מה הסיסמה הנפוצה ביותר? בחיים לא הייתם מנחשים…

למרות הפרסום הרב לו זוכות פרשיות של פריצה למסדי נתונים וגניבת זהויות, הסיסמה הנפוצה ביותר היא עדיין זו שקל לפצח אותה

אנשים זה עם לא מקורי. הסיסמה הכוכבת: 123456

נדמה שכל אחד יודע כבר כמה סיסמה חזקה חשובה להגנה על המחשב שלו. ועדיין, על פי הרשימה השנתית של SplashData, מסתבר ש123456 או iloveyou, שנחשבות לחלשות במיוחד, נמצאות ברשימה השנתית של 25 הסיסמאות הנפוצות ביותר.

עם זאת, סימן הסקר השנה מהפך – לראשונה מאז שהחלה החברה לפרסם את הרשימות, הדיחה הסיסמה 123456, שהחזיקה במקום השני עד כה, את הסיסמה Password מהמקום הראשון ברשימה, והאחרונה נפלה מקום אחד בטבלה.

"העובדה שסיסמאות כמו Adobe123 או Photoshop מככבות ברשימה היא תזכורת טובה לכך שלא מומלץ לבחור בסיסמה שכוללת את שמו של היישום או אתר האינטרנט שאליו מבקשים להיכנס" ציין מורגן סליין, מנכ"ל SplashData. עם זאת, בחברה מדגישים כי הרשימה הושפעה השנה מהכמות הגדולה של סיסמאות שנחשפו בעקבות הפריצה למסד הנתונים של חברת Adobe.

סיסמאות נוספות שמככבות בין עשר הסיסמאות הנפוצות ביותר הן qwerty, abc123, 111111 וכאמור iloveyou. הרשימה מבוססת על מיליוני סיסמאות מקבצים שפורסמו בשנה האחרונה באינטרנט בעקבות פריצות.

"עובדה מפתיעה נוספת היא שלמרות שאתרי אינטרנט מתחילים לחייב שימוש בסיסמאות חזקות יותר, עדיין מככבות ברשימה סיסמאות קצרות שכוללות מספרים בלבד" הוסיף סליין. כך למשל, במקום ה-16 ברשימה נמצאת הסיסמה 1234, במקום 20 הסיסמה 12345 ובמקום 25 הסיסמה 000000.

בSplashDat ממליצה שלא להשתמש באף אחת מהסיסמאות המופיעות ברשימה ולבחור סיסמה בת שמונה תווים לפחות, שכוללת תווים מסוגים שונים – אותיות קטנות, אותיות גדולות, ספרות ותווים מיוחדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים