרך כלל נרכש תמורת תשלום, והוא ממוקם במקום השני ברשימת היישומים הנרכשים ביותר. מלבד זאת, היישום חופשי מפרסומות. מקימי החברה הצהירו כי הם מתנגדים עקרונית לפרסום בתוך היישום, אל אף שהפרסום יכול להוות מקור הכנסה.

יצוין, כי פייסבוק זכתה לביקורות לא אוהדות באשר לחלק הבולט – ויש הטוענים טורדני – שמהווה הפרסום מהכנסותיה מתוך כוונה לייצר ערוץ הכנסות קבוע. יישום בתשלום ונטול פרסומות, אם אכן ישולב בפורטפוליו של פייסבוק, עשוי להיות תשובה לחלק מן הביקורות הנשמעות מצד המשקיעים והאנליסטים בוול סטריט.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, הצהיר לא אחת על כוונת החברה להרחיב את פעילויותיה לכיוון הסלולר. "הדבר הגדול הבא הולך להיות הסלולר", אמר צוקרברג באחרונה בראיון לביזנס-וויק (Businessweek), "יש בעולם 5 מיליארד אנשים שיש להם טלפונים סלולריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים