SXSW: רשמים אישיים מכנס הענק בטקסס

המהירות שבה הדברים מתרחשים היום היא כל כך גבוהה, עד שהאקדמיה כבר לא עומדת בקצב ● זו כנראה הסיבה לכך, שמארגני כנס SXSW מצליחים למשוך לוועידה כמות גדולה כל כך של משתתפים, שמגיעים כדי ללמוד, להתעדכן ולשמוע מנהיגי דעה ומובילים טכנולוגיים

11/03/2013 18:00

SXSW, הכנס הגדול מסוגו בעולם, נפתח ביום ו' האחרון באוסטין שבטקסס, ארצות הברית. כשישים אלף איש מכל העולם הגיעו לעיר כדי להשתתף בשלושה כנסים שנערכו במקביל – בתחומי המוזיקה, הקולנוע והאינטראקטיב. הכנס החל את דרכו לפני כ-26 שנים, כאירוע בתחום המוזיקה והתרחב בהדרגה לקולנוע. לפני שש שנים הוסיפו המארגנים את תחום האינטראקטיב והשנה נוסף גם אירוע לתחום החינוך, בשם SXSW Edu.

אנחנו חיים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית ותקשורתית, שמייצרת טרנספורמציה של ממש בכל תחומי החיים. המהירות שבה הדברים מתרחשים היא כל כך גבוהה, עד שהאקדמיה כבר לא עומדת בקצב. זו כנראה הסיבה לכך, שמארגני הכנס מצליחים למשוך לוועידה כמות גדולה כל כך של משתתפים, שמגיעים כדי ללמוד, להתעדכן ולשמוע מנהיגי דעה ומובילים טכנולוגיים.

מחוברים ב-SXSW
העיר, לרבות בתי הקפה והמלונות שבה, ערוכה לחלוטין לכנס בסדר גודל שכזה ומציעה נקודות גישה חינמיות רבות לאינטרנט במהירות גבוהה. כולם פה מחוברים כל הזמן, ובשני מכשירים בו זמנית לפחות – המחשב הנייד והסמארטפון. התוכן הוא המלך: כולם עסוקים בלכתוב, לצלם ולעדכן מייד על החוויות שלהם בזמן אמת ובכל פלטפורמה חברתית. זה גורם לי לחשוב על השם של כנס האינטראקטיב ועל כך שבמקום לתקשר עם אנשים, אנחנו מבלים יותר ויותר מול מסכים. אני מצטערת על כך, כי אני מתגעגעת למבט.

אולם, כל זה משתנה בערב – כשכולם יוצאים לחגוג. זה פסטיבל שלא נגמר, עם מסיבות אינסוף, משאיות שמוכרות אוכל בכל שעות הלילה וברים שפתוחים עד שעות הבוקר. בתעשיית ה-Social יודעים שהגבולות בין העסקי לפרטי מטשטשים היום, והשילוב של ביזנס ופלז'ר עובד! ככה מגיעים לתוצאות העסקיות הכי טובות.

זו הפעם הראשונה שלי בכנס האינטראקטיב של SXSW, והתחושה הראשונה שלי היא שאני כבר לא כל כך צעירה. ההרצאות והמפגשים נערכים בכל מלון, בית קפה ובר בדאון-טאון של אוסטין, וצריך להיות בכושר לא רע כדי לרוץ ממקום למקום ולהספיק להגיע לאירועים המעניינים. מעבר לזה, כמות הגיקים, היזמים והסטארט-אפיסטים אדירה וההתלהבות והאנרגיה הגבוהה מורגשות באוויר.

על פי הנתונים שהציגה הנהלת הכנס, כ-49% מהמשתתפים באירוע השנה הם בני 21 עד 34, ו-46% הם בני 35 עד 54. כ-40% מהמשתתפים הן נשים. באופן לא מפתיע, 96% מהמשתתפים מעידים שהם משתמשים ברשתות חברתיות.

מ-Social Media ל-Social Business
התמורות הטכנולוגיות העצומות שהביאו בשנים האחרונות טכנולוגיות הענן, ה-Big Data והפלטפורמות החברתיות, מייצרות טרנספורמציה של ממש בחיים שלנו כצרכנים, אזרחים ועובדים. אם התרשמתם שמדובר בכנס של היפסטרים וגיקים בלבד – אתם טועים. בכנס האינטראקטיב מציגות חברות טכנולוגיות גדולות כמו Salesforce.com, גוגל (Google), יבמ (IBM), יאהו! (!Yahoo) ואחרות, לצד חברות סטארט-אפ מתחילות.

הקשר הישראלי
גאווה ישראלית נרשמה פה בימים האחרונים, כאשר Speaking Pal – סטארט-אפ ישראלי שפיתח פלטפורמה ללימוד אנגלית, זכה בפרס הראשון בתחרות SXSW Edu. גם מכון היצוא הישראלי פועל במסגרת הוועידה, והביא עימו כ-15 חברות ישראליות להציג השנה ב-SXSW. בנוסף, הגיעו לאירוע עוד עשרות חברות סטארט-אפ ישראליות, שאולי לא מציגות באופן רשמי, אבל בהחלט פועלות במרץ בכדי לקשור את הקשרים הנכונים, למצוא שותפים עסקיים ולהתעדכן.

קרן ליטני היא מייסדת חברת סושלייז ויועצת מיחשוב בתחומי ה-Social Business Solutions וה-Social CRM

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים