חגיגת הטכנולוגיות החינוכיות בכנס BETT בלונדון

רשמים, מסקנות ומגמות בעקבות אחד האירועים המובילים עולם בתחום הטכנולוגיות החינוכיות ●  המגמה הכללית הבולטת: שימוש ב-AI

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

כנס BETT 2025  שנערך בלונדון הוא אחד האירועים המובילים בעולם בתחום הטכנולוגיות החינוכיות. הוא מפגיש מורים, מנהלים, מפתחים ומובילי חדשנות חינוכית מכל רחבי העולם. בכנס השתתפו יותר מ-45,000 מבקרים מכ-130 מדינות. במהלך הכנס הציגו יותר מ-600 חברות חידושים טכנולוגיים בתחום החינוך, ויותר מ-100 מרצים שיתפו את הידע והניסיון שלהם. האירוע הפגיש יחד אנשי חינוך ומומחים ויזמים בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, ואפשר להם להיחשף לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים שנועדו לשדרג את תהליכי הלמידה.

בכנס הוצגו טכנולוגיות מתקדמות, פתרונות מבוססי בינה מלאכותית, כלים דיגיטליים, פיתוחים חדשניים בתחום הטכנולוגיה החינוכית ופלטפורמות חדשניות, שנועדו לשפר את חוויית ההוראה והלמידה בבתי ספר ובמוסדות חינוך.

בכנס התקיימו גם דיונים מעמיקים על העתיד של החינוך, על האתגרים שמורים ותלמידים עומדים בפניהם, וכיצד הטכנולוגיה יכולה להוות פתרון.

התרשמתי במיוחד מהיכולת של המשתתפים לשתף את הניסיון שלהם וללמוד זה מזה – בין אם בהקשבה להרצאות, השתתפות בסדנאות או שיחות אישיות עם מפתחים. כל רגע היה מלא בתובנות חדשות.

האירוע כלל גם כמה זירות של גיימינג. אחת האטרקציות הייתה משאית המשחקים של Alienware, שנקראת Alienware Explore Tour – מרכז חווייתי נייד, המצויד בהתקני הגיימינג המתקדמים ביותר של Alienware, כולל מחשבים וציוד היקפי.

משאית המשחקים של Alienware

משאית המשחקים של Alienware. צילום: קרן אתנה

המגוון הרחב של כלים טכנולוגיים שהוצגו בכנס היה מרשים. מטרתם להפוך את הלמידה ליותר אינטראקטיבית, מותאמת אישית ומעניינת. פלטפורמות למידה מבוססות בינה מלאכותית ושירותים חכמים המאפשרים למורים לקבל נתונים בזמן אמת על התקדמות תלמידיהם היו חלק מההדגמות שהוצגו בפני המשתתפים, וגרמו לי לחשוב כיצד כלים אלו יכולים לשפר את החינוך גם בישראל.

שרת החינוך הבריטית, ברידג'ט פיליפסון, שנשאה את נאום הפתיחה בכנס, הציגה תוכניות לשיפור איכות ההוראה והלמידה באמצעות טכנולוגיה. היא דיברה על הצורך להשקיע בטכנולוגיות חינוכיות ולשפר את הכשרת המורים, וציינה כי יש להבטיח גישה לכל תלמיד ומורה לכלים ולתמיכה הנחוצים להצלחתם. היא ציינה, כי מחקרים מראים ששימוש יעיל בטכנולוגיה משפר את הישגי התלמידים וכי יותר משני שלישים ממנהלי בתי הספר דיווחו על שיפור בהישגי התלמידים הודות לשימוש בטכנולוגיה בחינוך.

המגמה הכללית הבולטת הייתה בעיקר בחברות ותיקות וחדשות שמתמחות בשימוש ב-AI להכנת מצגות, מערכי שיעור וניהול כיתות ובתי ספר, כמו גם ללימוד שפות, בעיקר אנגלית.

מיקרוסופט וגוגל ממשיכות להוביל את המהפכה בתחום הבינה המלאכותית, כאשר Canva ו-Kahoot מתמחות ומתקדמות בתחומן. צפינו גם במספר סטארט-אפים מעניינים שפיתחו אפליקציות בינה מלאכותית מעניינות.

יש לציין, כי הנושא האימרסיבי-אינטראקטיבי מקבל ביטוי, וניכרת מגמה לכיוון הרחבה של הקמת חדרים אימרסיביים לחדרי הכיתות ביחד עם קירות אינטראקטיביים למשחקים ובידור. ניכר כי טוטאלי אינטראקטיב הישראלית עדיין מובילה בכל הקריטריונים, כולל 4 ממדים ואינטראקטיביות מלאה בכל המסכים בו זמנית, עם אלפי תכנים ויכולת לכל מורה להכין מערכי שיעור ולשתפם עם כלל המורים ברחבי הארץ.

 

הכותב הוא מייסד ונשיא קרן אתנה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים