אשתו של מייסד אמזון קוטלת את הספר על תולדות החברה: "הרבה מהטענות אינן נכונות"

המבקרת המפתיעה העניקה דירוג של כוכב אחד בלבד בדף המוצר באתר, והדגישה כי בעלה ג'ף בזוס אינו כפי שהוא מתואר בספר ● "אילו היה מדובר במקרה בודד אפשר היה להתעלם מכך, אבל מדובר בתופעה", אמרה

מקנזי בזוס, אשתו של מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, אינה מרוצה בלשון המעטה מהספר The Everything Store, המתאר את תולדות אתר המסחר הפופולרי. בדף המוצר שלו באתר, העניקה בזוס כוכב אחד בלבד לספר המסקרן ואף טענה שחלק מהכתוב בו כלל אינו נכון.

המבקרת המפתיעה, שפרסמה כבר ספרים בעצמה, העניקה לביקורת שלה את הכותרת "רציתי לאהוב את הספר הזה". אולם, בגוף הביקורת על הספר שכתב בראד סטון, עיתונאי של Bloomberg Businessweek, היא מפקפקת באמינות הטענות המובאות בו. כך, למשל, היא טוענת שהתאריך בו צוין בספר שג'ף קרא את הספר "שארית היום", שהעניק לו השראה לחלק מהרעיונות העסקיים שלו – אינו נכון.

"אילו מדובר היה במקרה בודד, אפשר היה להתעלם מכך, אבל מדובר בתופעה", כתבה. "מבין העובדות המופיעות בספר שאני יכולה לאמת על סמך ידע אישי, רבות מדי אינן נכונות, ולמרבה הצער, הדבר מטיל צל כבד על כלל האירועים המובאים בספר".

בנוסף, בזוס לא אהבה את האופן בו מתואר בעלה כאדם שפועל אך ורק על פי יעדים, ובעל אופי קשה בחלק מהמקרים. מקנזי מזכירה בדבריה שתי ביקורות נוספות שכתבו מנהלים בכירים באמזון על הספר, בהן צוין שחלק מהעובדות אינן נכונות. עם זאת, אותם מנהלים גילו נדיבות רבה יותר והעניקו לספר ציונים של שלושה וארבעה כוכבים.

ג'ף בזוס עצמו עדיין לא התייחס באופן פומבי לספר. במבוא לספר, כתב סטון שג'ף סירב להתראיין לספר, אך התיר לו לשוחח עם בני משפחה וחברים שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים