הרשויות באירופה פתחו בחקירה נוספת נגד מיקרוסופט, בחשד להפרת הסכם; עלולה להיקנס בעד 7.4 מיליארד דולרים

ענקית התוכנה, שחתמה על הסכם ב-2009 בעקבות תלונות על כך שהמקום הבולט לו זוכה אינטרנט אקספלורר במערכות חלונות מעניק לו יתרון לא הוגן על פני דפדפנים מתחרים, חשודה כי לא עמדה בתנאי ההסכם ● במיקרוסופט מודים שלא עמדו בדרישות ההסכם, ומייחסים זאת ל-"טעות טכנית" ● "אם החקירה שלנו תאשר שאכן ההסכם הופר, יכולה מיקרוסופט לצפות לסנקציות", אמר ג'ואקין אלמוניה, סגן נשיא להגבלים עסקיים בנציבות האיחוד האירופי

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופאי פתחה בחקירה כנגד מיקרוסופט (Microsoft). זאת, בחשד שענקית התוכנה לא עמדה בתנאי ההסכם משנת 2009, שבו התחייבה להציע חלופות שקל ליישם לדפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) בכל הגרסאות של מערכות חלונות (Windows) למחשבי PC – כך על פי הודעה שפרסמה אתמול (ג') הרשות.

ההסכם משנת 2009 נחתם בעקבות תלונות על כך שהמקום הבולט לו זוכה אקספלורר במערכות חלונות מעניק לו יתרון לא הוגן על פני דפדפנים מתחרים, דוגמת אופרה (Opera), כרום (Chrome) או פיירפוקס (Firefox). כדי לפתור את הסוגיה, התחייבה מיקרוסופט לשלב במערכות חלונות "מסך לבחירת דפדפן", שיאפשר למשתמשים להגדיר את הדפדפן המועדף עליהם כברירת מחדל בפעם הראשונה שבה הם מפעילים את המערכת החדשה.

אולם, בנציבות האירופאית טוענים, כי המסך המובטח לא שולב בערכת השירות הראשונה (Service Pack 1) של מערכת ההפעלה חלונות 7, אשר הופיעו באירופה בפברואר 2011, למרות טענתה של מיקרוסופט, כי היא עומדת בדרישות ההסכם.

"אנו מתייחסים במלוא הרצינות לעמידה בהחלטות שלנו, והאמנתי שהדוחות שהחברה מגישה מדויקים", אמר ג'ואקין אלמוניה, סגן נשיא להגבלים עסקיים בנציבות האיחוד האירופאי. "ברגע שעלה החשד שלא כך היה, נקטנו מיד באמצעים המתאימים. אם החקירה שלנו תאשר שאכן ההסכם הופר, יכולה מיקרוסופט לצפות לסנקציות".

ההסכם קובע, כי גובה הקנס יכול להגיע ל-10% מההכנסה השנתית של מיקרוסופט, שעל פי ההערכות עמדה בשנת הכספים שהסתיימה זה עתה על 74 מיליארד דולרים. חישוב מהיר מראה שגובה הקנס עשוי להגיע ל-7.4 מיליארד דולרים. מיקרוסופט אמורה לפרסם את הדו"ח השנתי ביום ה' הקרוב.

במיקרוסופט מודים שלא עמדו בדרישות ההסכם, ומייחסים את ההפרה ל-"טעות טכנית". בהודעה שפורסמה אתמול, טוענים במיקרוסופט, כי "הטעות" נוגעת ל-28 מיליון מחשבים שכוללים את הערכה הראשונה. "נקטנו באמצעים כדי לתקן את הבעיה, אנו מצטערים על הטעות שאירעה ומתנצלים עליה", נמסר ממיקרוסופט.

ב-2 ביולי החלה מיקרוסופט להפיץ עדכון שכולל את המסך לבחירת דפדפן למשתמשי הערכה הראשונה, ונקטה באמצעים נוספים כדי להבטיח עמידה בדרישות ההסכם עם האיחוד האירופאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים