נשים ומחשבים: יפית חקיקי, בזק בינלאומי TECH

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יפית חקיקי, מנהלת המטה הטכנולוגי בבזק בינלאומי TECH

יפית חקיקי, מנהלת המטה הטכנולוגי בבזק בינלאומי TECH

שם ותפקיד: יפית חקיקי, מנהלת המטה הטכנולוגי בבזק בינלאומי TECH.

תפקידים קודמים: בשנתיים האחרונות אני מנהלת את המטה הטכנולוגי, אשר אמון על בקרה, מדידה, הנעה וקידום מתודולוגיות עבודה מערכתיות. במסגרת התפקיד יש לי אחריות על ניהול פרויקטים, ניהול התקציב, PMO ותחום ה-QA. לעבור לאגף הטכנולוגי היה שינוי משמעותי עבורי. צמחתי בבזק בינלאומי במוקדי השירות והמכירה, שם ביצעתי מגוון תפקידים – החל מנציגת שירות וגבייה, אחמ"שית בכירה ובהמשך ניהול ידע אגפי וניהול פרויקטים, ארגון ושיטות.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי כסמב"צית בהנדסה קרבית ביחידת יהל"ם למשימות מיוחדות, למדתי לתואר מינהל ציבורי ומדעי המדינה, במקביל לתרומתי כפעילה חברתית שבמסגרתה קידמתי חוקים בוועדות הכנסת השונות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מעולם לא חשבתי שזה יהיה הכיוון שלי. בהיותי מנהלת פרויקטים ארגון ושיטות (או"ש) נחשפתי לעולם הטכנולוגי והבנתי שהתחום מעניין אותי מאוד. נפתחה הזדמנות לתפקיד BRM (ר"ת Business Relationship Management) במערכות מידע, שאותו ביצעתי כארבע שנים, שכלל אחריות על כל דרישות הפיתוח בחברה וליווי האגפים העסקיים בהבניית תהליכים ומתן פתרונות טכנולוגיים. התפקיד היה מאתגר מאוד , ובמסגרתו למדתי המון על עולם הפיתוח והטכנולוגיות השונות. בנוסף, ניצלתי את הזמן הפרטי שלי ללמידה עצמית ולקורסי העשרה והכשרה בתחומים טכנולוגיים וניהוליים, וזה מה שהכין אותי לתפקיד הנוכחי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

המציאות מראה, שיותר ויותר נשים משתלבות היום בהיי-טק ופונות למסלול טכנולוגי. חשיפת העולם הטכנולוגי לנשים צריכה להתחיל כבר בתיכון ובהמשך בצבא, ואני מאמינה שהפערים יצטמצמו. נשים צריכות להגיע בביטחון לכל משרה ולהאמין כי הן יכולות להצליח בכל תפקיד.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

לשמחתי, לא נתקלתי באפליה. בזק בינלאומי היא חברה שבסיס ערכיה הוא קידום נשים. אני עובדת עם מנהלות חזקות, דומיננטיות ומקצועיות, שתורמות משמעותית להצלחת החברה, ומנגד אני מקבלת פרגון והערכה רבה מהמנהלים שלי.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוגב

    כתבה מטופשת, מה עם לשאול שאלות מעניינות שקשורות לתפקיד שלה במקום למגדר שלה?

  2. רונן

    איזה כיף לקרוא! בהצלחה ליפית ובזק בינלאומי

אירועים קרובים