נשים ומחשבים: אורלי אמסלם, cnvrg.io 

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אורלי אמסלם, סמנכלי״ת AI ופיתוח עסקי ב-cnvrg.io 

אורלי אמסלם, סמנכלי״ת AI ופיתוח עסקי ב-cnvrg.io.

שם ותפקיד: אורלי אמסלם, סמנכלי״ת AI ופיתוח עסקי ב-cnvrg.io (חברה בת של אינטל).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת פיתוח עסקי בסינדמיה (video security), מנהלת מוצר בסיסקו, מנהלת צוותי AI ו-ML ומגוון תפקידי פיתוח תוכנה.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב, לימודים לתואר שני במדעי המחשב והנדסת מערכות מידע (התמחות בלמידת מכונה).

משפחה: בעל – מתי, היי-טקיסט ועורך-דין ושלושה ילדים – עידו, יונתן ונסיה

​​מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

את המחשב הראשון פגשתי בבית הספר היסודי בחדר מחשבים. השתמשנו במספר אפליקציות מצומצם מאוד, כמובן שאינטרנט לא היה בכלל בתמונה. בתור משתמשת, רציתי לדעת יותר, ובעיקר להבין איך הקסם הזה עובד. בלי לדעת הרבה, החלטתי בגיל צעיר שאני רוצה להיות מתכנתת. משם ההמשך ללימודי מחשבים בתיכון ובלימודים גבוהים היה די חלק. לשמחתי, העולם שנפתח בפני עניין אותי מאוד והרגשתי שאכן עשיתי את הבחירה הנכונה עבורי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת נגד נשים בתעשייה, אבל בהחלט מאוד מורגש שנשים הן מיעוט, בעיקר בעמדות ניהול בכירות. העובדה הזו יכולה להשפיע על נשים בכל הרמות, בעיקר מחוסר ידע. כאשר אישה נמצאת בעמדה בכירה, אוטומטית הארגון לומד טוב יותר להכיר בצרכים של נשים, לדוגמא בצרכים של נשות משפחה ואימהות. משם זה מחלחל לכל הארגון, בין אם זה בגמישות באיזון בית-עבודה, או בהכשרות מקצועיות וחברתיות שרלוונטיות יותר לנשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני לא יכולה להצביע על משהו ספציפי שבו הרגשתי שהופליתי בגלל היותי אישה. מטבע הדברים, לעובדה שנמצאים יותר גברים סביב שולחן מקבלי ההחלטות ישנה השפעה, למשל על הקושי להשמיע קול שונה – כמו שקורה בכל קבוצת מיעוט. הרבה שנים מצאתי את עצמי אישה יחידה בפגישות כאלה, וכמות הנשים הבכירות שראיתי הייתה מעטה מדי. לשמחתי המצב השתנה היום מאוד, יש מודעות גבוהה לערך הגדול שיש בסביבת עבודה כוללת ומגוונת, והכרה בערך שזה מביא. יש מאמץ גדול לגייס יותר נשים, לתפקידים שונים ובפרט לתפקידי ניהול, והדברים נמדדים כל הזמן. אמנם אנחנו עדיין לא שם, אבל בהחלט בכיוון הנכון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים