ארה"ב: מיקרוסופט וגוגל תובעות את הממשל בדרישה להגברת השקיפות

המשא ומתן שהתנהל בין החברות לממשל על פרסום ביחס לשיתוף הפעולה ביניהם הגיע למבוי סתום ● שתי הענקיות סבורות שיש בסיס חוקתי לקבלת אישור לחשיפת מידע, אולם בינתיים ביקש הממשל הארכה לא פחות משש פעמים

בראד סמית, היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט (Microsoft) וסגן נשיא בכיר לעניינים משפטיים בחברה, פרסם הודעה בבלוג החברה ובה אמר כי המשא ומתן שנוהל עם הממשל לקבלת אישור "לפרסם נתונים מספקים ביחס לצווים על פי חוק FISA למעקב אחר מודיעין זר" עלה על שרטון. מיקרוסופט, כמו גם גוגל (Google), פנתה לאפיקים משפטיים כדי לקבל אישור מבית הדין הפועל על פי חוק FISA.

מאז שפורסם לראשונה אודות תוכנית המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בעקבות ההדלפות של אדוארד סנואודן, קראו במיקרוסופט, גוגל וחברות נוספות לממשל של ארצות הברית להתיר להן לפרסם את ההיקף של שיתוף הפעולה שלהן עם הממשל על מנת שהציבור יוכל לקבל החלטות מושכלות ביחס ליכולת לסמוך על שירותיהן.

מהדברים שכתב סמית בבלוג עולה, כי הן מיקרוסופט והן גוגל עתרו בחודש יוני בבקשה לקבל אישור לחשיפת מידע, ובשתי החברות סבורים כי יש בסיס חוקתי לבקשות אלה. בממשל פנו שש פעמים לבית המשפט בבקשה לקבל ארכה, וסמית ציין כי במיקרוסופט לא יסכימו לארכות נוספות.

לאור הסודיות של הדיונים המתנהלים בו, יצא לבית המשפט הפועל על פי חוק FISA שם של "חותמת גומי" של הממשל – לאו דווקא בצדק. על פי מיקרוסופט וגוגל, אם בית המשפט ייעתר לבקשתן, הוא יוכל להוכיח בפני הציבור הרחב את עצמאותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים