תחרות ה-"לייקים" של ה-ICT

37 הפרויקטים שהגיעו לקו הגמר הבוקר, בטקס הענקת פרסי מצטייני המיחשוב בתחרות ITAwards 2010, היו אלו שהעומדים מאחוריהם הצליחו לשכנע את השופטים לעשות להם "לייק" ● טקס הכתרת הזוכים ודברי מנהלי החברות הספקיות, יצרו מארג מגוון ומרתק שבמרכזו סיכום אחת השנים המעניינות ביותר שעברו על ענף ה-ICT הישראלי

אין סיטואציה מתאימה יותר להענקת פרסי מצטייני המיחשוב לשנה החולפת, מאשר בכנס המוקדש לסיכום את הפעילות של השנה. הרי סיכום שנה במחוזותינו לא נועד אך ורק לסקור את הפעילות וההישגים של כל חברה וחברה; הוא נועד גם להתמקד – ולו לרגע – במצטיינים ובמצוינות של הפרטים שעובדים בחברות הללו. הסיכום הזה נעשה באמצעות תחרות שהפכה כבר למסורת – ITAwards, הנערכת זו השנה השמינית ברציפות.

גם היום (ה') התייצבו מנכ"לים ונציגי ארגונים ממגזרים שונים במשק, כדי לגלות מי מיהם הצליח לעבור בהצלחה את כל שלבי התחרות, ולזכות באחד הפרסים בתחרות. לשלב הראשון הוגשו 159 פרויקטים שהתמודדו ב-11 קטגוריות. חלק גדול מהארגונים הגישו יותר מפרויקט אחד – עובדה שמוכיחה, כי ההצטיינות אינה מוגבלת לפרויקט או גוף אחד בארגון.

באופן טבעי, ככול שחולפות השנים, רף המעבר משלב לשלב הופך לגבוה יותר. 50 השופטים, שחלקם מלווה את התחרות עוד מיומה הראשון, מחפשים בעקשנות ובמקצוענות את ה-"וואו" – אותו שילוב מקורי וחדשני בין הכלים הטכנולוגיים לבין המוח האנושי שעושה בהם שימוש.

37 הפרויקטים שהגיעו לקו הגמר הבוקר, היו אלו שהעומדים מאחוריהם הצליחו לשכנע את השופטים לעשות להם "לייק" (פיסי, לא וירטואלי). אחד הארגונים שקיבל הכי הרבה "לייקים" מהשופטים בשורה של פרויקטים, שכל אחד מהם תורם בסופו של דבר לשיפור השירות של כ-3 מיליון מבוטחים בארץ, הוא שירותי בריאות כללית. זה לא היה הפרס היחיד שהארגון קטף; בתום הטקס, הוזמנו אנשיו לקבל את פרס "אלוף האלופים" על שישה פרויקטים: רופאי ילדים און ליין, מערכת באר, הוראות רפואיות כרמל, מיחשוב הפגיות, שולחן עבודה מרפאתי וחתימה דיגיטלית למרשמים.

פרויקט מעניין נוסף שזכה הוא נת"ע של עיריית תל אביב – פרויקט שמסייע לניטור תהליכים עסקיים, מתריע על תקלות ובסוף משפר את השירות לתושבי העיר הגדולה.

המרכז למיפוי ישראל הציג את פרויקט "תצפית", שמהווה סיכום שורה של פעילות ענפה בגוף חשוב זה, האחראי על המדידות והשרטוטים של כל שטחי המדינה.

מרגש מאוד היה לראות, כי חבר השופטים העניק חיבוק גדול לפרויקט תיקשוב החינוך בעיר ירוחם. המדובר בעוד פרויקט שנוצר בתקופת כהונתו של עמרם מצנע, ראש העיר הקודם, ובמרכזו הענקת מחשבים ניידים לכל המורים בעיר, במסגרת פרויקט "מחשב לכל מורה" של קרן אתנה.

מגזר אחר שהתבלט בעשייה ובמצוינות היה השנה המגזר הפיננסי. התחרות היתה הקשה. הטכנולוגיה מוציאה את הלקוח מסניף הבנק ופוגשת אותו היום כמעט בכל מקום, בין היתר בעזרת המובייל והרשתות החברתיות. הקרב על הדיגיטל המתנהל בין הבנקים החל כבר בתשתיות – במוחותיהם של טובי המפתחים שעובדים בבנקים. הם אלו שאפשרו לבנק להיכנס לעולם חדש.

בנק לאומי היה זה שקטף את מרבית הפרסים בתחום זה. אבל לא רק במובייל. לאומי קיבל הבוקר פרס גם בקטגוריית "Green", בזכות הקמת בסיס נתונים מוגן ומתקדם שנועד לתת מענה לבנק הן בשגרה והן בחירום. האתר, שמביא לרמת שרידות גבוהה במיוחד, ממוקם במבנה תת-קרקעי ומבוסס כולו על טכנולוגיות חוסכות אנרגיה. בסך הכל, קטף בנק לאומי שישה פרויקטים שזיכו גם אותו בפרס "אלוף האלופים" לשנת 2010. כך, לקח לאומי את הבכורה מבנק הפועלים – שזכה בפרס זה בשנה שעברה.

גם צה"ל התבלט מאוד השנה במגוון הפרויקטים המרשימים שהגישו הזרועות השונים. אחד המעניינים שבהם הוא פרויקט מאמן טקטי של חיל הים – מערכת ייחודית שמדמה סביבת לחימה מבצעית של צוללות, ושהשימוש בה חוסך משאבים כספיים רבים.

אחד הלקחים שהופקו ממלחמת לבנון השנייה, הוא הגדלת היכולת של זרועות צה"ל לתאם ביניהן פעילות מבצעית. בהתאם לכך, פרויקט שהוגש על ידי אחד מיחידות צה"ל מביא למימוש יכולות שליטה ובקרה גבוהות ביותר, תוך שיפור האפקטיביות בתקיפת המטרות.

גם משטרת ישראל זכתה בפרס, הפעם על יישום BI חדשני שמגדיל את יכולת התחקור והקשר בין מערכות ה-IT לבין שאר המערכות המשרתות 1,200 חוקרים ובלשים. פשוט מרתק.

לא במקרה קטגוריית המובייל היתה פופולארית השנה. היו בה הפעם לא פחות משלושה זוכים. זו, לטעמנו, סיבה מצוינת להניע תחרות נפרדת, שתתקיים בשנה הבאה עם צוות שיפוט נפרד, ותיקרא Mobile App.

בין חלוקת הפרסים בקטגוריות השונות, שמעו המוזמנים הרצאות קצרות באורך 10 דקות מפי מנכ"לי חברות ה-IT. החברות שהם מנהלים היו שותפות השנה לחלק לא מבוטל מהפרויקטים שקטפו פרסים. אין דבר שמבטא טוב יותר מערכת יחסים בריאה וטובה לשני הצדדים, מאשר הענקת פרס ללקוח שעשה שימוש מושכל בפתרונות ובכלים של הספק, וזכה להערכה מצד צוות בלתי תלוי שידע להעריך את המצוינות. ההישגים האלו חשובים הן לספק והן ללקוח, ומהווים ביטוי מצוין למצב Win-Win.

השורה התחתונה: הענקת פרסי מצטייני המיחשוב 2010 ודברי מנהלי החברות הספקיות, יצרו מארג מגוון ומרתק שבמרכזו סיכום אחת השנים המעניינות ביותר שעברו על ענף ה-ICT הישראלי. במהלך האירוע גילינו פעם נוספת, כי למרות כל המשברים והאתגרים, ענף ה-ICT תורם תרומה חשובה ומשמעותית ליציבות הכלכלה והחברה הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים