ההיי-טקיסט המסתבך

חיליק מגנוס - מותג חילוץ של איש אחד - מסביר על חשיבות ההיערכות לנסיעה עסקית "אקזוטית" - נסיעות עסקים לאזורים מנותקים מתקשורת ● פרשיות פליליות ובמקרי קיצון אף חטיפות, אלו רק חלק מהמקרים בהם נתקלים אנשי עסקים בחו"ל - מה עושים כשהדברים מסתבכים רחוק מהבית?

17/01/2019 15:28
ההיי-טקיסט המטייל

אין ספק – ישראל, ה"סטארט-אפ ניישן", שולחת זרועות מבורכות של שיתופי פעולה עסקיים עם חברות וגופים בפריסה בינלאומית רחבה, שרק הולכים ומתרחבים, ופותחים צוהר להזדמנויות עסקיות מרתקות. ואולם, ניהול סיכונים חייב להיות חלק בלתי נפרד מהתנהלות שוטפת של אנשי עסקים, ובעיקר של החברות השולחות אותם למטרות עבודה ופגישות עסקיות במקומות רגישים ברחבי העולם.

מסוקי חילוץ – מה קורה כשנסיעה מסתבכת? צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

כשמדובר בנסיעת עסקים, בין אם לצורכי רילוקיישן או עבודה שוטפת, איסוף מידע והיערכות מקדימה חשובים ביותר. מלבד הצורך להסתגל לעבודה בסביבה לא מוכרת, ישנם גורמים רבים היכולים להשפיע על רמת הביטחון של אנשי העסקים ולעיתים אף על בני משפחתם.

כולנו מכירים אנשי עסקים העובדים במדינות עולם שלישי, הם מספרים בצניעות שהם נוסעים למטרת עסקים, אבל עם מה הם באמת מתמודדים? הימצאות במקומות לא שגרתיים עשויה להביא להיקלעות לאירועים פוליטיים סוערים, אירועים פליליים, ואם נוסיף לכך, ניתוק מתקשורת, אזי הדברים יכולים להתגלגל לכדי תקלות חמורות. יחד עם המראה המערבי והלבוש השונה, באזורים אלו אנשי עסקים מהווים מטרה ברורה וכך עולה מידת הסכנה.

אנשי צוות MAGNUS. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

אנשי צוות MAGNUS. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

רשת ביטחון לעובד בחו"ל

אנשי עסקים רבים, ובהם דרג הנהלה, אנשי מחקר ופיתוח, מנהלי פרויקטים, אבטחת איכות וכמובן שיווק, נשלחים למשימות שונות ברחבי העולם, והם צפויים לחוות תקלות לאורך הדרך. על מנת להימנע מכך נדרשת היערכות מקדימה בכדי לאפשר תגובה וטיפול מיידי.

בעולם העסקים קיימים כללים וקודים ברורים כהכנה בסיסית לפעילות בחו"ל. חשוב לזכור, שהכנת תשתית לביטחון העובד גם היא חלק בלתי נפרד מהצלחת הפעילות העסקית וערובה לשקט הנפשי שלו ושל קרוביו.

אירוע חירום יכול לקרות לכל אחד ובכל מקום, אולם התוצאה של האירוע תלויה בהיערכות מקדימה ונכונה לכל תרחיש. המונח "רשת ביטחון", מגדיר איסוף מידע ובניית תשתית למענה לכל התרחישים האפשריים שהוכנו על בסיס משתנים שונים, דוגמת מאפיינים גיאוגרפיים ודמוגרפיים, כמו גם ניסיון מאירועי עבר. לניתוח אזור העבודה, מיפוי שירותי החירום הקרובים, הכרת דרכי גישה ופינוי, והיערכות לכל אפשרות (החל מתאונת דרכים ועד אירועי קיצון מורכבים יותר), יש חשיבות רבה, והם שיביאו לכך שאירוע לא צפוי יסתיים בצורה חיובית. לעיתים, סקירה ראשונית תוביל למסקנה כי יש להתכונן ולתכנן פעילות עצמאית לשעת חירום, ובמקרים מסוימים אף לפתרונות מילוט. פתרונות אלו יכולים להיות בין היתר, יצירת קשר מקדים עם נותני שירותי בריאות, חברות מסוקים מקומיות או נותני שירותים אחרים, זאת, כדי שבזמן אמת יתאפשר להגיב באופן מהיר ויעיל בהתאם לאירוע, הצרכים והתכנית שגובשה טרם עת.

חדר המצב של MAGNUS. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

חדר המצב של MAGNUS. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

הכנת תיק מודיעין לחברות

"כשאדם מגיע לעשות עסקים במדינה זרה הוא לרוב לא מודע לקיומם של סיכונים, לכן אנו פועלים כיום להכנת תיקי מודיעין לחברות על מנת לספק מענה לתקלות בזמן אמת. כמו כן, החברה מציעה פתרונות תקשורת לצד הדרכה ומענה 24/7, דבר שהוכיח את עצמו במקרים רבים", מציין חיליק מגנוס, מייסד חברת MAGNUS איתור וחילוץ, המספקת פתרונות למטיילים ואנשי עסקים במקרים של אובדן קשר ומצבי חירום בחו"ל.

חיליק מנגוס. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

חיליק מנגוס. צילום: MAGNUS איתור וחילוץ

"אנו נקראים לאירועים שונים מסביב לעולם, כמו במקרה שאירע לפני כשנה של אזרח ישראלי שטס באופן קבוע למדינה מזרח אירופאית לנסיעות עסקים. במקרה זה, שילב האיש ביקור משפחתי וביקור עסקי, אשר במהלכו נעלמו עקבותיו. עם קבלת הפנייה בחברה, נאסף מודיעין רב ונשלח צוות לאיתורו, בשיתוף פעולה עם גורמים קונסולריים. הטלפון הנייד שהיה ברשותו היה כבוי ותמונת המודיעין העידה כי מדובר בהיעלמות חריגה. לאחר חיפושים שנערכו במשך מספר ימים, והפעלת טכנולוגיות שונות, הוא אותר חבול ופצוע.

רוב האירועים הללו לא יהיו מתוקשרים מסיבות מובנות. לא אחת מתקבלת קריאה על פרשה שהסתבכה בדבר עובד שנקלע למצוקה, או קריאה מהצד השני של העולם בדבר אירוע חירום הדורש מיומנות מודיעינית גבוהה לצד היכולת לתגובה מהירה. הפתרון הוא בהתאם לתכנית שהוגדרה מראש, או על סמך ניסיון בפעילות של 25 שנה בהתמודדות עם סיטואציות מורכבות" מוסיף, חיליק.

שילוב פתרונות טכנולוגיים לחילוץ

פעולת חילוץ מוצלחת מורכבת ממספר שלבים – שלב איסוף המודיעין, שלב הביצוע ושלב הבקרה, עד לסיום האירוע. בעולם של חדשנות, שילוב פתרונות טכנולוגיים לאורך התהליך מאפשר תגובה מהירה ומדויקת במקרים בהם תלויים חיי אדם, וזאת כמובן בשילוב עם היכולת האנושית.

בין היתר נעשה שימוש בסנסורים לווייניים, הפעלת רחפנים, רובוטים ימיים ועוד. כל זאת על מנת לאתר נעדרים בתנאי שטח מורכבים. לא רק הצד המבצעי השתנה, אלא גם הפתרונות הטכנולוגיים המאפשרים יכולת איתור ועדכון עבור מטיילים, בין אם הם נמצאים בפעילות עסקית או טיול.

אם בעבר מטייל או איש עסקים נקלע למצוקה ולא יכול היה לדווח על כך, כיום בלחיצת כפתור באמצעות מכשיר לווייני המוצע לנוסעים לחו"ל, הנוסע מקושר 24/7 ישירות למרכז השליטה של MAGNUS לקבלת פתרון בכל נקודה בעולם", הוא מסכם.

אתר החברה – www.magnus.co.il

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים