היעד: ביסוס עסקי המיינפריים ומלחמה באורקל

לצד החיוב בהשקת המיינפריים החדש של יבמ, אנליסטים ציינו את היכולת לפשט את המורכבות הקיימת בחדרי המיחשוב הארגוניים ● לצד השלילה - את ה-"נעילה" ההדוקה יותר לטכנולוגיות של יבמ

עסקי המיינפריים (Mainframe) עבור יבמ (IBM) משולים לעסקי התעשיה עבור הכלכלה האמריקנית – למרות שהם מתכווצים, הם אסטרטגיים וחיוניים לכלל העסק. כך כתב אחד הפרשנים הטכנולוגיים בעיתונות בארה"ב הבוקר (ה').

על פי אנליסטים, המיינפריים החדש של הענק הכחול מהיר יותר, בעל עוצמות עיבוד גבוהות יותר וירוק יותר לסביבה, בשל ניצול אנרגטי טוב יותר. השינוי החשוב ביותר בדור החדש של המערכת, ציינו, הוא בכך שמערכות מיחשוב אחרות שבארגונים יכולות לעבוד מול ועם המיינפריים, וכך ניתן לנהל את הדטה-סנטר בארגוני הענק בצורה שכאילו המדובר היה במחשב יחיד. אחד הלקוחות הארגוניים בארה"ב אמר, כי "המדובר בשינוי המשמעותי והחשוב ביותר בעולם המיינפריים זה יותר מעשור".

המערכת החדשה שהושקה היום היא חלק מהמאבק הנמשך בעולם המחשבים הגדולים, לרבות כאלה הרצים על גבי מערכות הפעלה מסוג יוניקס (Unix). בעולם המבוסס יוניקס, יבמ ו-HP מנסות לתקוף את השחקן החדש בזירה – אורקל (Oracle), שסיים באחרונה את רכישת סאן (Sun).

לדברי מתיו איסטווד, אנליסט מחקר ב-IDC, "עסקי החומרה של סאן פחתו במהלך השנים, ונתח השוק שלה הצטמצם. כעת מנסים המתחרים לבנות, בין השאר, על חוסר הוודאות שאופפת את התוכניות של אורקל לגבי עסקי החומרה של סאן".

בשל המשבר הכלכלי העולמי, ארגונים לא נטו להשקיע במכונות מיחשוב גדולות. כעת, צופים האנליסטים, יחול שינוי במחצית השנייה של השנה, וההשקה של המערכת החדשה של יבמ היא הסנונית הראשונה המבשרת את השינוי.

העיתונות הטכנולוגית בארה"ב ציטטה מנמ"רים של ארגוני ענק, שאמרו, כי האפשרות לשלב בין סוגי מערכות שונים אל מול המיינפריים החדש, "קוסמת להם". כך, הם הסבירו, ניתן להרחיב את היכולות והעוצמות של המיינפריים גם למערכות IT אחרות. הם הסבירו, כי הדבר עשוי להביא לפישוט בחדרי המיחשוב, כיוון שהיישומים השונים יצרכו פחות עוצמות מיחשוב.

בהיבט הביקורת, אנליסטים ציינו שהמיינפריים החדש יביא ל-"נעילה" הדוקה יותר של לקוחות לטכנולוגיות של יבמ.

עבור יבמ, עסקי המיינפריים מחוללים הכנסות של 3 מיליארד דולרים בשנה ומהווים כ-3% ממחזורה השנתי. אולם, המערכות שבצד מיינפריים – דוגמת אחסון, תוכנה, שירותים וייעוץ, מהווים כחמישית מהכנסותיה וכ-40% מרווחיה, כך לפי טוני סקונאי, אנליסט ב-
Bernstein Research.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים