ארה"ב: בענף ההיי-טק מביעים אופטימיות זהירה על ההצעה לתיקון חוקי ההגירה

ההצעה לתיקון החוק כוללת בין היתר ניסיון להגמשת הכללים החלים על הגירה של עובדים מיומנים, בטענה כי אין מספיק עובדים אמריקנים שמתאימים לאיוש המשרות ● בין הדרישות לשינויים: הרחבת מכסת אשרות H-1B ל-180 אלף בשנתיים הקרובות, והקצאת 25 אלף אשרות נוספות עבור אקדמאיים בתחומי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה

מנהלים בכירים מחברות היי-טק בירכו אתמול (ג') על ההצעה לתיקון בחוקי ההגירה, המשותפת לשתי המפלגות בסנאט של ארצות הברית – והביעו תקווה כי היא תקל על גיוס של עובדים מיומנים ממדינות זרות. במקביל הם מתכוונים לנהל משא ומתן על חלקים בהצעה שלהם הם מתנגדים. הסנאטורים משתי המפלגות פרסמו נקודות בולטות מהצעת החוק, שנהנית מתמיכת נשיא ארה"ב, ברק אובמה. ההצעה נועדה לחולל רפורמה במערכת ההגירה ולהכפיל בקרוב לפי שניים את מכסת האשרות מסוג H-1B, אשר מיועדות לעובדים מיומנים.

ההצעה מגיעה לאחר שלפני מספר חודשים הגבירו בשדולה של חברות ההיי-טק את הלחצים המופעלים על הקונגרס של ארצות הברית להגמשת הכללים החלים על הגירה של עובדים מיומנים. זאת, בטענה שאין מספיק עובדים אמריקנים מיומנים לאיוש של כל המשרות הפנויות, שמספרן הולך וגדל. "הצעת החוק נותנת מענה לרבות מהסוגיות שמטרידות אותנו בכל הקשור ליכולת לגייס את העובדים הנחוצים לנו", אמר פיטר מולר, מנהל המדיניות של אינטל (Intel). "אנו בהחלט מתכוונים לבקש פרטים נוספים על ההצעה, אך בגדול – אנו מרוצים ואופטימיים".

בהצעת החוק לא הוגדלה המכסה של האשרות מסוג H-1B לעובדים זרים ל-300,000, כפי שביקשו בעבר בחברות ההיי-טק הגדולות, אלא ל-180 אלף בשנים הקרובות. כן הוקצו 25 אלף אשרות נוספות עבור בוגרי אוניברסיטה בתחומים של מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

"אין ספק שבחברות ההיי-טק יהיו מרוצים ממספר סעיפים נוספים בהצעת החוק, כמו הקלות בתנאים לקבלת גרין קארד או אישור מעמד קבוע של תושב", אמר סטיוארט אנדרסון, מנהל בכיר במכון הלאומי למדיניות אמריקנית – צוות חשיבה שפועל בגיבוי של קרן קאופמן לעידוד היזמות וגורמים נוספים. "ואולם, כללים מסוימים ביחס לאשרות מסוג H-1B יכולים להיחשב כאסון", הוסיף אנדרסון, שהזכיר כדוגמה את הרחבת הסמכויות של משרד העבודה האמריקני לחקור חברות ביחס להחלטות גיוס של עובדים בעלי אשרות מסוג H-1B. "ניסיון להגן על החלטות שהתקבלו בתחום שבאופן טבעי הוא סובייקטיבי מאוד, עלול ליצור בעיות לחברות האלה", טען אנדרסון.

במרבית החברות והארגונים שמייצגים חברות היי-טק בירכו על הצעת החוק שגובשה, אם כי בצורה מסויגת. "אנו אופטימיים מאוד ביחס להצעת החוק וסבורים כי היא חיובית מאוד. עם זאת, יש לנו מספר הסתייגויות ואנו מקווים שהן יזכו להתייחסות הראויה" אמר דן טורנטין, סגן נשיא לקשרי ממשל בארגון TechNet שמייצג חברות דוגמת גוגל (Google), סיסקו (Cicso), אפל (Apple) ויאהו! (!Yahoo).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים