תוכן פרסומי
ראשי » דעות וניתוחים » עדה על PPM כמכפיל כוח ל-ALM – כי הסנדלר לא צריך ללכת יחף

עדה על PPM כמכפיל כוח ל-ALM – כי הסנדלר לא צריך ללכת יחף

כפי שלמנהלי הכספים, המכירות והתפעול יש מזה שנים מערכות ERP ו-BI המסייעות להם לנהל את עסקי הארגון, גם למנמ"ר יש כיום אפשרות להשתמש בכלים אינטגרטיביים ומתקדמים

מאת 11 ביולי 2011, 15:45 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

במאמר הנוכחי נסקור את האתגרים והקשיים האופייניים ל-IT בתקופה האחרונה, ונסביר כיצד פתרון המשלב ALM עם Project & Portfolio Management נותן מענה ייחודי ורב עוצמה לאתגרים אלה.

ניהול הדור הנוכחי של היישומים מאופיין באתגרים טכנולוגיים וניהוליים:

•    מורכבות יישומים הולכת וגוברת, יישומי Mash-Up חוצי מערכות וארגון

•    תמיכה בו זמנית במתודולוגיות פיתוח ויישום שונות

•    דרישות לעמידה ברגולציה עסקית וב-ITG Compliance

•    צורך בניהול צמוד של עלויות והקצאת משאבים, ע"מ להגיע לתוצאה עסקית אופטימלית בסביבה משתנה

•    צורך הולך וגובר בפתרון מלא של Portfolio Management – משלב הגדרת הדרישות ועד ל-Delivery

לרשות הארגונים קיימים היום כלים הנותנים מענה ניהולי חלקי ויוצרים "איי מידע". ברוב המקרים יש קושי ממשי לתחזק את המידע במערכות מסוג זה, וגם לא ניתן לקבל תמונה עדכנית ואמינה. זהו מצב שאפיין את מערכות הכספים, המכירות והלוגיסטיקה בחברות לפני שנים רבות.

בארגונים רבים כבר עושים שימוש נרחב בכלי ALM, ובארגונים מתקדמים ניתן כבר למצוא פתרונות PPM ברמות שונות. שילוב של ALM ו-Project & Portfolio Management נותן מענה אינטגרטיבי ייחודי לניהול אסטרטגי, פיתוח יישומים ותפעול המבטיח התאמה בין מערכות המידע לבין יעדי הארגון, נראות ושקיפות, יכולת ניהול ואופטימיזציה של משאבי הארגון וכל זאת עם ROI מוכח. לראשונה ניתן מענה רציף לאורך כל חיי הפעילות – משלב הרעיון והאסטרטגיה לאורך שלבי היישום, המשך לאורך שנים ארוכות של תחזוקה ושינויים בהן המערכת משרתת את הארגון. תקופת התחזוקה והשינויים יקרה יותר מעלויות ההקמה ולמרות זאת במרבית הארגונים אין יכולת לנהל ביעילות עלויות אלו.

המענה האינטגרטיבי כולל את סל המוצרים הבא:

*    PPM – מערכת לניהול פורטפוליו ופרויקטים
*    Quality Center – מערכת לניהול הבדיקות
*    Release Control – ניהול גירסאות
*    uCMDB – ניהול תצורה
*    Service Manager – ניהול שירות ותמיכה

הפתרון מאפשר תמיכה לאורך כל שלבי חיי המוצר/היישום:

השלב האסטרטגי ובחירת המוצר
הגדרת דרישות מדויקת
ניתוח ערך עסקי וסיכונים ותמיכה בקבלת החלטה לגבי היישום שייתן ערך מיטבי

שלב ניהול פרויקט הפיתוח ו/או היישום
תכנון הפרויקט
תמיכה בניהול הפיתוח והיישום
בדיקות איכות

שלב התפעול – שהינו השלב הארוך ובמרבית המקרים גם היקר
שירות
תמיכה וניהול שינויים

בנוסף, שילוב הפתרונות מאפשר נראות וניהול אפקטיבי של משאבים, הוצאות והשקעות, לוחות זמנים וסיכונים, והקטנת המשאבים והמאמץ הארגוני לעמידה בדרישות הרגולציה.

האינטגרציה של הפתרונות באה לידי ביטוי בין היתר בנושאים כגון:

*    Real time Dashboard
*    ניהול משאבים משותפים חוצי פרויקט וארגון
*    אופטימיזציה של משאבים על פני הפרויקטים ומאמץ התחזוקה
*    ניהול שינויים
*    WorkFlow – שליטה בתהליכים באופן רציף ומלא

ניתן לתמצת את יתרונות השילוב המוצג כאן, בכך שלראשונה הסנדלר לא חייב להיות יחף. כפי שלמנהלי הכספים, המכירות והתפעול יש מזה שנים מערכות ERP ו-BI המסייעות להם לנהל את עסקי הארגון, גם למנמ"ר יש כיום אפשרות להשתמש בכלים אינטגרטיביים ומתקדמים. פתרון זה מסייע למנמ"ר באופטימיזציה של תיק היישומים, במקסום הערך מהשקעות, בהקצאה יעילה של משאבים, בשיפור יכולת החיזוי והתגובה לשינויים, ובבקרה אפקטיבית וכל זאת במאמץ סביר.

* מאמר זה הינו המשך להרצאה בנושא, אשר הוצגה בכנס PMI במאי האחרון

עדה מרקמן היא מנכ"לית BDA – שותפה עסקית של HP בישראל, המספקת פתרונות ניהול פרויקטים במודל Agile לרבות יישום פתרון HP-PPM

עדה על PPM כמכפיל כוח ל-ALM – כי הסנדלר לא צריך ללכת יחף Reviewed by on . במאמר הנוכחי נסקור את האתגרים והקשיים האופייניים ל-IT בתקופה האחרונה, ונסביר כיצד פתרון המשלב ALM עם Project & Portfolio Management נותן מענה ייחודי ורב עוצ במאמר הנוכחי נסקור את האתגרים והקשיים האופייניים ל-IT בתקופה האחרונה, ונסביר כיצד פתרון המשלב ALM עם Project & Portfolio Management נותן מענה ייחודי ורב עוצ Rating:

הגיבו