הסלון החברתי החדש שלנו

עולם הרשתות החברתיות מערבב לו יחדיו את חיינו המקצועיים והאישיים, אולם לא כולם יודעים כיצד לתפעל את הפרופיל הווירטואלי כמו שצריך ● כך תרתמו את פייסבוק ולינקדאין לצרכים העסקיים שלכם

השבוע השתתפתי בכנס בבית גוגל (Google), שארגנה Tomigo – חברה עם טכנולוגיה מעניינת מאוד, המאפשרת נגישות חדשה ומהירה להגעה למועמדים באמצעות הקשרים האישיים שלנו ברשתות החברתיות. מעבר לכך שהיה שיח פורה מאוד בנושא איתור מועמדים והאם קורות החיים נותרו כפי שהיו, פגשתי שם לקוחות וקולגות והיה עבורי מרגש במיוחד לפגוש אנשים שעבדתי איתם בעבר בטבע, במיקרוסופט (Microsoft) ובמנפאואר (Manpower). גם את שרית פגשתי. הכרתי אותה כשהייתי בת 18, בקורס משקיות ת"ש. כרטיסי ביקור הוחלפו, פגישות קפה נקבעו, ומי יודע לאן הן יתגלגלו. זה סוד תמציתו של הנטוורקינג.

המפגש בבית גוגל עסק בסביבת העבודה החדשה ובכלים החדשים של תהליך גיוס העובדים, וגם בכך שארגון צריך להשתנות בהתאם. שכן היום כבר לא מספיק ללמוד איך מפרסמים מודעה באחד מאתרי הדרושים. אם נרד רגע מהמילה הגבוהה "אסטרטגיה" ונתמקד בפרקטיקה, רחמנא ליצלן, הרי שהיום צריך לבנות תכנית עבודה הרותמת אליה את ההנהלה והעובדים לטובת תהליכי הגיוס בארגון. בחרתי לכתוב על נושא ממוקד תהליכי גיוס ו-Sourcing, כי זה מעגל קסמים. אם חברה נוטשת את הכלים הישנים, אזי חשוב מאד כי גם אנשים המחפשים עבודה יעשו את השינוי ויכירו את כללי המשחק החדשים. יש חברות שעושות יותר שימוש ברשתות החברתיות, יש חברות שפחות, אך כיוון שאנחנו נמצאים בסביבה חדשה, זהו רק עניין של זמן עד שזה יהיה חלק מהפעילות השוטפת בארגונים.

אפשר להמשיך לחפש משרה בשיטות הישנות, אך במקביל מומלץ ורצוי (אלא אם כן אתם מתכננים לפרוש בקרוב מאוד) להתכוונן לרשתות החברתיות ולהכיר את הזירה אותה מאמצים הארגונים. אם היינו יכולים לצעוד שנתיים קדימה, סביר להניח שהיינו רואים שמרבית הארגונית עושים שימוש לצרכי גיוס בכלים כמו Tomigo שהוזכר קודם, וכמוהם יש עוד מספר חברות בישראל העושות חיל בתחום זה. מה זה אומר במילים פשוטות? צריך להכיר את הכלים החדשים כדי להישאר בעניינים. מחפש עבודה שמוותר על נוכחות ברשת חברתית או נמצא לכאורה ללא נוכחות נכונה שמשרתת אותו, כנראה לא ישמע על המשרות הרלוונטיות עבורו.

אנחנו בעידן חדש וחשוף, ממש סלון שקוף המאפשר נגישות מרבית בין אנשים למנהלים בארגונים. בסלון השקוף הזה מתערבבים להם יחד חיינו המקצועיים, האישיים (כן, גם הים, הביקיני ומה שאנחנו אוהבים לאכול…) וכלים נוספים המייצרים חשיפה גדולה יותר בכל פעם מחדש. בדיוק כפי שנדרש מאיתנו לתפעל את המובייל, בין אם זה ניהול דואר אלקטרוני, יומן, או כל אפליקציה אחרת המייצרת לנו איכות – כך נדרש מאתנו להכיר את הסביבה החדשה של הרשתות החברתיות, להבין שעולם הגיוס חודר לשם יותר ויותר ולהיות נוכחים שם באופן שמקדם ומייצג אותנו נאמנה.

יש הרבה מאוד אנשים שלא מתחברים לעולם התוכן הזה, שנקרא פייסבוק (Facebook) או לינקדאין (Linkedin), ומחר יהיה זה שם אחר. העולם הזה נראה לחלקנו מטופש ואווילי. אפשר לאהוב אותו, מותר לשנוא אותו – אבל כבר לא ניתן להתעלם ממנו. במילים אחרות: צריך להיות בו כדי לשמור על רלוונטיות.

טיפים לנראות נכונה ברשתות החברתיות:

  • תדמית נכונה – הקפידו על נוכחות נאותה בכל רשת בה תהיו. בפייסבוק אפשר ומומלץ להשתחרר, בלינקדאין מומלץ להיראות עסקי. זכרו: אנחנו בישראל לא מחובבי החליפות. זה פשוט לא אנחנו.
  • דברו את שפת הרשת – אם אתם בפייסבוק דברו "פייסבוקאית": היו חברתיים – הגיבו לקשרים שלכם וספרו לקשרים שלכם עליכם ברוח חברתית. אם אתם בלינקדאין דברו "לינקדאינית": היו מקצועיים – הגיבו לדעות של אחרים וחוו את דעתכם המקצועית בענייני תוכן שמעניינים אתכם.
  • פרופיל נכון – הקפידו על תיאור אישי כמקובל בנורמות הרשת. שימו לב למילות מפתח, כדי שיהיה קל להגיע אליכם כשמחפשים את תחום העיסוק שלכם.
  • קשרים, קשרים, קשרים – הרשתות החברתיות מושתתות על הקשרים החברתיים שלנו וכדי להיות בעניינים עלינו להתחבר אליהם.
  • קבוצות עניין – יש קבוצות עניין בכל הרשתות ויש הרבה קבוצות למציאת עבודה לפי תחומים. למדו את העולם הזה, הפגינו נוכחות ושימו לב למשרות מעניינות שיכולות להגיע אליכם באמצעות הקבוצות או בפרסום ממומן.

    הכותבת היא מנכ"לית Pro-Man, המפתחת ומנהלת תהליכי Sourcing ופיתוח קהילות לצרכים עסקיים, לצרכי גיוס ולצרכים אישיים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים