דיווחים: פייסבוק תרכוש את Face.com הישראלית תמורת 60-55 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מציעה יישומים עצמאיים, המאפשרים לזהות ולתייג משתמשים בתמונות ברשת החברתית ● העסקה, שעתידה להיסגר בשבועות הקרובים, צפויה להיערך במזומן ובמניות, כאשר 11 העובדים של Face.com יעבדו מעתה בפייסבוק

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) רוכשת את Face.com, שמתמחה בזיהוי פנים, תמורת סכום של 55 מיליון עד 60 מיליון דולרים – כך פורסם היום (ב') על פי מקורות יודעי דבר. החברה הנרכשת מספקת טכנולוגיה לזיהוי פנים, שמסייעת למשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם לזהות פנים בתמונות, ולתייג אותן. העסקה תגביר את יכולותיה של פייסבוק באחד העיסוקים האהובים ביותר על המשתמשים ברשת – שיתוף תמונות, אם כי השימוש בטכנולוגיה של החברה הנרכשת עשוי לעורר חששות באשר לפרטיות.

על פי מקורות שונים, העסקה צפויה להיערך במזומן ובמניות, בסכום של עד 60 מיליון דולרים. זאת, בניגוד לדיווחים מהשבוע החולף, בהם צוין סכום של 80 מיליון עד 100 מיליון דולרים. העסקה אמורה לכלול את רכישת הטכנולוגיה של Face.com, כאשר 11 העובדים של החברה הישראלית יעבדו ברשת החברתית הגדולה בעולם. העסקה עתידה להיסגר בשבועות הקרובים, ולא ניתן היה לקבל פרטים אודותיה מפייסבוק או מ-Face.com.

יצוין, כי החברה הישראלית גייסה עד כה סכום של קרוב ל-5 מיליון דולרים ממשקיעים, בהם אתר החיפוש הרוסי Yandex. את המוצר הראשון השיקה Face.com בשנת 2009. החברה מציעה יישומים עצמאיים, בהם יכולים הצרכנים להשתמש כדי לזהות את עצמם ואת חבריהם בתמונות בפייסבוק. כמו כן, החברה סיפקה לפייסבוק טכנולוגיה ששולבה באתר. בעזרת הטכנולוגיה נסרקות תמונות חדשות שהמשתמשים מעלים. הפנים שבתמונות החדשות מושוות לפנים מתצלומים קודמים, ועל סמך הממצאים מוצגות הצעות לתגיות.

בתגובה לפניות שהתקבלו מהרשויות בארצות הברית ובאירופה, הקלה פייסבוק בשנה שעברה על המשתמשים את האפשרות להורות שלא ייעשה שימוש בטכנולוגיה השנויה במחלוקת לזיהוי פנים בתצלומים שלהם שמתפרסמים באתר. זאת, על מנת למנוע פגיעה בפרטיות הצרכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים