נשים ומחשבים: מירב דין, רד האט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מירב דין, מנהלת בכירה, מובילת קבוצת פיתוח בחברת רד האט

מירב דין, מנהלת בכירה, מובילת קבוצת פיתוח בחברת רד האט.

שם מלא ותפקיד: מירב דין, מנהלת בכירה, מובילת קבוצת פיתוח בחברת רד האט (Red Hat). נשואה ואימא לשמונה ילדים.

תפקידים קודמים: אני נמצאת בתחום ההיי-טק כעשרים שנה, כאשר רוב הזמן שימשתי בתפקידי פיתוח וניהול בחברות גדולות וגם בסטארט-אפים.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון במשפטים. שירות לאומי בבית החולים תל השומר ביחידת המחשב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתיכון הצטיינתי בלימודי המחשבים. אהבתי מאוד לתכנת וגם ייצגתי את בית הספר בתחרויות. מבחינתי, תואר ועבודה בתחום היו ההמשך הטבעי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

לא הייתי קוראת לזה אפליה. אני כן יכולה להגיד שזו עובדה שיש פחות נשים בתעשייה, בעיקר בתפקידים בכירים. יש בבסיס אי שוויון בין גברים ונשים מבחינת האופק לקריירה, במיוחד כאשר מדובר בנשים שרוצות להקים משפחה. יש פה נקודת פתיחה שהיא לא שוויונית במהות שלה.

ההמלצה הכי טובה שאני יכולה לתת לאימהות צעירות שנמצאות כל פעם על התפר בין ילדים והעבודה היא – לעשות את המקסימום שאת יכולה כשאת בעבודה ואת המקסימום שאת יכולה כשאת עם הילדים. ליהנות כל פעם כשאת נמצאת באחד מהעולמות האלו ולנסות עד כמה שאפשר לא לערבב בין שניהם.

ואם להיות אופטימית, יש שני דברים מאוד טובים שמסייעים ומקילים על נשים בתעשייה: האחד, זאת היכולת הטכנולוגית שקיימת היום ומאפשרת גמישות מאד גדולה גם לעבוד מהבית. הדבר השני הוא שבשני העשורים האחרונים גברים רבים יותר מתייחסים ברצינות לתפקיד שלהם כאבא ורוצים להיות מאוד מעורבים בגידול הילדים. מחויבות ההורות מתחלקת באופן שוויוני יותר בין בני הזוג, מה שמאפשר לאשה להשקיע יותר בקריירה שלה גם כשהיא אימא.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא נתקלתי באפליה.

אני כן אשמח לשתף דוגמאות מצוינות דווקא למקרים הפוכים – מהעבר ומהווה: לפני יותר מ-15 שנים הייתי מהנדסת בחברת היי-טק גדולה, ולאחר שיצאתי לחופשת לידה עם הילד השני שלי, המנהלים שלי הגיעו לבקר אותי וביקשו ממני לנהל את הקבוצה שהייתי חלק ממנה לאחר החזרה מחופשת הלידה. כלומר לעשות הסבה לתפקיד ניהולי. הם האמינו בי ועשו החלטה מקצועית על בסיס היכולות שלי ללא קשר לעובדה שאני אימא שחוזרת מחופשת לידה. הם למדו, ליוו ותמכו בי בניהול צוות שגדל בהדרגה. אני שמחה שזכיתי ללמוד משני מנהלים מצוינים בתחילת דרכי הניהולית.

היום אני עובדת בחברת רד האט, שפועלת בצורה אקטיבית כדי לקדם ולתמוך בנשים בתוך הארגון וגם לשלב מיעוטים מכל האוכלוסייה כדי ליצור גיוון.

זה מופיע לא רק כאחד מהעקרונות שבהם רד האט דוגלת, אלא מתורגם לפעולות בעבודה היום-יומית. לדוגמה, יש לנו תוכנית למנהיגות נשית, קבוצות של שגרירי גיוון והכלה ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים