מקור המודיעין החדש של ממשלת ארצות הברית: קונסולות משחק ישנות

הממשל ישקיע כ-177 אלף דולרים בפיתוח כלי מעקב וניטור, שסייע בחילוץ מידע רגיש שהוחלף באמצעות שירותי המסרים האישיים של קונסולות המשחק ● הטכנולוגיה, נמסר, תיושם אך ורק עבור מכשירים שהיו בבעלותם של אזרחי מדינות זרות, שכן החוק האמריקני אינו מתיר ביצוע פעולות שכאלה על חפציהם של אזרחי המדינה

חיל הים האמריקני מחפש לפרוץ לקונסולות משחק משומשות כדי לחלץ מתוכן מידע רגיש שהוחלף באמצעות שירותי המסרים האישיים – כך על פי מכרז חדש שפרסמה הממשלה האמריקנית. עם זאת, הודגש, כי הטכנולוגיה תיושם אך ורק עבור מכשירים שהיו בבעלותם של אזרחי מדינות זרות, שכן החוק האמריקני אינו מתיר ביצוע פעולות שכאלה על חפציהם של אזרחי המדינה.

המכרז, ל-"פיתוח כלים שיסייעו בחילוץ מידע מתוך מערכות משחקי וידיאו", שפורסם לפני כחודשיים, הסתיים בשבוע שעבר, כאשר נחתם חוזה עם Obscure Technologies מקליפורניה. ממשלת ארצות הברית תשלם 177,237.50 דולרים תמורת השירות.

על פי תנאי המכרז, יהיה על Obscure לספק כלי מעקב וניטור עבור שש פלטפורמות משחק חדשות, שתיים מכל יצרן לכל היותר. אותם כלים יפיקו מידע "נקי", כלומר נטול פרטים מזהים על בני אדם אמיתיים, כדי להוכיח את יעילותה של הטכנולוגיה בשלב הבדיקות, מבלי לפגוע בצנעת הפרט. בסופו של התהליך, תספק החברה מקליפורניה כלי תוכנה וחומרה, שיאפשרו לחיל הים לחלץ בעצמו את המידע מקונסולות המשחק.

יצוין, כי רעיון הפקת המדע מקונסולות משחק אינו חדש. יצרניות משחקי מחשב, כמו גם חוקרים אקדמיים, מנטרים את פעילויותיהם של גיימרים מזה זמן רב: היצרניות מבקשות להבין טוב יותר את רצונותיהם של הלקוחות, בעוד שהחוקרים מעוניינים בתובנות פסיכולוגיות. עם זאת, נראה שחיל האמריקני מבקש לעשות שימושים אחרים במידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים