נשים ומחשבים: ד"ר הדס זיסו, אנדוקיור

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד"ר הדס זיסו, מנכ"לית אנדוקיור

ד"ר הדס זיסו, מנכ"לית אנדוקיור

שם ותפקיד: ד"ר הדס זיסו, מנכ"לית אנדוקיור (EndoCure).

תפקידים קודמים: מייסדת ומנהלת פיתוח, מהנדסת ביו-רפואה בחברה.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון ושני בהנדסה ביו-רפואית, דוקטורט ברובוטיקה רפואית – כולם מהטכניון (הנ' מכונות), תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בתיכון אהבתי ללמוד והצטיינתי בתחומי המדעים, המחשבים, והמתמטיקה. היה ברור לי שאלמד הנדסה, אך התלבטתי באיזה תחום, ואז קיבלתי ברושור הביתה מהטכניון על פתיחת המחזור הראשון לתואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית וידעתי שזה בדיוק מה שאני רוצה. הנדסה בעיניי היא ההזדמנות ליצור יש מאין, והנרטיב של הצלת חיים באמצעות טכנולוגיה ומחשוב ליווה אותי לאורך כל הקריירה שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

לא הייתי קוראת לזה אפליה, אך בהחלט בעיה מורכבת, שמתחילה להערכתי בבית הספר. מאז שהייתי תלמידה ועד היום (אני רואה זאת דרך בנותיי) אין די בנות הבוחרות בלימודי מדעים. לא ארחיב על הסיבות לכך, אך זה ממשיך ומתגלגל לכך, שהסביבה בהיי-טק גברית ברובה, בכל הדרגים, החל מהעובדים והמנהלים ועד המשקיעים. בפקולטה להנדסת מכונות יש רק 10% נשים בתואר ראשון, וכ-20% בתארים הגבוהים. עבורי זה לא הרגיש יוצא דופן כבת יחידה עם שלושה אחים (ואנצל את ההזדמנות להודות להוריי שעודדו אותי כשווה), אבל זה בהחלט מורגש. גם כמנהלת אני נדרשת להשקיע יותר מאמץ כדי לגייס נשים לתפקידים טכנולוגיים, מכיוון שההיצע נמוך.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

כן. נתקלתי במשוב, מנשים דווקא, שלהיות מנכ"לית זה לא בשבילי, ולמה שלא אשאר בתחום הפיתוח שם יש לי כבר ניסיון. אחת מהן אפילו הציעה תפקיד מנכ"ל למועמד שהיה חבר שלי, ונהג להתייעץ איתי מכיוון שלא היה לו כלל ידע בתחום… אך אותו היא הזמינה ואותי לא. אז כן, יש סטיגמה על הפרופיל הנדרש ממנכ"ל והיא לקוחה מעולם הגברים, מאחר שהסטטיסטיקה לטובתם. האם אפשר אחרת? הוכחתי ואני ממשיכה להוכיח שכן. החלטתי שאני סוללת לעצמי את דרכי למנכ"לות, מתוך אמונה ביכולותיי ובמה שאני מסוגלת להקים. בתמיכתו של השותף שלי, פרופ' משה שהם, שהאמין בי מן היום הראשון, הקמתי מאפס את חברת אנדוקיור ואני ממשיכה בנחישות להוביל אותה להצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים