נשים ומחשבים: ליאנה ג’ליקס, סאפיינס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליאנה ג'ליקס, מנכ"לית חטיבה עסקית גלובלית בסאפיינס

ליאנה ג'ליקס, מנכ"לית חטיבה עסקית גלובלית בסאפיינס

שם ותפקיד: ליאנה ג’ליקס, מנכ"לית חטיבה עסקית גלובלית, המספקת פתרונות תוכנה בתחום ביטוח אלמנטרי ומשני בחברת סאפיינס. החטיבה מונה כ-2,000 עובדים.

תפקידים קודמים: ג'ליקס עבדה באמדוקס 25 שנים במגוון תפקידים, בין היתר כמנהלת חטיבה עסקית של יותר מ-1,500 עובדים, סמנכ"לית איכות ו-operational excellence, במסגרתו העבירה הסמכה של 3 CMMI לארגון של למעל מ-5,000 עובדי החברה. לאחר פרישתה מאמדוקס ניהלה חברה לייעוץ מנהלים (כעצמאית) במשך כשנתיים, שבמהלכן ליוותה תהליכים מורכבים בחברות גדולות-בינוניות.

השכלה ושירות צבאי: Executive MBA, Kellogg – רקנאטי, תואר ראשון, BSC, הנדסת מערכות מידע, הטכניון, תואר ראשון נוסף, BSC, הוראת המדעים, הטכניון. קצינת כוח אדם, חיל השלישות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כשהכרתי את בעלי הוא היה סטודנט בטכניון, מה שהוביל אותי למגורים בחיפה, והוא הציע לי ללמוד הנדסת מערכות מידע (באותה השנה נפתח המחזור הראשון), רציתי להשקיע את הכוח והיכולות שלי בקריירה מוצלחת, וכשסיימתי את התואר, למזלי, התקבלתי לכמה מקומות. באמדוקס הרגשתי שזה המקום הנכון עבורי, במיוחד כי הדגישו לי בתהליך הבחירה כי האנשים בחברה נמדדים על פי תוצאות והטובים מצליחים. כאשר התחלתי לעבוד באמדוקס היו בחברה 400 עובדים, וכשעזבתי היו מעל 22 אלף. היה לי מאתגר ומעניין לקחת חלק בהתפתחות של העולם הטכנולוגי ובהתפתחות החברה. לאורך השנים צמחתי באופן אישי ומקצועי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?  

תעשיית ההייטק מושפעת מהתרבות שאנחנו חיים בה ומתפיסת התא המשפחתי בחברה הישראלית, ואני חושבת שזה גם קשור לאיך נשים רואות את עצמן בחברה ובתעשייה. אני מניחה שיש ויש מכל דבר, אבל כדי להצליח זה לא משנה אם המגדר שלך הוא גבר או אישה, את צריכה לעבוד קשה ולהביא תוצאות, וזו השורה התחתונה.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באפליה אבל כן חוויתי התייחסות כ"אישה", או אם תרצו שונה מהגברים בחדר, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות ויכולתי גם לצחוק על זה, כי אני לא רואה בנושא הזה עניין. אני לא מרגישה שהיותי אישה מהווה איום או משקולת, ותמיד שאפתי לעשות את הכי טוב שלי כאימא, כבת זוג וכאשת קריירה. במציאות היום נוצרה סיטואציה שבה אנחנו "חוששים" מהשונות בין המינים, כשזו למעשה היא חוזקה ומה שלפעמים יכול להביא לתוצאות יותר טובות. אני לא יכולה להכליל, וכל מקום פועל אחרת, אבל בסאפיינס יש הרבה נשים בשדרה הניהולית ובכלל בתפקידים שלכאורה נתפסים "גבריים", כי אנחנו חברה שוויונית, השואפת לשמור על סביבה נעימה לכל עובדיה. אני מקווה שנראה עוד ועוד נשים לוקחות תפקידי תכנות, מידע וניהול בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים