"ה-IT הישראלי החליף את התפוזים של יפו"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל

פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא עוזי נבון, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"אורקל התחילה את פעילותה בישראל ב-1982, דרך נציגות מקומית שנפתחה. ב-22 השנים האחרונות, אורקל ישראל פועלת ישירות כשלוחה של החברה העולמית.

אישית, הכרתי את החברה בראשונה כלקוח. כשקמה אורקל ישראל, היא קנתה חלק מפעילות ג'ון ברייס, וכך הפכתי לשותף לצוות ההקמה שלה".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"החזון היה להעצים את הארגונים והעסקים בישראל באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. לעזור להם להצליח, גם בשוק המקומי וגם בזירה הגלובלית, והכול מתוך תחושת שותפות. הטכנולוגיה שלנו סייעה תמיד לארגונים לייעל את היכולת התפעולית שלהם. ליצואני תוכנה ישראלים או חברות צעירות בתחילת הדרך – חלקם כיום חברות גלובליות – סייענו להביא את בשורת החדשנות הישראלית לעולם ועזרנו להם בדרכן להצלחה".

היכן אתם כיום?
"אנחנו נמצאים במערכות הקריטיות ביותר של מדינת ישראל וברשתות המחשוב של החברות הגדולות ביותר – הן ותיקות והן צעירות. מאז עידן הענן, גם סטארט-אפים משתמשים בטכנולוגיות שלנו, שהפכו נגישות יותר ומסייעות להם לעבוד מול לקוחות האנטרפרייז הגלובליים".

מה קרה בין לבין?
"בין לבין, עולם הטכנולוגיה עבר המון שינויים. במבט לאחור, כמעט בלתי ייאמן כמה מהפכות עברנו. במקרים רבים, אורקל הובילה את אותן מהפכות, דרך הקליינט סרבר, האינטרנט, הענן ועוד".

מה היו האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"ב-2005 חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם המדען הראשי במשרד התמ"ת דאז, שבמסגרתו הוקם מרכז מצויינות טכנולוגית לסטארט-אפים ויצואניות תוכנה מישראל. לאורך השנים רכשנו חברות ישראליות מצטיינות, שמהוות את מרכז הפיתוח של אורקל בארץ, והקמנו אקסלרטור ענן. באחרונה הפתענו את המומחים והאנליסטים, כולל הסקפטיים ביותר, שצפו באסטרטגיית הענן של החברה מתממשת לנגד עיניהם".

מיהן הדמויות המובילות בדרך?
"לארי אליסון, המייסד, היו"ר וה-CTO של אורקל, הוא מהדמויות הבולטות ביותר בעולם הטכנולוגיה הגלובלי. יש לו פינה חמה בלב לישראל, וכך גם לצפרה כץ – מנכ"לית משותפת של החברה, שנולדה בארץ ומובילה את אורקל כאחת המנהלות החזקות בהיי-טק העולמי. המנכ"ל הראשון בישראל היה משה חורב".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
"ה-IT למעשה החליף את התפוזים של יפו, שהיו המותג הישראלי בתחילת ימי המדינה. תעשיית ההיי-טק וה-IT היא כיום תעשיית הייצוא המובילה והמיתוג של ישראל".

מהן הברכות שלכם ליום הולדתה ה-70 של ישראל?
"ש-70 השנים הבאות תהיינה טובות לפחות כמו 70 השנים האחרונות, ושתעשיית ה-IT והחדשנות הישראלית תמשיך להיות זו שמובילה את המיתוג והמוניטין של המדינה בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים