נשים ומחשבים: ויקטוריה קמינקר, אינספירה טכנולוגיות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ויקטוריה קמינקר, אלגוריתמיקאית בחברת אינספירה טכנולוגיות

ויקטוריה קמינקר, אלגוריתמיקאית בחברת אינספירה טכנולוגיות.

שם ותפקיד: ויקטוריה קמינקר, אלגוריתמיקאית בחברת אינספירה טכנולוגיות (Inspira Technologies).

השכלה ושירות צבאי: בצבא שירתי ביחידת 8200 בחיל המודיעין. לאחר מכן למדתי תואר ראשון ושני באוניברסיטת תל אביב במתמטיקה עיונית עם תזה בגיאומטריות סימפלקטית.

בנוסף, מרצה למתמטיקה בפקולטה להנדסה במסלול מדעים דיגיטליים להיי-טק באוניברסיטת תל אביב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד למדתי מתוך אהבה למה שאני לומדת ולא מתוך מחשבה עתידית על תפקיד כזה או אחר. מתמטיקה ומדעים היו תמיד חלק ממני, זה משהו שעובר במשפחה. מבחינתי, מתמטיקה זה קודם כל שפה, זה מעניק דרך חשיבה שאפשר ליישם כמעט בכל תחום מדעי, ולכן המעבר ממתמטיקה לאלגוריתמים היה לי מאוד טבעי והגיוני.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? זה נושא מורכב וכמו כל דבר תלוי באנשים. אני יודעת שקיימים מקרים, אבל נראה לי שהתופעה קטנה עם השנים. בנוסף, חשוב לזכור ששינויים גדולים לא קורים בין לילה, ואני באמת מקווה שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי לא. המשפחה שלי מאוד חשובה לי וברוב המקרים הרגשתי שמגלים הרבה הבנה בנושא. הייתי רוצה להאמין שגם לגבר היו מאפשרים חופש בחירה דומה, כיוון ששותפות הינה מפתח לשוויון הזדמנויות. חשוב לי מאוד שכל אחד ואחת במדינת ישראל ירגיש חופשי לבחור בדרך המתאימה לו ולה, ללא קשר למגדר שלהם. היום אני נמצאת במקום מדהים, שאני נמצאת בו הרבה מאוד בזכות בעלי, והיותו שותף מדהים לחיים בכל תחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים