נשים ומחשבים: ליאור וילצ'ינסקי, מורנינג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת ומנכ"לית מורנינג (חשבונית ירוקה)

ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת ומנכ"לית מורנינג (העומדת מאחורי 'חשבונית ירוקה').

שם ותפקיד: ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת ומנכ"לית מורנינג (morning – העומדת מאחורי 'חשבונית ירוקה') 

שירות צבאי: קצינת קישור באוגדה הדרומית (80)

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה למנהל

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? למדתי מדעי המחשב ואחרי הלימודים עבדתי כמפתחת בחברת סטארט-אפ גדולה. שם הבנתי שלהיות שכירה זה לא בשבילי. רציתי להיות עצמאית, בלי אור פלורסנטים, כסא קבוע ושולחן לבן ומשעמם, חלמתי לעבוד בבית קפה בחוץ עם הלפטופ, לעבוד מכל מקום ולהקים משהו גדול ומאתגר. בהתחלה עשיתי פרויקטים בפיתוח אתרים ותוכנה, ואז נפגשתי עם חבר ותיק שלי, רמי גבאי – מי שלימים הפך לשותף שלי במורנינג – שהביא רעיון ענק להקים תוכנה שתיתן פתרון לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים להפקת מסמכים דיגיטליים וזאת הייתה רק ההתחלה. הקמנו את הפינטק כ-בוטסטראפ (Bootstrap) בשנת 2011, והיום אנחנו נותנים שירותים למעל ל-100 אלף לקוחות פעילים, ולמעשה אנחנו הגוף הגדול ביותר בתחום המעניק ארגז כלים דיגיטלי יחד עם תוכן וקהילה תומכים, שעוזרים לעסקים בהתנהלות השוטפת בניהול עסק כמו תשלומים וגבייה, הפקת חשבוניות, דו"חות, מסמכים וכו'.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שאין אפליה נגד נשים בתעשייה. אני רואה הרבה נשים שעומדות בראש חברות מדהימות, מייסדות ומנכ"ליות, שמגשימות את החזון שלהן ומקימות עסק מאפס, וממשיכות לנהל אותו ביד רמה ומושכות אותו קדימה, מצליחות לגייס ולהביא משקיעים. הן ג'דאיות ועושות עבודה נפלאה. אני חושבת שנשים היום מסוגלות להגיע לכל מקום שהן רוצות, אם הן רק מעזות לעשות את הצעד הראשון בכיוון הגשמת החלום שלהן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לכל אורך השנים בהן אני בתעשייה לא נתקלתי באפליה, או ביחס מפלה לאור היותי אישה. זה לא אומר שלא קיימת תחרותיות קשה בתעשייה, של אנשים, נשים וגברים כאחד, שמנסים להגשים את החזון שלהם ונאבקים לשרוד בימיו הראשונים של הסטארט-אפ שהם הקימו בשתי ידיים, אבל אני לא רואה שיש הבדל בשאיפות, במטרות, במאבקים ובדאגות בין גברים לנשים בדרך להצלחה. 

יחד עם זאת, אני לא יכולה להתעלם מכך שאפליה כזאת קיימת בעולם, וזה מצער אותי מאוד, ומספיק לפעמים להסתכל בכיתה של הילדים שלי כדי לראות את ההבדלים בחשיבה כבר מגיל קטן, מה שנובע מחינוך. אבל אני רואה, במיוחד בשנים האחרונות, כמה האפליה הזאת הולכת ונעלמת מן העולם – וטוב שכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים